Inlägg från: nadia bk |Visa alla inlägg
  • nadia bk

Septemberbarn 2009 DEL 3

Bubba80 skrev 2010-04-10 10:09:24 följande:
    Godmorgon! Även här sov vi bra i natt. Från ca 21 (somnade sent igår) tíll 05,45... riktigt nice. För en gångs skull så somnade jag före 12slaget, så jag hann få några timmar Idag har gubben match. Jag ska ta med barnen på ett lekpalats med hoppborgar o rutchkanor. Storebror är bjuden på kalas där, så det blir några timmar där idag. Kommer vara helt slut sen Sen blir det nog mysmiddag hemma. Vi hade tänkt gå ut och ätit först, men jag tycker det är så skönt att vara hemma. Vi firar 10 år i veckan o gubben är bortrest. Sen blir ju oxå Emil 7 månader idag
    ojoj vi firar 7 år den 12 april=) grattis till er=)
  • nadia bk
    Emma skrev 2010-04-12 09:11:38 följande:
    Hej på er! Igår var vi hem till mina föräldrar och skulle byta till sommardäck. När Johan hade tagit bort första hjulet hojtar han till mig "Vart har du lagt hjulbultarna till sommardäcken?" Tror ni inte på fan att dom låg kvar här hemma så stackarn fick åka hem och hämta dom, för att sedan komma tillbaka och börja om. 6½ mil i onödan lixom.. Blääää. Våran bensinräkning är redan hemsk nog ändå. Vi har Mattias gåstol på högsta och han når mer än väl ner till golvet. Det skulle behövas fler hack. Men det går faktiskt bra som det är nu också. Jag blir snart knäpp. Vill ha både större bil och en annan barnvagn Får se hur jag lyckas med det. Ny barnvagn har iallafall karln gått med på Grattis till både bubba och nadia då! Vad ska ni pyssla med idag? Mattias ligger och sover nu, men efter luch ska vi ut på en långpromenad i det härliga vädret.
    tackar=)
  • nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-04-12 09:53:56 följande:
    Undrar hur långt de "ska" ha till golvet... Loke kanske har lite för lågt? :-S Han är nog ca 72-73 lång nu iaf. Men antar höjden är olika på stolar också? Här är vi iaf sjuka igen. Vad trött jag blir! Lokes andra tand vill inte komma upp heller. :-S En rolig sak har jag iaf att skriva. (för en gångs skull, hihi) Jag blev arg som fan i fredags, och ringde pappa och frågade om de ville ha besök. Det ville han så vi GICK ut till honom. Det är minst en halvmil dit. Var trevligt som faen, och låtsasmorsan hjälpte till istället för att gnälla. ;) *s* Dessutom ville pappa ta Loke flera gånger och gå runt och prata med honom. Var skönt att se. Igår åkte han förbi en snabbis utanför och lämnade en femhundring till Loke och sa något i stil med - Jag såg att overallen börjar bli lite liten, så köp lite nya kläder eller sånt. *s* På fredag ska jag kanske på Charta 77. Var några år sen man såg dem sist. Hoppas jag hinner bli frisk.
    Bra att han engagerar sig lite nu=).......hoppas du blir frisk får inte missa charta=)
  • nadia bk

Trodde att det var slut på saker att köpa nu=)   så fel jag hade......hittat   en sulky chicco bra att ha i bilen och korta resor med spårvagnen... var inte så dyr men dock en utgift.

Räkna ut att vagn plus lilleman väger 20 kg klart att jag har ont i ryggen.

Sen letar jag efter babygunga som är fast i  ställning fast en mindre version då jag ska ha den på uteplatsen hittar ingenstans.
    nån bra leksaksaffär tips?

Var på nya bvc.....Läkaren var där och kolla hjärta ögon m.m sen fråga hon om han ålar....tänkte på krypa så jag sa nej.....han har däremot vänt sig från mage några ggr
    då sa hon "ja det blir minus 1"    barnsmorskan gick in och sa att han har ju faktiskt vänt sig och han är jättestabil.
    Då svarade läkaren ja ja då skriver jag en 1 där då?????????

