• hemlig02

    Det händer fantastiska saker i mitt liv!

    Jag läste nyss "The Secret" som handlar om att våra tankar styr våra liv och vad våra liv fylls med. Kan tycka att boken är lite i flummigaste laget, men i grund och botten så framhåller den att positiva tankar ger oss positiva händelser och saker i livet, det kan ju aldrig bli fel!

    Jag tänker verkligen mer positivt nu och tror att mina tankar styr emr än vad jag har kunnat ana tidigare. Positiva saker händer!!

    Just idag så hände nåt märkligt! För ca en vecka sen så läste jag ett boktips på en blogg (samma bloggare som tipsade mig om The Secret) och jag har kikat på den på nätet och tänkt att jag skulle köpa den. Har gått in flera gånger och tittat på boken och tänkt på den.

    Idag råkade jag få syn på en bok i bokhyllan som jag inte kände igen... Jag tog fram den och tittade vad det var för bok. En av sonens bortglömda böcker från skolbiblioteket.... Men bakom den boken så står den boken jag ville ha!! What?! Jag minns inte att jag har köpt den och ingen annan i familjen kan heller ha köpt den. HUR kan det komma sig?!

    Naturligtvis så måste jag väl ha köpt den nån gång....men varför hittar jag den just nu då? Jag tycker att det var ett tecken för mig på att tanakrna faktiskt styr! Jag har nog blivit frälst!!

    Vad tror ni? Tror ni att tankarna styr?

  • Svar på tråden Det händer fantastiska saker i mitt liv!
  • hemlig02

    Jag har gått igenom min beställningshistorik på Adlibris, vilket är det enda ställe jag kan tänka mig att jag köpt boken på. Den här boken finns inte med där, var 17 kommer den ifrån?!

  • kutiom

    Ja, tror också tankarna styr men... Det är lättare sagt än gjort och små saker (obetydliga) är så mycket lättare att få till. Bara att kämpa på, man mår ju inte sämre i alla fall!

  • hemlig02
    kutiom skrev 2010-03-23 12:55:36 följande:
    Ja, tror också tankarna styr men... Det är lättare sagt än gjort och små saker (obetydliga) är så mycket lättare att få till. Bara att kämpa på, man mår ju inte sämre i alla fall!
    Nej, man har ju inget att förlora genom att försöka iaf 
  • Quazy

    Jag återupplivar en gammal tråd för att jag så hemskt gärna vill skriva av mig av mina upplevelser efter att ha kommit i kontakt med "The Secret"... I somras satte jag mig ner och funderade på mitt liv och vad som saknades för att ge mig tillfredsställelse på olika plan. Jag önskade mig ett par saker, bland annat att jag skulle bli beviljad bostadstillägg för att få åtminstone tillfällig rätsida på mitt liv. Jag önskade mig ett jobb, att bli antagen till år 2 på min drömutbildning, att mannen jag kärat mer mig i så otroligt skulle känna likadant för mig, samt några andra saker till som jag inte kommer på just nu. Inom loppet av några veckor blev jag beviljad pengar och mer därtill (en extra månad + retroaktivt som jag inte hade väntat mig). I veckan som gick vart jag kallad till hela fem anställningsintervjuer varav två av dessa har resulterat i jobb. Detta efter att bara ha varit arbetssökande i två dygns tid. Mannen i mitt hjärta gick från att ställa in träffar, utebli när vi väl bestämt att ses, inte höra av sig på flera dagar etc. till att ha friat och uttryckt en önskan om att förlova sig med mig redan om ett par månader. Jag kom visserligen inte in på skolan jag sökte men i samma veva som man släppte antagningsbeskeden kände jag plötsligt att jag inte längre var säker på att det faktiskt var xxx jag ville arbeta inom, och jag har nu halkat in på en helt annan bana. Jag har gått från att ha brottats med psykiskt ohälsa i över 15 års tid till att känna mig lugn, tillfreds och harmonisk med tillvaron. Det är helt fantastiska känslor jag upplever just nu, men det kräver hård mental träning dagligen. Rätt som det är börjar jag tänka negativt, ifrågasätta mig själv och irritera mig över småsaker, och då måste jag återgå till de tankesätt jag fått lära mig genom The Secret. Tack för att jag fick dela med mig av min berättelse...

  • SkåneP

    Jag rekommenderar den som tror att tankarna styr att besöka ett katastrofområde eller u-land i misär och sprida sitt budskap där.

    De måste ju ha väldigt negativa tankar, så illa som de har det där.

Svar på tråden Det händer fantastiska saker i mitt liv!