Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

järfällatråden 9

Tipsar om:

Bok & Bebis på Viksjö bibliotek

Välkommen till biblioteket med din bebis! Vi läser, sjunger och gör rim och ramsor. Sen fikar vi. Passar barn under 1år. Gratis. Ingen föranmälan.
    Torsdag 25/11 10.30

• Matglad

Rut och Lilla T: Då kanske vi ses på ikea imorgon för jag ska dit och köpa några saker till jobbet.

• Matglad

Lilla T: Lyxigt! Mitt hår har inte sett en sax sedan juni, känns som det är dags men jag orkar inte ta tag i det.

• Matglad

Vad roligt med tjejmiddag! Om ni inte vill gå på restaurant kan vi nog vara hemma hos mig så kan resten av min familj vara next door (eller vad säger du RutanE?). Det blir ju billigare om inte annat.
    Annars är Lilla Barbarby i Barkarby ett trevligt ställe.

Själv är jag tillbaka på jobbet idag (och imorgon) men nästa vecka jobbar jag bara tis-tor. Fast just nu känns det helt oöverstigligt att det är ett helt halvår av hämtning, lämning och jobb innan sommaren. Nu längtar jag tillbaka till föräldraledigheten!

• Matglad

Ja, det är lite dyrt på Lilla barbarby, knytis blir ju mycket billigare.

Tjejmiddag lördag 5 februari
    Lilla T

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad

• Matglad

Välkommen!
    Jag bor också i Skälby med en snart fyraåring (och två till). Det finns skridskobana vid Skälbyskolan.

• Matglad

Lilla T: Förstår känslan! Själv orkar jag inte heller mer. Skriker på barnen, har inget tålamod och stresströskel noll just nu.... Låt det bli vår...NU! Jag orkar inte med overaller och hundra lager under, trotsiga ungar, hämta, lämna, fixa, springa... tror jag lägger mig ned och dör en smula!

• Matglad

Här är en länk till bibliotekens vårprogram för barn. Det händer mycket skoj!
    http://www.jarfalla.se/templates/page____32919.aspx

Lite tips inför fredag och lördag:
    Sagoskoj på Viksjö bibliotek
    Fredag 28/1 9.30. Vi sjunger, ramsar, berättar och leker. För barn 2-4 år. Småsyskon är också välkomna. Ingen föranmälan.

29/1: Lekdags! Hoppa studsa, studsa som en boll... Fantasi, lek och rörelse

Sagoprogram för barn 2-4 år kl 14.00 med Helén Dejke, sagoberättare. Biljetter hämtas på biblioteket från den 22/1. I samarbete med ABF Norra Stor- stockholm. 
    Viksjö bibliotek.
    Pyssel, tävling för barn 2-8 år och annat skoj hela dagen.

• Matglad
    Vårruset 25/5
    Flingan
    Lilla T
    Rut
    Tip
    Matglad

Nu är vi nästan sex!
Svar på tråden järfällatråden 9