Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

grattis till alla nyfödda små underverk!! <3

alla verkar vara nära sin bf eller har precis fått.. evigheter kvar för mig. v.13+0 idag.

• StarfighterPilot

grattis melker på din 1års dag!

jag hoppas att du har en bra dag CamillaD, så bra som det bara går.
    man får fantisera om hur han firas ståtligt bland alla våras änglar, med tårta och presenter, precis som vilket ettårs kalas som helst!

ego: var på öppna förskolan idag, inte varit där sen precis innan elise föddes. finns ngr där som har levande barn i samma ålder som elise skulle ha varit i, och det var så svårt. så jag sprang därifrån gråtandes. sån ångest. jag går inte dit igen..

• StarfighterPilot

all lycka imorn jennijen!! Ma Lu svarade så bra på din fråga ang snittsamtalet, håller helt med. jag har ju själv varit på två st, det första var supernervöst eftersom jag inte visste om jag skulle bli beviljad eller ej, men jag tror inte att det blir ngt problem för dig att få det godkänt. hoppas du får en vänlig läkare så att du känner dig nöjd med samtalet. hör av dig efteråt!

stark längtan83. vi saknar dig med, är avis som f*n! ;) hoppas vi blir fler som får ha en liten i våra famnar snart.. tiden kan inte gå tillräckligt fort.

usch, jag är helt symtomlös. :( allt jag kände förr är borta, min svullna mage är platt. blir så nervös.. men jag läste om hur v.15 var i mina två andra graviditeter, och då var jag också symtomlös, så förhoppningsvis är det ingen fara. hoppas!

kraaam allihopa!!!

• StarfighterPilot

jennijen: skönt att det var ett bra samtal du var på, och att du får välja om du vill ha snitt eller föda vaginalt. jag har alltid fått mina snitt beviljade pga psykologiska grunder då jag aldrig 'testat' att föda vaginalt. de försökte att jag skulle nöja mig med ett snittkontrakt, att jag ska testa att föda vaginalt men att jag när som kan stoppa och få snitt, men nej.. har alltid kört på planerade snitt. och nu har jag inget val längre eftersom jag gjort två snitt, vilket känns skönt.
    tycker inte om den skrämselpropaganda som många läkare sysslar med när det kommer till snitt, om allt som KAN hända och allt vad det är. jag ser ett snitt som mkt mer kontrollerat än en vaginal förlossning då mkt KAN hända då med, men som sagt.. jag är väldigt vinklad.

jo, jag är ju i dessa spökveckor. v.14+0 idag. men jag stod inte emot att inte lyssna med angelsounden, och vi fick in bebisens hjärtljud direkt! fick in mitt och bebisens samtidigt, vi hörde en klar skillnad på hjärtslagens hastigheter. kände och hörde även hur den lilla sparkade och levde om där inne.. så just nu känns det bra. bara magen kunde ploppa fram snart...

igår var vi och hämtade hem elise lykta från minneslunden. man får tydligen inte ha dem där under sommaren. vet ej varför. ngn mer som känner till att det är så på era kyrkogårdar? ska ha den på tomten sålänge tills vi i höst kan ställa tillbaka den på den plats vi känner är elise. konstigt, att man bestämmer sig för en plats sådär, även om man vet att hon inte exakt ligger där.

• StarfighterPilot

jennijen: jag tänker såhär kring ett snitt, att det är såå många personer i salen då ett snitt utförs. barnläkare, narkosläkare, snittläkare, barnmorskor och hej vad det är. iom det känner jag mig säker OM ngt skulle gå snett, då finns all möjlig kunskap redan i rummet. vid en vaginal förlossning har jag förstått att det inte är lika många närvarande, men att dem såklart kallar in om det behövs.
    jag kände precis som du inför snittet att jag är en hemsk mamma som inte vill mitt barns bästa, då jag ville ha snitt, jag var livrädd att hon inte skulle börja andas direkt efteråt. men det finns inget som garanterar att barnen andas direkt efteråt vid vagianl födsel, och sen så skrek min levande dotter redan innan dem plockat ut henne, så jag är lugn i det avseendet nu.
    är det ngt du undrar över så maila. jag har bara snitt som erfarenhet och har märkt att jag har haft lätta förlossningar, men alltid ngt.

kattfabriken: välkommen hit! grattis till graviditeten! jag hade också bruna flytningar i början, var helt säker på att det var missfall på g, men kroppen lurade mig rejält. be om att få komma på vul om du är orolig, det är inte bra för dig om du är konstant orolig. jag gjorde vul i v.6+0, de såg knappt ngt, men de såg det nödvändigaste - ett pickande hjärta.

ego: vikarierar på ett dagis förtillfället. barnen petar mig i magen och frågar om jag har en bebis där, jag svarar nej och tackar för att dem kallar mig tjock. :) men vissa ger sig inte, men jag orkar inte med okända barn som ska tro ngt, så jag låter dem tro att jag äter mkt mat, hah.

