Inlägg från: StinaV |Visa alla inlägg
  • StinaV

När äter ni Påskbord/Påskbuffé?

När äter ni påskmiddag?
    Vilken dag och vilken "tid".

Har i min uppväxt alltid ätit påskbord till lunch på påskafton. Sen lagades något gott på kvällen typ lammstek, lax eller grillat ute. I min sambos familj har de alltid ätit påskbord på kvällen som middag.

Med alternativet flera tillfällen så menar jag att man lagar maten på nytt eller är bjuden hos någon annan. Inte att man micrar resterna..

Påskbord för mig är väl ungefär som julbord, men ingen skinka. Skriv gärna om ni har några speciella favoriter som ni gärna har på ert bord. Min favorit är nog min systers räkomelett och den kallrökta laxen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När äter ni Påskbord/Påskbuffé?
  • StinaV
    Kims mamma skrev 2010-03-23 14:34:13 följande:
    Inte alls...
    Får man vara nyfiken och fråga varför?
  • StinaV
    Yavannakementári skrev 2010-03-23 15:44:44 följande:
    Lunch på påskafton. Sedan får man leta påskägg i trädgården! (vaddå? jag är bara 23 år :-P)Godast är ALLTID kallrök lax men alla fint målade ägg går inte heller av för hackor!
    Vi letar också ägg i trädgården! :D
    Jag är bara 23 år jag med och mina äldsta systrar är 33 år.. Börjar bli jobbigt för påskharen nu att hitta gömställen till alla barn, respektive och barnbarn..

Har aldrig hört om nån annan än jag som gjort detta vid vuxen ålder..
  • StinaV
    Yavannakementári skrev 2010-03-23 16:49:44 följande:
     Varför ska man ha påsk annars liksom!? Vi lär hålla på tja, alltid ^^ Men plats till barn/barnbarn blir nog inga problem så vi firar på sommarstället meg gigantisk trädgård. Fast visst, man vet ju ungefär var man ska leta
    Vi firar också på sommarstället med en gigantisk trädgård!
    Är du jag? ;)
  • StinaV
    Sencha skrev 2010-03-23 23:21:43 följande:
    Påskmaten serveras till lunch på påskafton. Det är ägg och sill, och eventuellt mammas gravade lax. Och sedan lammstek. Ibland kan det snarast bli lammstek till kvällen istället. Beror lite på.Men är det ägg-och-sill-biten du menar, eller?
    Ja precis, ägg och sill och vad man nu har..
Svar på tråden När äter ni Påskbord/Påskbuffé?