Inlägg från: Sephiroth |Visa alla inlägg
  • Sephiroth

Septemberbarn 2009 DEL 3

Knubbe12 skrev 2010-04-22 11:26:02 följande:
    Här är en till utan arbete... Gick upp med exjobbet en vecka innan Arvid föddes, så jag har i alla fall hunnit få ut min examen. Här är det ruskigt dåligt med arbete inom förskola och skola tyvärr. I stort sett alla barnskötare får nu betald utbildning till förskollärare, och kommer därmed att få stanna kvar på sina tjänster. Bra för dem, dåligt för mig... Jag kan säga så här; jag trivs med att arbeta med barn och ungdomar, men mitt drömyrke har alltid varit veterinär. Maken ville däremot inte flytta söderut så att det skulle fungera med studierna för mig, så jag valde något som fanns här i närheten. Läste först till sjuksköterska under ett års tid, men det var inget för mig. För mycket elände och som det var svårt att släppa tankarna på när man kom hem... Annars älskar jag att skriva och fotografera, så journalist hade inte heller varit helt fel Nåväl, nu har jag gjort mitt val och ska föröska fixa arbete inom det jag är utbildad till. Kommer odck att söka alla arbeten som finns och kan tänka mig att göra i princip vad som helst (fast helst inte arbeta inom äldreomsorgen, då jag slitit där alltför många år...). Sephiroth: Här var det också tandbajs i går och i dag! Emma: Har skrivit lite om vårt bröllop tidigare, så du kan kika på det inlägget. tror att det skrevs i går. Men det var väl själva F-N!  Mer nya kläder som inte går på knubbisen. Jag blir fasen tokig! Nä, nu måste jag röja upp lite här hemma innan maken kommer hem i kväll. Disk, tvätt osv. BLÄ. Här är gatorna torra, men annars har vi fortfarande rätt mycket snö.
    Snart kommer knubbot lugna ner sig med vikten, så var inte suris. ;) Turbokrypar Arvid kommer bränna massor med fett. *s*

Usch för tandbajs! Och STANKEN! Nej fyyy attans! Men sist det var sådant här extremt så såg man också tanden och den var uppe på ca en vecka. Nu ser jag tand två ordentligt sen några dagar tillbaka så det är väl klart snart. Sen väntar vi med tänder tills hans är minst ett år. ;)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-22 15:04:30 följande:
    Har oxå en liten dröm om att öppna eget Men det får bli när barnen är stora o man har mer tid... Emil kryper, ställer sig upp mot saker (mot allt) o ramlar överallt . Klättrar å sliter i allt Tror ni inte att det är tandbajs här oxå nu. Han har bajsat lite hårdare i några veckor nu. Tills idag efter förmiddagsluren. Stinks like hell  Senap o kladdigt värre *urk urk* Och kinkig till tusen. Han skrek hela vägen hem fr dagis i bilen  och grina tills jag la honom i sängen igen. Nu sover han igen...?
    Äckeel! Lokes har vart jättemörkt den här tanden. BLÄ!

Tanden har brutit igenom lite här! Tack gode någon någonstans. Fy helvete vad tjurig han är nu. Skrik skrik. Jaha nu började det igen
  • Sephiroth
    Myart skrev 2010-04-22 17:33:25 följande:
    Låter klokt, det tar en herrans mycket tid av en, dag som natt i början allafall innan man kommit igång i företaget och har det på det torra :) Jo angående att dom ramlar och så, någon som införskaffat sån mjuk mössa att ha på deras små huvuden? Jag har en från när jag var liten men den är mer trasig än hel så det blir att handla imorgon så jag vågar ge han lite mera frihet på golvet :)
    Vi flyttade ut vardagsrumsmattan till hans "lekställe"  nu i kväll. Den räcker gott när han ska busa runt själv. ;) Slår i sig gör de ju ibland men det kan ändå inte vara någon fara. (sålänge de inte ställer sig och ramlar med huvudet i något??)

Om det vore så att det var riktigt skadligt för små människor att ligga på golvet etc så skulle mänskligheten nog ha dött ut nu. *s* Så försöker jag tänka iaf när han snurrar runt och dunkar hit och dit.

Skönt med mattan dock! han rör sig som i sängen då. Dvs snurrar runt, försöker ställa sig i kryp, ställer sig på fötterna mm. Skojsigt. =)
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 09:10:33 följande:
    Åsa 1976: Du behöver inte känna dig ensam för det är samma här. Om han rullar över på mage självv för att få tag på en leksak så kan han ligga där ett tag. Men är det jag som lägger honom på mage så måste förutsättningarna vara extremt bra om han ska ligga där snällt Han har gjort ansats till att ta sig upp i krypställning en gång, med huvudet rätt ner i marken. Sätter sig era barn upp själva? Det gör inte M. Men jag har börjat med att om han ska sitta och leka så lägger jag honom ner först för att sedan hjälpa honom att sätta sig upp. Det har man ju gjort då och då förut. Men nu gör vi det varje gång så att han ska lära sig nån gång!
    Loke sätter sig inte helt själv. Däremot backar han ibland till sittande om han har benen åt sidan när han ligger på mage. Han sätter sig upp igen om han går över till krypställning/mage från sittande. Men sätta sig helt själva, krypa mm är inget som de "ska" kunna ännu iaf så det kommer!