• StarfighterPilot

camillad: håller tummarna för att vändningsförsöket går bra!

välkommen alla nya! kul att vi blir fler som kan dela tankar och funderingar då dessa graviditeter blir lite spec med tanke på det bagage vi alla har.
    jag kan berätta att under mina (tre) tidigare graviditeter så har jag mått illa och haft molvärk, men i denna.. ja, helt annorlunda. inte alls samma illamående och alla symtom har liksom varit mildare. jag vill tro att det beror på att det inte var länge sen jag var gravid med elise, som f/d 5e jan, och att min kropp då redan av 'van' vid dessa gravidhormoner och att symtomen inte blir lika tydliga då. ngn mer som ser att detta kan vara en anledning till att alla är annorlunda graviditeten efter ett änglabarn?

ego: fick tid för rul i mitten på juni. jag vill inte ha tider så långt iförväg! OM vi inte går hela vägen dit är det så jobbigt att passera dessa datum. suck.

• StarfighterPilot

fridapyret: ta med två mössor till bebis. de sätter på den ena direkt efter förlossningen, och då blir det blodig och så, skönt att kunna byta till en ren lite senare. så gjorde vi iaf. jag har tvättat den första mössan och bodyn som är min levande dotters första body och ramat in som en tavla tillsammans med en bild på henne i dessa kläder. jättefint tycker jag. fick dock inte göra så med elise, eftersom hon begravdes i sina första kläder... :'(

ego: idag är nog första dagen som jag kan säga att jag 'mår bra' i kropp och själ. var ut på rastaurang och bowlade med en bunt vänner igår, och det var så skönt att kunna vara -glada jag- och skratta, på riktigt. första gången på snart 5mån. det är inte klokt vad tiden går, men ändå inte.

ha en toppenhelg allihopa!!!! <3

• StarfighterPilot

välkommen alla nya!

ego: usch, sitter bara och gråter. en vän smsade precis och klagade på att jag inte har frågat ngt om hennes nyfödda son eller om hur dem har det. han föddes för ngn månad sedan, och nej.. jag har väl inte varit så bra på att höra av mig och hört mig för om hur dem har det. men jag menar.. jag hör ju inte av mig till ngn av de tio vänner som precis fått barn, jag orkar liksom inte. jag vill inte låtsas engagera mig, och just nu orkar jag inte. :( hon verkar väldigt ledsen för detta och anser att det påverkar vår vänskap. och visst gör det det, kräver hon att jag frågar hur hennes nyfödda son mår och jag inte orkar bry mig just nu, då står vi fast där. för att vara tjurig och vända på det så har ju inte hon frågat hur vi har det sedan hennes son föddes. varför kräver hon så..? vad ska jag göra?
    jag förlorar tydligen vänner på att ha förlorat mitt barn.. :(

• StarfighterPilot

ayla sthlm: grattis!! gud så underbart att ha en liten hos sig! jättegrattis!!!

ego: jag skrev iaf ur mig allt på msn igår, min vän som gjort mig ledsen var inte online, så jag skrev offline-meddelanden, sedan smsade jag och bad henne logga in och läsa. och det gjorde hon. sedan blev hon jätteledsen och bad så hemskt mkt om ursäkt, hon hade inte alls tänkt i dem banorna att jag fortf kunde ha det jobbigt, och därför inte frågat ngt om hennes nyfödde son. jag sa att hon har ju all rätt att leva i sin lilla bebisbubbla, men hon får acceptera att jag lever i min, fast att dem är så olika. hon försökte sätta sig in i min situation och förstod att jag inte orkar, och det var så skönt att hon blev ledsen, att jag fick ur mig allt så att hon vet. hon har ett stort hjärta, bara att hon inte tänkte så långt iom de där elaka smsen, så trist att jag behövde bli så ledsen och stressad i min sorg för att hon skulle förstå, men nu ska allt vara lugnt.
    hann berätta för ngr andra vänner om vad som försiggick, och dem alla stöttade mig, sa att det är ju jag som får ta allt i min takt och att dem väntar på mig, finns där om jag anser att jag behöver. så jag har bra vänner, det vet jag.. bara dem kan tänka lite ibland om varför jag gör som jag gör.

jag hoppas att det inte är våra änglar som är så ledsna där uppe, men tanke på hur mkt det regnar. de har väl poolparty eller ngt, skvätter utanför helt enkelt. de små rackarna ;) <3

kram allihopa. TACK för att ni finns. ni har blivit som ett gäng av mina vänner som förstår allra bäst, så skönt att bara kunna skriva ur sig här och få stöd, oavsett vad man skriver om.

• StarfighterPilot

grattis golla28 till vilmer!!! <3

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10