• MajMamman08

    vi som vill ha plus i april!

    Här kan vi följas åt o dela våra tankar kring äl,BIM,gravidites symptom m,m!
    Nu hoppas jag bara på ett pluss för min del=)
    Hade ÄL den 21/3 så har BIM 1-4 April.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 21:15
    BIM listan: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51600558.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 20:15
    GRAVID tråden för alla som plussat BF DECEMBER!VÄLKOMNA!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802569.html
  • Svar på tråden vi som vill ha plus i april!
  • Emmmi89

    Samma här :D Hade också äl den 21 Mars och har bim kring den 4 April.. Dock inga symtom än så här tre dagar efteråt ;D Tror du det har tagit för dig? Jag hoppas verkligen, men det känns faktiskt lite smått hopplöst när man inte kan påverka det till 100% 

  • MammaTillOliver
    MajMamman08 skrev 2010-03-23 20:54:29 följande:
    Här kan vi följas åt o dela våra tankar kring äl,BIM,gravidites symptom m,m! Nu hoppas jag bara på ett pluss för min del=) Hade ÄL den 21/3 så har BIM 1-4 April.
    samma här =) fast jag vet inte om det va i lördags eller söndags min ÄL va {#lang_emotions_laughing}
    Du & Jag
  • MajMamman08
    Emmmi89 skrev 2010-03-24 10:31:11 följande:
    Samma här :D Hade också äl den 21 Mars och har bim kring den 4 April.. Dock inga symtom än så här tre dagar efteråt ;D Tror du det har tagit för dig? Jag hoppas verkligen, men det känns faktiskt lite smått hopplöst när man inte kan påverka det till 100% 
    ingen aning,men man hoppas ju sååå=) Hade MF för ca 2,5 vecka sen,men kroppen kom ju igång väldigt fort med ÄL (testade med stickor),dock något senare än va ja brukar ha äl!!!

    Men kan ju hoppas att man känner av lite gravsymptom snart=) När ja väntade min första så hade jag gravsymptom 1 vecka innan BIM=)
    MammaTillOliver skrev 2010-03-24 10:36:02 följande:
    samma här =) fast jag vet inte om det va i lördags eller söndags min ÄL va
    ja vet när ja hade äl då ja testade med stickor men sen vet ja inte när jag har BIM direkt pga av mf ja hade.för äl va lite senare än den brukar vara! Men bara de har tagit sig så=)

    har ni testat med älstickor??
  • Emmmi89

    Oj, vad trist, beklagar. Men gick det fort för dig att bli gravid innan ditt mf då? 


