järfällatråden 9
Utteröga: Hur mår du ?
Utteröga: Hur mår du ?
Flingan: vad skönt att det gick vägen.
Utteröga: Men vad skönt om det blir fixat så snart och vad bra om du har landat lite, förstår att det mycket att fundera över.
Har precis tittat på lite bebisbilder på Eliott och Elina så nu vill jag ha en bebis, de börjar bli så stora så det känns kul att få en till liten.
Ingen som vill ta en fika/lunch i jakan imorgon ? dvs pluggar hemma imorgon men ska in till jakan en sväng sen och handla lite.
Utteöga: Skoj, ska vi ses utanför burger king vid 12 ? mailar mitt nummer.
Utteröga: Hoppas ha snart mår bättre, vi får fika nån annaa gång.
Flingan: jag kommer att vara i centrum i vilket fall måste handla lite så ring om du orkar komma förbi.
Utteröga: Hur är med dig ? Hoppas du har sökt hjälp för det lät inte alls bra det där. kram
Flingan: Vad kul att det går så bra för gustav.
Lillat: Vad duktig hon är Idun.
Annhan: det är bara att ringa och tjata på kommunen. Och prata med olika personer det finns en del där som inte är så samarbetsvilliga, medan andra är helt ok, så be att få prata med någon annan.
Stora syster: vilken tur du hade med cykeln. Skulle oxå behöva en ny som man kan sätta en barnsitts på, mouitainbike är inte så praktiskt med små barn.
Utteröga: Var besvärlig när pratar med vc så att de kollar dig ordentligt. Sköt om dig nu och ta inte på dig för mycket.
Mirix: vad kul med UL, ska ni ta reda på vad det bli för nåt ?
När det gäller halsbränna tycker jag rennie och gasvatten funkar bra och sen har jag typ tre kuddar när jag sover. Angående bikarbonat ta inte det om ni har problem med UVI och svamp kan bli mycket värre då, dvs det gör ju kisset basikt och man vill ha surt kiss om man har sådana problem.
Lillat: hur långt är det kvar innan bebis ska komma ?
Annalind: är det första barnet ?
nu har jag shoppat lite kunde inte låta bli och beställa ett par örhängen åt mig..dåligt samvete skulle ju inte handla denna månad..
Flingan: ja kunde verkligen inte låta bli...när maken ser dem tänker jag bara säga att de är gamla, han har inte riktigt koll som tur är..
umeasofia:Välkommen till tråden. När är BF ? Jag kan kan starkt rekomendera bvc i kallhäll, de har jättefin personal är verkligen super. dvs har gått på kvarnen oxå när jag bodde i jakan men de i kallhäll är snäppet bättre.
Stora syster: jag får ju shoppa, bara det att jag har bestämt mig för att spara en massa det här året, dvs jag har lite för mycket av både kläder och annat..och har ju sagt dt till maken vill inte att han kommer på mig hm..
Flingan: ja stödstrumpor är kanon har på mig varje dag nu och de hjälper mot mina svullna ben. men ta på dig dem innan du går upp isängen så att benen inte hinner svullna.
Nä nu ska jag promenera med barnen till k rauta och kika lite. vi hörs
Jessi: Fint namn och man vänjer sig rätt fort vid två barn, bara man får in lite rutiner..sen är det kul när de väl börjar leka tillsammans, då blir det mycket lättare.
utteröga:vad skönt att du har fått en tid för operation.
Fia: Ja amningen är ju ett kapitel för sig, det är ju bra att förbereda sig på att det kan ta tid att man inte gör så mycket än ammar första tiden, dvs mina små har kunnat ligga och snutta i två timmar i rad och då bli man låst.Och som mirix sa är amningsnapp bra iallafall om man får sår på brösten som många får i början och då är det super att ha en sån.
Ja en del är jättelyckliga när bebisen kommer och andra får sig lite av en chock..jag hade lite svårt att förlika med på att jag blivit mamma under första året, det tog lite tid att förstå att bebisen skulle alltid vara med och jag skulle inte kunna gå och komma som jag gjort förut. jag kände mig rätt låst ibörjan..men som sagt det är olika för alla hur man känner det. Det ska bli kul att höra din reaktion om första tiden om ett tag.
Det kan ju vara bra att ha färdig mat i frysen oxå som du bara kan värma i micron, inte så gott men ibland är det bra om det går fort och inte kräver nån matlagning alls.dvs jag hade bunkrat med Felix...
Jag kan fika nästa vecka bara säg till när, kommer dock ha Elina med mig.