• gt98mbj

Svårt att bli gravid?

Är lite nyfiken.
    jag har hört flera som ätit trionetta och nu har svårt att få barn.
    Vi är oförklarligt barnlösa men fått en helt underbar dotter med hjälp av IVF.
    Men naturlig väg blir vi inte gravida.
    Där för vill jag nu köra en lite koll om kanske p pillren jag åt i tonåren kan spöka.

IVF borde få mycket mer uppmärksamhet då dom för många av oss är guld värda.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svårt att bli gravid?
  • Stoffe76

Ja, jag åt Trionetta och har försökt bli gravid i snart ett år. Har en dotter, som vi fick precis när jag slutat med Trionetta.

• Lille Gris

Ja, jag har ätit Trionetta och har en liten ivf-pojke.
    Men mitt problem är PCO, och det hade jag i så fall innan jag började äta p-piller så det beror inte på pillren. Jag har heller aldrig haft regelbunden mens så jag har alltid på något sätt vetat att det skulle bli svårt att få barn även om jag då inte visste varför.

• Jennie med ie

Varför känner du ett behov att hitta en "syndabock" i form av t ex p-pillren? Den frågan tycker jag du ska ställa dig. Gör det nån skillnad?

I alla fall, jag tror inte att man sett nåt som tyder på att de som tidigare ätit p-piller skulle ha svårt att bli gravida senare i livet än de som inte gjort det.

• papaver

har ätit trionetta i nästan 8 år, slutade med dem december-08 och hars sedan dess försökt bli gravid..utan resultat. Blev lite rädd nu när du när du nämner just trionetta, men man ska nog också komma ihåg att det överlag kan ta ett tag att bli gravid oavsett vilka p-piller man ätit.
    Hoppas iaf att det inte stämmer med just trionetta.. jag har börjat tröttna en aning på att det aldrig tar sig, men tänker tappert kämpa vidare:)

• Cahela

papaver: Om det gått ett år utan att något hänt tycker jag ni ska göra en utredning. Sök till närmaste klinik så kanske ni kan få lite hjälp.

Gift med A.
  • gt98mbj
    Jennie med ie skrev 2010-03-24 14:02:47 följande:
    Varför känner du ett behov att hitta en "syndabock" i form av t ex p-pillren? Den frågan tycker jag du ska ställa dig. Gör det nån skillnad?I alla fall, jag tror inte att man sett nåt som tyder på att de som tidigare ätit p-piller skulle ha svårt att bli gravida senare i livet än de som inte gjort det.
    jag letar inte syndabock, tycker bara att det var ett spännande samband
  • gt98mbj
    papaver skrev 2010-03-24 14:10:59 följande:
    har ätit trionetta i nästan 8 år, slutade med dem december-08 och hars sedan dess försökt bli gravid..utan resultat. Blev lite rädd nu när du när du nämner just trionetta, men man ska nog också komma ihåg att det överlag kan ta ett tag att bli gravid oavsett vilka p-piller man ätit.Hoppas iaf att det inte stämmer med just trionetta.. jag har börjat tröttna en aning på att det aldrig tar sig, men tänker tappert kämpa vidare:)
    En statistik som vi fick se på vår utredning som väckte en klocka i mitt huvud var att på ett år så har man 12 ägglossningar ( om man ens har det, inte säkert att man har det varje månad heller), alltså 12 dagar av 365. Det är inte så stor träff procent
    Sen har man inte åldern på sin sida heller.
    Tror inte att trionetta har någon roll i det hela faktiskt, får vi hoppas.

Tycker absolut att ni ska söka hjälp, ju tidigare desto bättre.
  • Karlstadtös

jag åt dem i flera år, men blev gravid direkt.

• kantarellkisse
    Karlstadtös skrev 2010-03-24 20:47:40 följande:
    jag åt dem i flera år, men blev gravid direkt.
    Och du svarar på frågan för att...? Eller du kanske inte röstade?

Nåja, jag har ätit Trionetta, och en del andra p-piller. Pillerfri sedan -00 och man kan väl säga att det har gått tillräckligt lång tid för att det inte skulle vara kvardröjande hormoner. Håller på med min första IVF nu.
  • gt98mbj
    kantarellkisse skrev 2010-03-24 23:20:17 följande:
    Och du svarar på frågan för att...? Eller du kanske inte röstade?Nåja, jag har ätit Trionetta, och en del andra p-piller. Pillerfri sedan -00 och man kan väl säga att det har gått tillräckligt lång tid för att det inte skulle vara kvardröjande hormoner. Håller på med min första IVF nu.
    Lycka till på er häftiga resa
  • drömmer om ett barn

Jag åt Trinordiol/Trionetta i ca 10 år. Slutade med dessa med hopp om att bli gravid, men 4 år senare har det fortfarande inte hänt någonting.

Kan i efterhand tycka att det känns onödigt att ha använt p-piller när det uppenbarligen inte behövdes.. {#lang_emotions_undecided}

• Pillemin

Det är väl såklart individuellt, men jag blev gravid NÄR jag åt Trionetta (utan att missa något piller) och hade gjort det i 2 år...

♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
Svar på tråden Svårt att bli gravid?