• DenNamnbitne

Adolf? Vad tycker ni? När kommer man kunna ge sin son namnet Adolf?

1. Vad tycker ni rent smakmässigt om namnet Adolf? (rösta)
    2. Tror ni popularitetsraset beror på Hitler?
    3. Ska man använda namnet? Har Hitler ensamrätt på det eller borde man ta ifrån honom det?
    4. När tror ni att namnet kommer tillbaka? Hur lång tid behövs?

Jag tycker själv att namnet Adolf är stiligt men det är nog inget namn man vill ge sitt barn. Kommer våra barn eller barnbarn vara redo för det?
    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Adolf? Vad tycker ni? När kommer man kunna ge sin son namnet Adolf?
  • Rigmor Mortis

Namnet i sig är väldigt fint, men Hitlerassociationen skulle hindra mig från att använda det på mitt barn. Jag tror det kommer dröja länge innan det blir ett "accepterat" namn igen. 

• HieronymusBosch

Adolf, haha vilket fult namn.. Det låter som någon tysk gammal nazist-diktator från 40-talet..lol!

• DenNamnbitne
    HieronymusBosch skrev 2010-03-29 23:21:57 följande:
    Adolf, haha vilket fult namn.. Det låter som någon tysk gammal nazist-diktator från 40-talet..lol!
    Det tycker jag var en lite tråkig sågning! Har nazist-diktaturn patent på namnet? Och beträffande namnet Lol så tycker jag det är hemskt fult
  • Anova

Jag tänker på min fd. granne. Han hette Adolf och dessutom var han tysk (och troligtvis förr efter 1945, vilket alltid fick mig att undra vad hans föräldrar tänkt på då de namngav sin son)

• DenNamnbitne
    Anova skrev 2010-03-30 23:46:26 följande:
    Jag tänker på min fd. granne. Han hette Adolf och dessutom var han tysk (och troligtvis förr efter 1945, vilket alltid fick mig att undra vad hans föräldrar tänkt på då de namngav sin son)
    Ja man drar ju alltid de parallellerna, lite synd egentligen
Svar på tråden Adolf? Vad tycker ni? När kommer man kunna ge sin son namnet Adolf?