Inlägg från: nadia bk |Visa alla inlägg
  • nadia bk

Septemberbarn 2009 DEL 3

hahaha fan seg man är då...undrade varför ingen skrev längre på den andra tråden...KONSTIGT=)! ja ja nu har jag också hittat hit

• nadia bk
    Strimma skrev 2010-03-27 19:46:18 följande:
    På tal om aprilskämt. Inget att rekommendera att göra som sambon gjorde när han var 14 år. Han och sin tjej gick till sina mammor och sa att tjejen var gravid, varvid min sambos mamma höll på att svimma. Tjejens mamma listade snabbt ut att det ej var sant, men inte sambons mamma. Både sambon, tjejen och hennes mamma fortsatte lögnen i TVÅ hela veckor innan de avslöjade allt.  Erkänn rått. Först hade hon ju fått panik då hennes son kunnat göra något sådant... sen när hon väl äntligen börjat smälta det så fick hon reda på att det var en lögn. Hon blev ganska arg kan man säga... Inget att rekommendera...
    hahaha fy
  • nadia bk

Nån som är barnbajs expert här? Tidus har börjat bajsa småå små mini bajsar nu efter jag börjat med vällingen??....kul Lördags snack va=)

• nadia bk

Emma ... Bra att det blivit bättre..läste i kapp dina inlägg idag.....tidus är likadan som fleras barn här inne är med sömn. Jätte svår att somna honom på dagen......visste inte att natten kunde bli påverkad om dom inte sov tillräckligt på dagen kanske därför han vaknar ofta på natten då...fick i honom 110 ml välling i kväll plus bröst får se om han sover länge.....alltså svär föräldrar... Fick ännu en gång höra om min ammning,frågade hur länge jag skulle amma...och tyckte jag skulle sluta amma på dagen så svär mor kunde få vara barn vakt...när jag säger att tidus fått äta hemma gjord spagetti och köttfärssås säger hon...'men inte eran mat med massa kryddor' svarar jo med massa salt...ne klart jag inte tagit massa kryddor och salt i....då svarar hon ne jag litar inte på nån...??hur ska man tolka det. ? Blir galen på hur på hon är hon ska bestämma över vad tidus ska ha och inte ha och jämt när vi är där vill hon han ska ligga naken fastän jag sagt att vi luftar hemma morgon och kväll ibland mer om vi är hemma hela dagen...men hon litar väl inte på att jag tar hand om mitt barn.... vet inte.....fynda på tradera idag...riktigt bra där ju

• nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-03-29 08:21:00 följande:
    Vad händer om du säger ifrån då? Vadå "litar inte på någon"? Det hade jag kört tillbaka samma dag. Varför tror folk att de får säga vad som helst till andra? Usch vad arg jag blev nu! Min farsa ringde förresten i torsdags, för första gången på tre veckor. ;) Jag frågade när vi skulle ses och igen sa han att i sommar är det bättre att ses så att vi kan sitta ute i trädgården. ;) Jag har lust att bryta kontakten med honom också när han säger sådär. Gubbajävel.
    Är så trött på att säga ifrån..känner mig som en gnällkärring,fastän jag har rätt att bita ifrån...

Vad rötet av din pappa,nonchanlera honom bryt itne upp eller nått bara skit i han....vet, det är svårt,men han kanske kan få höra sitt i sommar istället i trädgården....då kan du säga precis vad du känner när han nonchanlerar er så
  • nadia bk
    Emma skrev 2010-03-29 11:26:09 följande:
    nadia bk: Det är säkert olika från barn till barn om sömnen på natten påverkas. Men på Mattias är det så iallafall. Då kanske det är lika för tidus om han också är så. Jatack, det är så skönt att han är bättre. Han hade gått i korridoren på sjukhuset igår också, med rullator förstås, och det hade gått hyfsat! Gud vilken jobbig svärmor! Det är klart att man som förälder har bäst koll på barnet. Svärmor tror inte att min sambo kan ngt om barn, så hon fråar jämt mig om det är ngt. Som om inte Johan har rätt bra koll på vad han ska äta och när... Men tydkligen så hade han ju inte så bra koll på sömnen från i lördags... Men nu vet handet med råge till nästa gång iallafall. Sephiroth: Usch vad jobbigt att ha det så med sina föräldrar... Herregud att dom inte bryr sig om att träffa barnbarnen. Det sätter ju sina spår för senare i livet också. Jag vet dom som säger "vi tar över när han har blivit lite större" Vaddå lite större!? Det är ju nu som anknytningen är, det blir ju inte riktigt samma sak om två år... Denna natten har inte heller varit ngn höjdare... M vaknade ca 5 ggr.... Och har bökat runt och låtit som fan därimellan. Fortfarande sviter från lördagen skulle jag gissa... Samtidigt så har jag fått för mig att han håller på att lägga om sina sovrutiner. Om en stund kommer svärmmor hit för att låna våran dator då deras internet inte funkade.. Hoppas att det går bra och att hon inte kommer med några dumma kommentarer. Annars blir det lugnt idag oxh uppladdning inför fotografen imorgon!
    Håller tummarna att det bara går framåt=).....
  • nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-03-30 08:13:07 följande:
    En liten fråga till er alla, ställer era små sig upp om ni håller dem i händerna? Alltså drar sig till stående. Karln provade för några dagar sedan och då ställde sig Loke upp själv. Är det kanske något som de har kunnat jättelänge? Har som sagt ingen aning då vi inte testat tidigare. *s*
    Jo Tidus har gjort det länge börja vilja stå i knät när han var runt 4 månader och vill fortfarande hellre stå än nått annat på både gott och ont hahaha
  • nadia bk