Åsa, runt nio månader brukar de flesta bäbisar börja krypa "på riktigt". Det är lääänge kvar! Jag är inte ett dugg orolig för att han bara ålar än så länge. =)
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-23 09:44:03 följande:
    Arvid ålar/kryper inte heller. Tror inte att han kommer att göra det, utan det blir nog att han börjar knalla runt direkt. Nu jädrans är tanden uppe litegrann! Här gick det undan!  Tand nr 2 är oxå på g. Har tassat runt på en del presentationssidor och insett att det är hög tid att jag fixar till min lite  Vad många som dessutom tycks ha egna bloggar. Funderar på att fixa en själv, men vet inte hur mycket tid jag skulle ha att uppdatera den. Någon som har något tips på gratis bloggar?  
    Sköönt! Con-gz till bissing!

Det är som sagt många bäbisar som börjar krypa runt nio månader sisådär, så det är inte bråttom. Hur många bäbisar känner ni som kryper "klassiskt" vid sju månader? ;) Inte jättemånga va?
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-23 09:43:33 följande:
    Godmorgon tjejer! Lägesstatus här är...trött utav dess like Ska brygga på en kanna kaffe till så kanske det blir något bättre iaf... Idag blir det lite bak här hemma + tvätt o städ. Emma: Emil började sätta sig upp helt själv i måndags. Innan satte han sig bara på sidan el på knä
    Så duktig liten kille ni har! =) Backar han upp till sittande eller hur gör han?
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 09:55:24 följande:
    Sephiroth: Jag känner faktiskt en bäbis som gjorde det Det är våra grannars barnbarn som är 1½ månad äldre än Mattias så här får man höra rätt ofta "Men kryper gör han väl iallafall" Hmm, nej det gör han inte! Jag känner mig inte stressad heller. Men det är kul att veta hur det går med utvecklingen för våra små! Nu har jag äntligen fått tid till att sätta in kopparspiral. Ska dit på onsdag. Hoppas att det går bra. jag har bara hunnit bli liiiite nervös än Bubba80: Jösses vilken lite kille! Hur duktig som helst! Balder77: jag har ju min mammansvikt.blogdog.se på just blogdog.se Jag tycker att det är en relativt enkel sida. Men är det så att man vill göra egna banners och liknande så vet jag däremot inte hur jag ska gå tillväga. Men jag använder mig av dom gamla vanliga som finns där och nöjer mig med det. Men är man ute efter en blogg somman vill kunna göra snygg så ska du kanske välja en annan sida än blogdog. Härligt med tanden!!!
    blogg.se har jag, och gjorde ny design igår. =) Vad tycker ni?
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 09:55:24 följande:
    Sephiroth: Jag känner faktiskt en bäbis som gjorde det Det är våra grannars barnbarn som är 1½ månad äldre än Mattias så här får man höra rätt ofta "Men kryper gör han väl iallafall" Hmm, nej det gör han inte! Jag känner mig inte stressad heller. Men det är kul att veta hur det går med utvecklingen för våra små! Nu har jag äntligen fått tid till att sätta in kopparspiral. Ska dit på onsdag. Hoppas att det går bra. jag har bara hunnit bli liiiite nervös än Bubba80: Jösses vilken lite kille! Hur duktig som helst! Balder77: jag har ju min mammansvikt.blogdog.se på just blogdog.se Jag tycker att det är en relativt enkel sida. Men är det så att man vill göra egna banners och liknande så vet jag däremot inte hur jag ska gå tillväga. Men jag använder mig av dom gamla vanliga som finns där och nöjer mig med det. Men är man ute efter en blogg somman vill kunna göra snygg så ska du kanske välja en annan sida än blogdog. Härligt med tanden!!!
    Javisst finns det bäbisar som gör det! Kolla bara på Super-Emil. *fniss* Men fortfarande så är det "dags" runt nio månader enligt "reglerna". Dock finns det ju såklart bäbisar som går direkt och inte någonsin kryper. =)
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 10:14:21 följande:
    Eller hur! Super-Emil är förebilden för alla våra septemberbarn nu Nej, det är ju sant. Johans kusin utvecklade en väldigt speciell "krypstil" haha han satte foten under rumpan och lixom sköt ifrån så han hoppade fram på rumpan Det är synd att det inte finns på film för det hade jag så gärna velat se Nu har jag lagt upp bilder i bildtråden jag också. Mina vanliga obligatoriska fyra bilder
    Jo det är flytt nu idag faktiskt. =)

Loke har börjat dra sig fram på stjärten också. *s* Jag har bloggat lite nytt nu också där man ser Lokes helt misslyckade försök till att ta sig fram sittande på mattan. Så söt såå.
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-23 10:36:54 följande:
    Super-Emil ...*asg* Men jag tycker han får hejda sig nu...hade gärna väntat med allt detta ett tag till...men det är jag det Ja hur gör han egentligen?? Jo han liksom ställer sig på knäna först, sen vänder han runt på nåt vis? Sen sitter han Men sen har han nån annan teknik oxå...ser ut som han e gjord av gummi ibland...den lille gummimannen hehe
    Ah, då förstår jag. Typ upp i krypläge sen sätter sig. =)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3