Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Morning!
    Usch, idage  man tröttmössa! Körde stenhård gräsklippningsträning igår, tog f-n flera timmar, med avbrott för div aktiviteter med barnen, de skulle ha banandrinkar o annat fix ;)

Ja, nu ser trädgårn ngt uppstädad ut, måsta bara så i mer gräsfrö...

Jaha, sista jobbdan innan tre dar ledigt då. Svärmor barnvakt idag, tur mna har henne!! Skulle vilja hitta på når skoj, typ nån miniutflykt om det e fint väder, nån som vill joina?

Nä, nu ser jga på klockan, måste kila!!

Ha det så trevligt idag alla!!

• Stora syster

Åh, Mirix, e du tankeläsare!!?? Jag tog mig in på fl bara för att kolla om nån ville hänga ppå till Akallaby i helgen!! Hhahaha!! Om vi får hakar vi gärna!!

Annars har mina underbara svärisar (varav svärmor dessutom passade allla ungar så jag o J kunde jobba idag) lämnat pallkragar så jag kan plantera allt mitt jox ikväll! Har bla potatis för första gången! O massa annat skoj!! (Får se om det e lika skoj när jag ska försöka hålla liv i dem sen...)

• Stora syster

Grattis Sarunia! O välkommen till gänget! ;)

• Stora syster

Akalla By,lördag kl vad sägs om typ 10.00/10.30?
    Mirix: 2vuxna + 1st 1,5år
    Stora syster: 1 vuxen+ 1 1,5 åring och kanske ett gäng sjuåringar. + ev 1 13-åring..

• Stora syster

Attans Mirix, de som ÄLSKAR fotboll! Vi kankse snor med oss en boll så kan hon va domare!!

Satte ut syrrans utemöbler som flyttat hit efter hennes flytt på annons på blocket igår. Tio minuter senare hade jag denna morgon uppbokad med utemöbelvisningar! hhaaha! Hoppas de blir köpta nu, vill helst slippa ha ett lager med bord o stolar i trädgårn!!

Lilla T, hoppas du mår bättre i fogarna idag! Minns när det var sommar o jag gravid o villle fixa så mkt, o alltid fick betala i hemska smärtor på kvällarna! Hua!!

Bra att det regnat, det var väldigt dammigt från vägen och av pollen på altanen!

• Stora syster

Ha, har redan lyckats bli av med alla möblerna! Nu finns det plats för lek på gräset!

Nu ska jag försöka planera för dagens bravader... Undrar om man vågar sig iväg utan att riskera bli dyngsur, har inte direktt ngr regnkläder...

Här tvättas det också, som vanligt...

• Stora syster

Eh, Hässelby e ju känt ända ut i Nacka som ett bra tillhåll för smågangsters! Runt Jakan hänger det ju en del ungdomar på kvällarna, men där har de satsat massor på närpoliserna, VARJE gång jag gått hem sent o sett nåt gäng ungdomar så har även polisen varit där! Observera att de står o snackar o hejar på varann!! Snorungar finns det överallt, de rika sysslar bara med rikare grejer, tar kokain ist för att röka braj osv...
    Bor några riktiga rötägg som det garanterat kommer gå illa för även här bland villorna. Det gäller ju att försöka lära ungarna hur de ska bete sig, och med vilka... O hoppas på att allt går bra! Som min kloka kollega sa häromdan; bättre att ungarna passar på att göra små dumheter medans de e små o lär sig av det, än att de börjar göra dumheter när de e större o kapabla till mycket STÖRRE dumheter som kankse inte går att lösa lika bra...  Tyckte jag var rätt smart!

• Stora syster

Utteröga, låter som halsfluss kanske? Gå till närakuten o be om en streptokockodling vettja! Tyvärr går det ju mass halsvirus just nu, så det kan ju va det med... krya på sig!!

• Stora syster

Glass ska man ha när mna har ont i halsen jue!!
    Ja, riktig halsfluss kan man ju ta penicillin mot, inte mot virus  as usual...

Nu försöker jag piggna på mig, har inte gjort många knop idag, ska ner till centrum så fort Nilo vaknat... Stackars barn, de har ju knappt ngr sommarkläder, men vi hhittade skor till killarna igår iaf, det var en smärre pärs att släpa runt hela gänget i skoaffärn....

Sen ska jag försöka bestämma mig för om jag ska behålla några av alla de badkläder jag beställt hem... eller om jag ska vänta en vecka med att bestämma mig till andra hälften kommer levererade? Stora svåra beslut...hahah!!

Ska se om jag kan ta fflexledigt hela tisdan, skulle behöva åka o köpa massa mer jord till alla min små odlingprojekt... får väl smööra för chefen imorgon!!

• Stora syster

Som sagt, brukar ju skicka tillbax det mesta jag beställer till mig själv på nätet, men jag har verkl inte hittat nåt jag kan dra på mig i badväg i affärerna, så nu hade jga inget val. Måte ju ha nåt när man ska jaga barnen på stranden! Iaf två av badlinnena (el vad de kallas) passade hyffsat, så nu ska jag se vad andra halvan hade för skoj, borde komma nästa vecka... Sen måste jag bara sola sola sola, för detta ser INTE ok ut...

Hittade iaf massa kläder till barnen idag, fina shorts o t-shirts! Nu får det bli sommar så de kan ha de på sig också!

Jaha, imorgon jobb igen då! Så ikväll blir det tidig sänggång, går ju upp okristligt tidigt, men nu e det iaf ljust ute när man kommer upp...

Svar på tråden järfällatråden 9