Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hjälp, orolig, snart 8 månader o fontanellen redan ihopväxt????

Har en god vän vars son fick opereras pga att fontanellen växte ihop för fort. Det gick jättebra . Han är idag 1½ och ska snart bli storebror. Förstår att du är orolig, men det kommer att gå fint ska du se .

• Flickan och kråkan
    Pymsan skrev 2010-03-23 20:42:56 följande:
    Tack! Blev lite lugnad nu faktiskt. OM det nu visar sig att det är ihopväxt för tidigt så verkar det ju vara en vanlig och enkel operation. Men jag hoppas hoppas hoppas vi slipper det, bara tanken på att mitt lilla barn ska opereras och till på köpet i HUVUDET skär ju i mammahjärtat nåt enormt.
    Ja, jag förstår det, men det verkar trots allt inte som något avancerat ingrepp om det skulle behövas. Vår äldsta opererades när han var bara 2 veckor, så det där med att söva ner dem och lämna ifrån sig dem vet jag hur känns....är pest verkligen....men det är ju jättekunniga och supergoa sjukvårdspersonalen som har hand om barn. Håller tummarna för er att det inte ska behövas något ingrepp, men behövs det så kommer det att gå fint
  • Flickan och kråkan
    Pymsan skrev 2010-03-25 12:30:57 följande:
    Läkaren hittade inte heller någon tydlig fontanell. Hon skulle rådgöra med en barnläkare till om hur vi ska göra, om vi ska avvakta och mäta huvudet igen om några veckor eller om de ska skicka remiss till röntgen.Blev så ledsen och orolig nu men jag måste försöka tänka att allt kommer gå bra.
    Jag förstår att du är orolig. Det är jättejobbigt när allt inte bara är bra. Det kommer att gå jättebra för din lille skrutt! De som jobbar med barn på sjukhusen är kanonbra. Jag har fått en helt annan bild av svensk sjukvård sedan vi låg inne med vår äldsta.
Svar på tråden Hjälp, orolig, snart 8 månader o fontanellen redan ihopväxt????