• Svar på tråden Vi planerade att börja i april -08...
  • Eva Marianne

    Sista inlägget från Lillajag i den förra tråden:
    ---

    Hej på er!

    Är allt bra med er??

    Jag har en liten fråga... Hur mycket sover era barn som är runt 1 år?

  • Mimmi P

    Bra initiativ Eva Marianne, jag misstänkte att vi började närma oss slutet! 


    Lillajag, han sover hyfsat... Vi lägger honom mellan 19-20 på kvällen, han får välling vid 18:30-19 ung. Sen sover han oftast till mellan 00-02 i sin egen säng, sen brukar han vakna och då lyfter vi över honom till oss. Sen vaknar han runt 4 och får välling. Sen sover han till mellan 5-6, ibland så länge som till 6:30!
    På dagen sover han oftast 1 timme på fm runt 9-10 tiden och 1 timme på em runt 14-15 tiden. Det beror lite på vad vi gjort och så, då och då händer det att han bara sover en gång, ibland sover han ena passet kort, andra långt men i stort ser det ut så.
    Han åt två flaskor välling till han var 11 månader ung, då jag beslutade att det var slut med det. Det gick mycket lättare att sluta än jag trodde. Han grät 55 min första natten, sen 5 minuter andra natten, sen hade han accepterat att det bara blir välling vid 4-5 tiden. Jätteskönt! Nu skulle jag vilja få honom att sova hela natten i sin säng och komma över först när det är vällingdags, men det får nog vänta nån månad till. Nu har han varit jättesjuk i en vecka och sovit hos oss, han har knappt ätit heller (enbart dryck går ner) så jag räknar med att det kanske blir lite tillbakagång när det gäller sömnen, men vi får väl se.
    AxelOlivia, det lät minst sagt intensivt!
    Kallo, jobbigt med jobbet! Hoppas det löser sig.
    Vi var på ul i torsdags, hon var 100 % säker på att det blir en flicka den här gången :). Om 21 veckor får vi veta om hon hade rätt! 
  • Lillajag1979

    Mimmi P: Okej. Wille sover 2ggr, ibland 3, på dagen. Jag tycker att det är mycket. Han kan sova mellan 16 och 17 oxå och ändå sova för natten vid 19. Han har inte ätit på natten sen han va 9 månader. De senaste 2 veckorna har han faktiskt sovit hela nätter. Från 19-06. Men nu har det börjat krånglas igen.... Men men, någon gång så ska det väl hålla i sig.

    Jobbigt att han varit sjuk Det är jobbigt att se sin lilla lida... Vad är det då?

  • Mars2007

    Elias som visserligen är 16 månader (men har sovit så här sedan någon gång innan året iaf).

    Somnar mellan 18.30 & 19 sover till mellan 7.15 och 8.15. Vaknar en till två ggr per natt och skriker tills han får välling (kan hålla på i timmar utan att somna om).

    På dagen sover han ett långt pass 1,5-3 timmar med läggdags mellan 12 och 13.

  • Mars2007

    Idag har ev. fått erbjudande om ett annat jobb som kan passa mig bättre! Chefen skulle kontakta personalansvarig så att de får säga sitt men han vill iaf ha mig där! Sedan får vi ju se om vi kan komma överens då jag gärna hade sett att jag kunde jobba lite mindre än 100% nu när barnen är små.. och så lönen förstås, vill ju helst inte gå ner.. spännande iaf!

    I april ska vi till Lund och se på Mora Träsk med dottern! Berättade det för henne idag och genast skulle vi sätta på hennes dvd med dem sedan satte hon där och sjöng och "övade" på deras rörelser   haha de är för söta!

  • Rauur

    Hedda kommer gå på dagis till hösten, samma dagis som storebror :)
    Det är en friskola som ligger 1½ mil utanför byn där vi bor. Men dagistaxin hämtar och lämnar så det känns skönt :)

    Känns konstigt att Hedda snart är 8 månader..tiden går så fort!
    Känns inte alls som jag vill att hon ska gå på dagis om ca 5 månader =/
    Känns alldeles för tidigt.. Men det kanske är för att sonen började dagis när han var  nästan 2 år.

    Här hemma händer det inte så mycket heller, satte in en spiral idag och jag tro jag skulle gå över till andra sidan! Gjorde nå så grönjävligt ont! Mycket ondare än förra gången =/ Höll på å svimma 5 gånger så ja tro ja låg där inne i över en halvtimme =/

    Bilstolen vart ren iallafall också :) Luktar dock yes och ättika.. haha.
    Men den går ju att sitta i så det känns skönt!

    Lite nytt med Hedda är att hon kan stå emot saker ganska länge :D Hon stod mot storebrors säng i flera minuter! Stora damen!

    När började era krypa förresten? Vet att man inte ska jämföra.. :P
    Sonen började krypa när han var 6½ månad men Hedda vill inte alls :P

    Hur går det för er Majsanna förresten?


  • majsanna

    Rauur: vad roligt att du frågar. Jag kommer börja ivf-behandling nästa vecka. Känns faktiskt helt overkligt att det är så nära nu!!
    Just nu äter jag medicin för att skjuta upp mensen (hade jag inte gjort det hade äggplock blivit i påsk då kliniken är stängd). Slutar med dom tabletterna på söndag och då kommer mensen på tisdag eller onsdag. Sedan börjar jag med hormonsprutor på cykeldag 3, alltså torsdag eller fredag.

    Sprutstart kommer bli ganska exakt på tvåårsdagen av att vi började i denna karusell att göra barn...


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Mars2007

    Åh, spännande Majsanna!! Oj, vad vi ska hålla tummarna här nu!!

  • majsanna
    Mars2007 skrev 2010-03-23 23:25:05 följande:
    Åh, spännande Majsanna!! Oj, vad vi ska hålla tummarna här nu!!
    Tack tack. Många tummar som hålls behövs!
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Eva Marianne

    Vad härligt för er, Majsanna! Äntligen! Hoppas verkligen att det går bra nu!

Svar på tråden Vi planerade att börja i april -08...