Sllängde ut mig en kommentar" stackars dig Tidus ska du redan bli utvärderad räcker det inte med betyg i skolan" hon skratta halvt nervöst.......tanta=)

Sen visa jag att han kunde sitta själv då blev hon tyst en stund och sa att "ja kanske inte är så kul att se omvärlden från magen när man kan sitta och se den"...ne precis=)!

Har ingen aning vad dom "bör " kunna och inte "bör " kunna...han sitter säger ifrån jollrar.....går när jag håller i händerna.....men ligger också och biter sig i tårna och har minst lika kul så...

Fick så dåligt samvete i natt.....han vägrade sova 2 på natten och var allmänt grinig och jag likaså...han tog tag i allt omkring sig och bet i det...blev irriterad och tog bort filten från hans händer...han blev förvånad och bara tittade...ush tappade tålamodet kom på sen att det kanske kliade i tänderna........men är så fruktansvärt trött så på nätterna är jag jättegrinig och då blir ju han med det...
    men man kan ju inte vara perfekt jämt=)

Tänker på det hur lätt man får dåligt samvete nu...tänk då sen när dom blir större hur ska det gå haha........

Går era barn i gå stol? Fått förfrågan att låna en..men läste att det hämamr deras utveckling????? nån som vet

• nadia bk

Ja....jag fick höra det att det är för att kolla så dom inte har nån utvecklings störningstyp.

Man börjar ju fundera men känns skönt att höra lite åsikter och lite fakta för då blir man tryggare själv som förälder känner jag......

Just att jag skitit i vad han kan när -----utan bara hejat på när jag sett att han vart på gång att dra upp knäna eller rullat eller vad det nu kan vara....
    Därför blev jag fundersam....ska dom följa nått speciellt.....??
    Men nu vet jag gjort rätt hela tiden haha.

Kan nästan bli lite smått irriterad  på när man hör "mitt barn är så tidig" en kompis flickvän sa att hennes barn som snart är 2 år minnsan var ett halvår före sin utveckling.......????.....eh hon säger nått ord och går beteer sig väl som vilken unge som helst det är inte så att hon läser en bok på 500 sidor så förstår itne vad hon menar med 6 månader före sin utveckling.

Och sen att  man lägger energi...som nån skrev här dom kommer gå och springa och då bryr man sig ju inte om ifall dom har ålat eller inte=)!

Ska låna den dära gå stolen,han tyckte det var kul så varför inte.
    Han behöver ju itne "bo" i den precis.

Ne dags för min dagliga 2 timmars promenad fyeee fan

ha det gott tjejor

• nadia bk
    Icis86 skrev 2010-04-14 09:23:49 följande:
    Hej ! Mitt namn är Erica och har en son, Lucas som föddes 090903. Bor i Södertälje med sambo, två katter - och vår lille solstråle!
    Välkommen=)
  • nadia bk

hej tjejjjor......ingen tand för lilla Tidus än....nu äter han varje måltid o ammas efteråt blivit trög i magen med kör med katrinplommon och mycket vatten så blir nog bra snart......

tagit bort lunch ammningen...känns bitterljuvt=)!

Börjar faktiskt riktigt komma in i att vara mammaledig nu blir roligare och roligare fastän det blir tyngre och mer jobb.

Känner mig lite snuvad på hans första månader....hade fog lossning,han kom oväntat tidigt och tror inte jag riktigt förstod...eller jo det gjorde jag men var så stressad känndes inte som jag hann med nått från ena dagen till den andra.

sen hade han tre mån kolik som jag inte förstod förrän han nästintill var tre månader..eller snarare fick itne info från bvc när jag frågade om hans mage.

Men NU känns det riktigt bra och har förstått att man inte kan vara #perfekt# och man behöver inte ha alla prylar som proppsas på en...det går bra ändå.

Igår började jag säga "vart är lampan" idag tittade han upp mot lampan när jag sa samma sak....att han förstod helt otroligt=) "så stolt"...

Ne nu ska jag och min karl försöka förstå oss på hur bilbarnsstolen ska monteras...

