• Anonym

snabbt svar thorn.se

nån som har lånat pengar ifrån thorn??

är dom bra??

• Svar på tråden snabbt svar thorn.se
  • Anonym (tveksam)

Jag ställer mig välddigt tveksam till om det finns några bra kreditgivare idag .... alla är bara ute efter att håva in dina pengar.
    Thorn.se har jag aldrig hört talas om, varför inte vända dig till din bank?

• Anonym (tveksam)

Var tvvungen att kolla deras räntor och de är horribla!!!
    Om du lånar 25000 får du betala tillbaka dem och drygt 9000:- till!!!!!!!! Det är ju horribelt!!!

• Anonym

jag ska inte låna så mycket.

kan inte ta bank. har redan ett lån där på bilen. får inte ta ett till för de.

behöver 3000 kr och kan betala av de sen på 2 månader. får bra lön sen.  

• Anonym

jag får ta på 5000 kr på 1 år.

vill hellre låna där än ett sms lån.

• Anonym

ligger efter med räkning.

vill inte hamna vid inkasso.

har haft dåligt med pengar nu i fem månader.

har fått jobb nu och kan betala av de nästa månad.

• Anonym (tveksam)

Har du kollat andra kreditinstitut?

... kollade lite själv!
    Skaffa ett kreditkort hos resursbank.
    Betalar du av inom 60 dagar är det räntefritt!!

Kolla här:www.supremecard.com/gold/fakta.jsp

Har själv suttit i skuldfälla pga kreditinstitut!!! Detta kan vara en bra lösning!!!

Får jag fråga vad du behöver pengar till? Är det för att köpa något specifikt eller för att få tillvaron att gå runt??

Jag kan sitta här hela natten om du behöver mig, vill inte se någon hana i samma skit som jag!!!

*rökpaus* men jag förväntar mig svar när jag blossat klart!!  {#lang_emotions_laughing}

• Anonym

behöver pengar till att betala två räkningar. dom ska vara betalda nu till löning annars blir de inkasso och de är min mardröm.  har haft dåligt med pengar i fem månader. jag har vridit och vänt på varenda krona. sålt bilen köpt en billigare. sålt kläder på tradera som jag behöver ha. bara för att ha råd med räkningarna. jag blev arbetslös. men nu har jag fått jobb =) men den lönen kommer för sent och a-kassan är ju inte de bästa.

nu ska jag kolla sidan du tipsade om.

• Anonym (tveksam)

Här kommer lite fakta

Poäng/kr handlat på kortet 1 poäng Årsavgift 195 kr Nyprägling av kort 50 kr Kopia på köpnota/kontoutdrag 45 kr Ersättningskort 50 kr Kontantuttag i bankomat 1,95%, lägst 35 kr Valutapåslag vid köp utomlands 1.0 % Administrationsavgift 29 kr Förseningsavgift 125 kr Övertrasseringsavgift 125 kr       Uppläggningsavgift 0:-
    Årsavgift 195:-
    Kontanttuttag i bankomat 1,95%, lägst 35 kr i ditt fall =58,50

Gör du bara ett enda uttag på 3000:- och betallar tilbaka på 60 dagar så kostar det dig
    235:50 extra förrutom de 3000 du vill låna.

DOCK kan man låna minst 5000:_ så för din säkerhetsskull så klipp kortet på så snart du tagit ut dina 3000:- och meddela sedan resura att detta är gjort och att du inye vill ha kvar kotet.

blir du försenad med en betalning så koster det 125:-

Dett är det bästa alternativ jag kan hitta mitt i natten men jag tror att det är ett bra alternaticv om du bara är sträng mot dig själv och inte sparar kortet"

Lycka till! Hade jag haft pengarna så hade du fått låna av mig! Finns det ingen du kan låna privat av????

Hoppas att det löser sig för er!!!

• Anonym (tveksam)

Ok., du kämpar på bra :) Härligt!!!

Kontakta resusrsbank i morgon eller sök om kortet online!!!

• Waldo

Då är deras minsta lånesumma 5 ooo på ett år, vilket gör en effektiv ränta på 43 %
    Helt skrämmande !
    Kreditkostnaden är 1038 kronor

Tror det finns SMS lån med billigare ränta

• Anonym

vill inte låna av mina föräldrar eller släkt. jag har alltid klarat mig själv, tills nu (29år) vill fortsätta med de. flyttade hemifrån när jag va 15 år. letar efter en mindre lägenhet, men hittar bara bra sånna som ligger för långt ifrån jobbet och då blir bensinen dyrare.

