Hjälp, orolig, snart 8 månader o fontanellen redan ihopväxt????
Pymsan skrev 2010-03-25 12:30:57 följande:
Läkaren hittade inte heller någon tydlig fontanell. Hon skulle rådgöra med en barnläkare till om hur vi ska göra, om vi ska avvakta och mäta huvudet igen om några veckor eller om de ska skicka remiss till röntgen.Blev så ledsen och orolig nu men jag måste försöka tänka att allt kommer gå bra.Kräv en remiss om du är orolig. Ju längre man väntar desto mer komplicerad blir operationen och jag har läst om alltför många som missats av svenska barnläkare. Många kan hittas i tråden du blivit tipsad om.
Får du inte besked om remiss snabbt kan du alltid maila bilder till Peter Tarnow ( [email protected] överläkare på Sahlgrenska sjukhuset ( som är ledande i världen på just kraniosynostos ).
Han kan ge rätt bra besked med hjälp av bara bilder, och även hänvisa er hur ni ska gå vidare.
Min son har själv genomgått en sådan operation utomlands, och det var jättejobbigt men allt gick ju bra naturligtvis. Som andra sagt, det är en relativt enkel operation. Den är ytlig, de går ju inte in i hjärnan på något sätt även om skalloperation låter jobbigt.
Lycka till