Ha det gött

• nadia bk
    Myart skrev 2010-04-22 17:37:24 följande:
    Förstår att det känns bitterljuvt med amningen. Här har man slutat helt och ammat, saknar det då och då men den sinade ut på slutet. Vad bra att du känner att du börjar komma in i mammaledighets rollen :D Synd bara att det känns som du blev snuvad i början, men det är ju en resa det med det du varit med om. Ja man kan inte göra mer än man kan...Du bara du är den bästa mamman för din Tidus. Ja lillgrabben här förstår också vart lampan är och vad bada är och så, det är roligt när dom kopplar ihop saker med vad man säger. Lycka till med montering av bilstol!
    Jo sant..kommer väl se tillbaka på det och skratta åt det längre fram=)

Det är väl sant bara jag är den bästa mamman till Tidus ska tänka så när jag tvivlar på mig själv...

Bada ska jag också testa detta var ju riktigt kul..=)
  • nadia bk
    tiptoe skrev 2010-04-23 11:39:51 följande:
    Hej får man haka på här? Fick min lilla Astrid 22 sep, hon var beräknad till oktober och kikade ut 4 veckor för tidigt så blev en sepbebis istället. Jag har mest hängt i oktobertrådarna men känner att det hade varit kul att vara i en tråd där det kanske inte bara prata om barnen testat morotspure eller palsternacka hehe det stadiet gick vi ju förbi för ganska längesen då vi fick börja med fastmat tidigt eftersom Astrid har problem att gå upp i vikt.
    hej hängde också på okt tråden beräknad 8 okt men han kom ut den 17 sept=)
    välkommen
  • nadia bk
    Icis86 skrev 2010-04-24 08:48:59 följande:
    Jag kör fortfarande på minipiller - hade p piller innan jóch jag lär väl fortsätta med dem sedan. . helst hade jag velat slippa men spiraler och annat känns mest lustigt.. Vill inte stoppa upp någon metalltråd i mig, nej! Det var ju tal för några år sedan om ppiller för män - vad hände med dem? Lucas vaknade 07.00 och (som vanligt) är det jag som får gå upp med honom medan sambon ligger kvar. . Varför kan vi inte dela 50/50 på tidiga morrnar när vi är lediga båda två ? Blir så arg. . Vi har bråkat som tusan för några veckor sedan då jag blev så ledsen ocg arg för att han inte tar så mycket ansvar här hemma längre, han har blivit bekväm i att jag är hemma och fixar och städar och lagar mat så han bryr sig lixom inte längre. Skit tråkigt att behöva plocka upp och laga mat till en man som snart är 30 ! Känner mig som en mamma för honom också. Har dock blivit bättre sedan jag sa till på skarpen att jag inte kan ha det så här längre, så lite mer hjälper han väl till. Hur har ni haft det i era förhållanden? Hur mycket hjälper er andre hälft till? Såg att ni skrev något om PMS - jag har varit som en PMSkossa sedan jag fick barn. Mest att jag tjatar om pissaker och blir galen för minsta lilla. Istället för att lugnt försöka framföra vad jag har att säga brister jag ut i gråt eller står och skriker för minsta lilla. Jag dock behärskat mig bra de senaste veckorna då jag insett hur pass jobbig jag måste låta. Hade aldrig stått ut med att höra på en gnällkossa så fort jag kom hem från jobbet!
    Vi har också haft lite diskutioner kring detta......han har ett tungt jobb så trött när han kommer hem ibland jobbar han 12 timmars pass.....

Men då sa jag att
    ett...du sover hela natten det gör inte jag.
    Två.....Jag bär runt på 8 kg varje dag 24 timmar om dygnet.
    Tre.... hade jag inte tagit disk,tvätt sopa golven skött katterna etc. så hade du efter jobbet fått göra en del av det och DU och Jag skulle inte ha nån tid till att prata umgås titta film eller nått efter att Tidus lagt sig

Då förstod han hur mycket jag gör eller fått  göra från och med han började jobba.....så nu kollar han läget när han kommer hem vad som ska göras och tar med Tidus när han ska fixa så som jag gör på dagarna=)...

Dessa diskutioner tror jag uppstår av att ena parten faktiskt inte förstår.....ser inte helt enkelt.
    sen visst finns det säkert rötägg som bara skiter i det....

Säg till att en till två ggr i veckan SKA du få sova ut och han SKA faktiskt gå upp sen kan han sova ut en gång i veckan.....då är det ju lite mer rättvist....
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3