    Är inte det ganska tidigt, eller iofs så är det väl då ngn gång som det fäster i livmodern? Har läst här på forumet om folk som känner redan dagen efter äl, men det är jag dock tveksam till :D 
    Nej jag kör inte med ältest än, Jag ger det fram tills Maj. Ingen unge i kaggen i Juni så då köper jag mig stickor.. Är rädd att jag ska bli ännu mer hoppfull med sådana och att jag bara blir stressad. Dock så har jag en viss aning om när äl infaller. Kollar sekret och känner av när äl är på g vid samlag osv. :)
    Jag håller tummarna för oss alla 3 :D 
  • MammaTillOliver
    MajMamman08 skrev 2010-03-24 16:50:12 följande:
    ingen aning,men man hoppas ju sååå=) Hade MF för ca 2,5 vecka sen,men kroppen kom ju igång väldigt fort med ÄL (testade med stickor),dock något senare än va ja brukar ha äl!!!Men kan ju hoppas att man känner av lite gravsymptom snart=) När ja väntade min första så hade jag gravsymptom 1 vecka innan BIM=)
    nej vi har inte kört med sånt alls, vi tar det som det kommer =) oj va tråkigt med MF *kramar om* jag glömmer aldrog min abort o jag tycker man kan jämföra känslorna mellan dom..jag hoppas du e stark =) jaha du kände såå pass?? jag hade ÄL nu i lördags eller söndags så jag tänkte testa under påskhelgen *hoppas*
    Du & Jag
  • MajMamman08
    Emmmi89 skrev 2010-03-25 00:03:52 följande:
    Oj, vad trist, beklagar. Men gick det fort för dig att bli gravid innan ditt mf då?  Är inte det ganska tidigt, eller iofs så är det väl då ngn gång som det fäster i livmodern? Har läst här på forumet om folk som känner redan dagen efter äl, men det är jag dock tveksam till :D  Nej jag kör inte med ältest än, Jag ger det fram tills Maj. Ingen unge i kaggen i Juni så då köper jag mig stickor.. Är rädd att jag ska bli ännu mer hoppfull med sådana och att jag bara blir stressad. Dock så har jag en viss aning om när äl infaller. Kollar sekret och känner av när äl är på g vid samlag osv. :) Jag håller tummarna för oss alla 3 :D 
    Ja de tog på första försöket,samt första försöket när vi fick våran son. Va i v 6 när jag fick MF,så antar att de e rätt vanligt el va man ska säga o få i den veckan. Efter mitt MF nu så 2 veckor efter hade jag ÄL.så då körde vi på igen:) Hoppas att de tar sig denna gången med o att pyret vill stanna.
    Jo visst,man blir nog lite stressad av äl stickor,de blir man;) Jag e skit dålig på o kolla flytningar m,m men nu när ja hade äl då försökte ja verkligen kolla o känna efter till nästa gång=)
  • MajMamman08
    MammaTillOliver skrev 2010-03-25 00:26:32 följande:
    nej vi har inte kört med sånt alls, vi tar det som det kommer =) oj va tråkigt med MF *kramar om* jag glömmer aldrog min abort o jag tycker man kan jämföra känslorna mellan dom..jag hoppas du e stark =) jaha du kände såå pass?? jag hade ÄL nu i lördags eller söndags så jag tänkte testa under påskhelgen *hoppas*
    Ja,jag kände ömma bröst o molvärk 1 vecka innan. Så man kan ju hoppas att man gör de nu igen om de e något därinne=) Ska med testa under påskhelgen,sååå spännande o ja längtar till påsken som aldrig förr!! Värsta e att vi ska åka bort över påsl,hehe o då vill ja inte testa borta om de skulle visa sig att ja inte va gravid!!! Så får se hur vi gör:)
  • Emmmi89
    MajMamman08 skrev 2010-03-25 06:32:06 följande:
    Ja de tog på första försöket,samt första försöket när vi fick våran son. Va i v 6 när jag fick MF,så antar att de e rätt vanligt el va man ska säga o få i den veckan. Efter mitt MF nu så 2 veckor efter hade jag ÄL.så då körde vi på igen:) Hoppas att de tar sig denna gången med o att pyret vill stanna. Jo visst,man blir nog lite stressad av äl stickor,de blir man;) Jag e skit dålig på o kolla flytningar m,m men nu när ja hade äl då försökte ja verkligen kolla o känna efter till nästa gång=)
    Det sägs väl att det i genomsnitt är 2 mf per kvinna? Om det kan vara någon tröst, jag vet inte. Kan inte tänka mig hur det känns att få mf. Ja, detfår vi verkligen hoppas. Jo men flytningarna kan också vara vilseledande och stressiga att kolla. =P Man tror sig ha äl, så kommer flytningarna två dagar efter det man trodde var äl. :P och så vidare.. Men hoppas det tog nu. Pallar fan inte gå o dagdrömma en månad till :D
    Såg att du skulle testa under påskhelgen, ska jag också :D Jag och sambon firar 4 år 10 April så vore helt perfekt om man kunde överraska honom med ett positivt gravtest på våran dag {#lang_emotions_laughing} hehe
  • Sara123

    Jag vill vara med här! Hade äl den 17-19 Mars ska ha bim nu nästa vecka, tror vi prickade lite fel på äl så det blir nog ingen bebis denna gången. I April kör vi igen :)

  • annakohler

    hej jag hade ÄL 19mars full lh stegring 20mars kolla mitt galleri....ska ha BIM runt 5april men känner inget speciellt nu

Svar på tråden vi som vill ha plus i april!