Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Tise: Spännande med flytten!

Stora syster: Oj, så mycket projekt. Vad kul! Och det ger sig när det fina vädret är här för att stanna.

Marina: Skönt att det inte blev mer sådana blöjor.

Lilla T: Din stackare. Foglossning är hemskt och jobbigt. Kram från mig.

evani: Vad mysigt det låter med vattenkrig.

Själv är jag skengravid sedan i lördags, illamående och spänd mage. Handlar nog mer om fel mat (kaffe?) och stress. Ska iväg på en promenad mot Outlet-området med en mamma-vän efter lämningen på dagis. Jag behöver nog röra på mig. Särskilt när jag somnar med illamående och vaknar med detsamma. Stackars kropp.

Igår var det en sådan där superdag - fint väder, jag hann städa undan, söka jobb och bli inbokad på två intervjuer och så var jag i parken med barnen och en himla massa dagisbarn med mammor under två timmar efter hämtningen. Får se om vi orkar detsamma idag.

Ha en fin dag allihopa!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Skönt att du inte har långt kvar att jobba med den där värken. Och vilken söt liten tjej att pussa lillebror. Snutt.

• BackinBlack

flingan: Håller tummarna för att det ordnar sig hos tandläkaren och att du har fått karln att dammsuga.

tip: Heja dej och din tenta!

Ja, här är illamåendet ett faktum. Vaknar med det och så kommer det och går. Tog en promenad till nya inredningsbutiken Chilli, vidare till Ikea och sedan hem med ett instick på Plantagen. Puh. Illamående till och från. Blev det nu igen när jag stod och stekte köttfärssåsen till kvällen. Dags att kolla upp det här kanske...

• BackinBlack

Gluffsen: Och något bra att läsa. Jag hade en del egentid i väntan på att få bli utskriven eller ensam med sovande bebis så då försökte sig sambon på att köpa tidningar i kiosken. Med blandat resultat.

• BackinBlack

Säger också att det låter mysigt med träffar. Särskilt när man vaknar till sol och blå himmel. Fast jag ska hämta barnen senast tre och gå iväg till familjen vi umgås med som har barn i samma ålder och äta middag där. Förhoppningsvis grillning. Så, en annan dag?

• BackinBlack

flingan: Lycka till hos BM och hoppas G blir frisk snart.

Matglad: Vad mysigt att få vara bara ni.

• BackinBlack
    Lilla skrev 2010-04-14 14:30:26 följande:
    Nu ska jag som höggravid söka jobb. Önska mig lycka till!
    Lycka till i massor!
  • BackinBlack

Lilla T: Vad kul! Lycka till med jobbsökandet.

flingan: Skönt att det var en mild släng av farsoten. Och bra att bebisen hjälper dig genom att lägga sig i säte.

tip: Biljard låter hur roligt som helst.

Jag har varit på Vårdcentralen, måste ta tag i och ta ut skrotet ur min armbåge som har suttit där i fem år och numera gör ont också.

Tog upp mitt illamående och han kunde inte svara vad det berodde på men däremot märkte han att jag hade knölar på halsen, dvs det är något knas med min sköldkörtel. Tjoho. Min mamma har haft struma. Så nu har jag lämnat två rör blod och har två remisser på väg - en för armbågen och en för ett ultraljud och undersökning ang sköldkörteln.

Och under tiden fortsätter illamåendet. Igår var den värsta dagen hittills, mår illa när jag böjer mig och ska ta upp barn eller annat och var spyfärdig efter middagen hos våra vänner. Har slutat med kaffet, får inte i mig det, och jag äter max en liten smörgås till frukost.

• BackinBlack

flingan: Skönt att ni har en "ny" maskin hemma. Det där med att vilja bajsa i blöja har jag hört flera barn som vill och gör.

Lilla T: Vad kul att det blev så lyckat med Khemiri och att Idun var med till barnmorskan.

evani: Hoppas det har avtagit med kräks nu. Krya på er!

Stora syster: DET är positivt tänkande. Att regnet tvättar rent. Vår bil såg ganska hyfsad ut...

Här är det bättre med illamåendet, men armen är sisådär. Och att bära Vincent på andra armen gick sådär, har ingen kraft alls. Men jag försöker att inte bära alls, helt enkelt.

Nu är barnen på dagis och jag ska väl ta tag i lite budgetberäkning (för alla våra miljoner) och söka jobb, jobb och jobb. Fast helst skulle jag nog gå och lägga mig i soffan. Och bara vara. Hehe.

Svar på tråden järfällatråden 9