Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Mijam, det tog ordentligt på Nilo också, han sov till halv nio i söndags, då fick jag väcka honom! Men han e sån att får han inte sova mycket på dan så sover han inte bra på natten heller...  O ja, fattar inte hur Marina pallar, jag har ju också tre, som ibland stökar rätt bra, men inte i NÄRHETEN av den stackars familjen...

Tip, beställde alla badkläder från Haléns faktiskt! Det e ju bara att skicka tillbaka det som inte passar!!!

E det inte orättvist, jag har slutat med alla onyttiga saker (typ kakor, bullar godis o chips iaf..) o ätet rätt medvetet en hel vecka. Vägde mig i morse o hade gått upp 0,2 kg! Vafan!!Normalt sett äter jag ju massor av ovan nämnda, bryr mig ju knappast, o går inte upp nånting ändå! Tänkte att om jag bara slutar så kanske jag blir av med bullmagen, men  tydligen e min kropp i nån annan dimension... blä!!

Eva, grattis till lilla springfian!!

Nä, nu måste jag rusa mot jobbet!! Bara två dar denna vecka!! Tjohooo!!

• Stora syster

Nähä, det blev inte till att få ledigt imorgon, har en kollega som måste vabba imorgon...;( Hade gärna legat hemma helt själv på altanen i solen hela dan... Chefen försökte övertala mig att jobba extra på onsdag också, men då sa jag stopp. Jag ska med Nilo på 18 mån kollen på bvc, o sen e det första dan på tre veckor som Jonta e ledig, så sen tänkte vi ta o hitta på nåt kul.

Jobbigt för er m sjuka ungar o sjuka er! Hppas ni alla kryar på er!

Tror Nilo e allergisk mot nåt, han e helt prickig! han har ju hemska eksem sen tidigare, men nu sista tiden har det blivit helt galet! Han kliar inget dock, alltid nåt! Loke verkar ha blivit pollenallergiker också! Suck! Jag som aldrig haft ngr allergiska ungar! Han vägrar dock ögondroppar, vi får väl se hur länge han står ut, och om det håller i sig och jag kommer behöva tvinga honom att ta ögondropparna...

Nån som vill hitta på nåt i helgen? Känner att jag behöver lite grejer uppbokade, annars blir vi bara sittandes gnällandes på varann.. Hojta om nån har nå tips!!

• Stora syster

god morgon girls!

ledig dag, men var e solen?;)

bvc idag för Nilo, undrar hur stor han blivit...

Hade tänkt typ skansen dag, men vi får väl se hur vädret blir....

Nu ska jag passa på att följa Loke till skolan, det gör ju alltid Jonta annars, om han inte går själv, vilket händer oftast....

Ha det bäst idag!

• Stora syster

Oj vaad flitiga alla varit att skriva, trots det underbara vädret!!

Blev inte Skansen, men har hunnit med en massa annat, städat badrum, tvättat, diskat, grillat, lekt med ungar, handlat mat, köpt mer jord på Bauhaus med svärmor och såklart passat på¨att umgås lite med min karl som VARIT HEMMA IDAG!!

Stor har Nilo blivit 87,5 cm och 14,2 kg! Nu dröjer det ju till nästa koll, han e väl fullvuxen då! Hahah!!

Imorgon har jag beställt superväder, för jag tänkte sno till mig en helt barnfri dag hemma själv! Har massa att fixa ute som jag aldrig hinner/orkar med ungar i hälarna, och kännner att jag håller på att bli smått galen av att ha ungarna ensam istort sett hela tiden... Sen på eftermiddagen e det skolgårdsfest i Lokes skola, så jag tänkte hinna baka nåt dit också... Som den bullmamma man ska va...

Ha det super alla o hoppas att sommarn håller i sig så man kanske kan bli lite brun inann det e dags att klämma in sig i vita klänningar till alla skolavslutningar o sånt!! Kram!!

• Stora syster

Ja, vi konstaterade glatt att han är som en halv karl den lilla stora killen, som fyllde 18 mån den 17e... Han slåss som en karl också, helt galen e han med både högern o vänstern, blir antingen boxning eller wrestling för honom!! Ful e han också, när han märker att han e i underläge låtsas han gråta så man ska komma nära o trösta, då slår haan till! O storgarvar! snabb som attans! Hhaah!! Det blir många boxnings/brottnings/kittlingsmatcher hemma hos oss!

Stackars liten som har feber! Nilo var också varm efter en hel dag i solen typ! Det e jobbigt för de små!!

Marina, visst e det värt det när man kaan vakna till lite ordning o reda!! HATAR att gå upp på morgonen o se att det finns disk o leksaker framme! Usch!

• Stora syster

Hej Lilltösa! Vi bor i Järfälla, ngr nya, ngr gamla som flyttat. Har du inte hittat nån kunsängentråd då? Borde ju finnas, annars kan du ju hänga hhär, dete  ju inte så nära bara... Ngr här e höggravida o ska ha snart!! Själv har jag tre barn o jobbar nuförtiden, så jag hinner inte med så mkt träffar...

• Stora syster

Lilla T, hoppas han vänder sig rätt nu då!

• Stora syster

Nej Flingan, vi hoppas att det regnar så pass mkt att jag slipper springa runt med vattenkannan ikväll!! ;)  Lycka till annars, ska hålla alla tummar o tår jag  kan för er!!

Nu blir det åka till Jennie innan det e dax att hämta hem ligan igen...

• Stora syster

Ser ut att bli en fin dag iaf!

Jag e förj-la trött bara! Kunde inte sova igår...  Önskar er alla en fantastisk dag, själv ska jag till jobbet, måste rusa!!

Svar på tråden järfällatråden 9