hej allihopa....grattis till Lokes tand=) lite sen här kanske men inte hunnit skriva.

Nu sitter Tidus nästan själv så stolt=)...och han ammas och får ändå i sig välling morgon lunch på dagen frukt mellanmål, och välling plus ammning kvällmål....blir förvånad men han vill ändå ha mat på nätterna 2-3 ggr .....

Är det nån av er som väcker era små på kvällen och ger mat?

Var så glad för att solen tittade fram men nu har det bara regnat och regnat såå tråkigt men det blir på med regnskydd och ut och gå ändå=).

Lilleman slockna halv sju heeelt onödigt då han sak i säng kl 8 haha...ja ja blir väl nio ikväll då=).

Ska till nya Bvc den 8:e ska bli kul att se vikt och längd.
    Nee kikar in senare

• nadia bk
    Minnie69 skrev 2010-04-07 12:23:33 följande:
    Hejsan! Finns det plats för ytterligare ett septemberbarn? Min tös föddes den 22/9-09. Har inte kunnat vara så aktiv på FL efter hennes ankomst då hon var kolikis, tremånaderskolik HA!! Hennes gick på övertid! Nåja, mitt liv börjar numera så sakteliga få lite funktionsduglighet då hon inte längre har superont hela tiden. (Matintroduktion för oss dock titt som tätt tillbaks till kolikliknande skrik och gråt perioder. Men på det hela så är det iaf bättre än det har varit någonsinn sedan hennes ankomst) Så det är dax att åter börja vara lite social
    välkommen=)
  • nadia bk
    Emma skrev 2010-04-07 09:31:45 följande:
    Hej på er! Hann inte skriva igår för vi var och shoppade. Jag köpte en ny mobil med 5 mp kamera! Nice Nu ska vi se om man får med alla svar på frågor. Vi tog ur liggdelen i vagnen i mitten av januari. Vi har en Brio kombi och Mattias växte ur liggdelen då. Har funkat jättebra tycker jag. Men jag är trött på den vagnen kan jag säga. Så jävla tung att ta in och ur i bilen. Och sen så är suffletten helt dum. Det sa tom. sambon igår ochh då innebär det att det är grönt att se sig om efter en ny Eller ja, bättre begagnad. Mattias äter följande 8 Gröt 12 Lunch, burkmat plus ersättning (har ännu inte bytt det målet helt) 14 Frukt 16 Gröt 18 Frukt (ibland) 19.30 Välling  Nattetid: Amning såfort han vaknar Jag funderar dock på att byta ut grötmålet vid 16 och ge riktig mat istället. Att han får äta det vi äter. Känns inte som att han får så stor variation anars. Inte för att dom behöver det än, men för ens eget psyke. Här får man gå första hjälpen kurs genom bvc gruppen. Om den nu kunde köra igång någon gång.. Är såååå otroligt trött på att gå och vänta. Ska ringa imorgon och vara på och fråga varför det aldrig händer något. Det brukar vara på brandstationen dom har kursen. Annars funderar jag på att höra med ett gäng och se om vi får komma till brandstationen själva utan bvc och få kursen iallafall. jag har verkligen ingen aning om hur man skulle göra om han sätter i halsen. Det känns lite otäkt kan jag säga med tanke på att han gjorde det imorse... Men han kräktes innan man hann göra ngt... Vi väcker aldrig Mattias för att ge honom mat. Han brukar fixa det galant själv Men inatt sov han från 19 till 05! Det var helt underbart. Då ammade jag honom, sen så somnade han om till 07! HELT UNDERBART!! jag är faktiskt lite orolig för M. Det känns som om han är trött precis hela tiden. Han brukar vakna mellan 7 och 8. Sen direkt efter frukosten så är han trött och då sover han igen. Han brukar sova mellan 30-90 minuter... Sedan så sover han när han har ätit lunch. Sen är han trött igen vid 15-16 men det är inte alltidc man lyckas få honom att sova då. Kan det vara något fel? Jag blir så nojjig när man ser reklamen för barncancer-fonden som går på tv. Tänker att det är ngt såddant.  Usch, nu blev jag deprimerad... Får googla lite för att lugna mig.
    det med sömnen är samma här nu...svårt att somna men är trött mycket oftare nu än innan
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3