• Anonym

waldo: jag betalar hellre 1000 kr extra istället för att hamna vid inkasso.

• Anonym (tveksam)
    Waldo skrev 2010-03-23 00:16:12 följande:
    Då är deras minsta lånesumma 5 ooo på ett år, vilket gör en effektiv ränta på 43 %Helt skrämmande !Kreditkostnaden är 1038 kronorTror det finns SMS lån med billigare ränta
    jo men det behöver ju inte betyda att du skall utnytja hela kreditbeloppet eller hur!!!

Lånar TS bara det TS behöver och sedan klipper kortet så.... 60dgr är helt räntefritt och utan uppläggningsavggift, kan det blir mycket bättre så är mitt i natten?

tja .. vi kan väl räkna med att dina siffror inte stämmer då, eller hur!!!!!!!!!!

Det finns inget som säger att du måste dela upp återbetalningen på ett år, du betalar av i morgon om du vill, utan extra kostnader!

Believe me, i've been there!!!!!!!!!!
  • Anonym

jag funderar och funderar. imorgon måste jag ha bestämt mig för om jag ska hinna få pengarna till helgen.

• riboflavin

Att låta en räkning gå till inkasso är absolut ingen fara, hamnar man däremot hos kronofogden så är det en helt annan femma.

Jag tycker inte att du ska låna till räkningen, utan låt den gå vidare till inkasso, dom kan du sedan kontakta och göra upp en avbetalningsplan, det som tillkommer utöver själva räkningen och ev.dröjsmålsränta är en inkassoavgift på upp till 160 kr.
    I vilket fall som helst så blir totalkostnaden lägre än för en kredit när man räknar in uppläggningsavgift och ränta. Så länge du vet att du kommer kunna betala din skuld innan inkassobolaget lämnar den vidare till KFM så kommer du inte heller få någon form av betalningaanmärkning.
  • Anonym

nu ska jag sova och fundera lite till!!!

godnatt!!

• Waldo
    Anonym (tveksam) skrev 2010-03-23 00:27:51 följande:
    jo men det behöver ju inte betyda att du skall utnytja hela kreditbeloppet eller hur!!!Lånar TS bara det TS behöver och sedan klipper kortet så.... 60dgr är helt räntefritt och utan uppläggningsavggift, kan det blir mycket bättre så är mitt i natten?tja .. vi kan väl räkna med att dina siffror inte stämmer då, eller hur!!!!!!!!!!Det finns inget som säger att du måste dela upp återbetalningen på ett år, du betalar av i morgon om du vill, utan extra kostnader!Believe me, i've been there!!!!!!!!!!
    Jag har ingen aning om vad det du skrev betyder, men det är inte mina siffror det är Thorns egna siffror
  • Lowika

Två bättre alternativ:

1. be om förskott på lönen. Förklara läget, att du haft det tungt månaderna på a-kassa, och behöver komma ikapp. Brukar absolut inte vara problem om du åtm redan börjat (kanske du inte hade..?)

2. Ring dem du har räkningen hos, och säg som det är. Säg att ett uppskrov på 1-2 månader skulle göra hela skillnaden för dig. Be arbetsgivaren ge intyg om anställningen så de förstår att de får pengarna. Det är inte gratis för dem att skicka till inkasso heller, så får de hela summan, utan de avgifterna, så är det faktiskt ett bättre alternativ för dem också!

Sen. Inkasso är ingen fara. Kronofogden är problem. Du får en avgift hos inkasso, men den är förmodligen 17ggr lägre än räntan på de där lånen du funderar på. Däremot får den inte gå till kronofogden, då du kan få problem länge...

• Anonym

allt har ordnat sig. behöver inte låna pengar. fick semsterpengar ifrån mitt gamla jobb. hade helt glömt av att dom skulle komma. jag och min förra chef hade pratat om att pengarna förlänge sen. då kom vi överens om att dom skulle komma senare än vad de brukar göra. hur nöjd som helst!!!

{#lang_emotions_laughing}

men tack för alla svar och tips!!!

Svar på tråden snabbt svar thorn.se