Inlägg från: Sephiroth |Visa alla inlägg
  • Sephiroth

Septemberbarn 2009 DEL 3

Emma skrev 2010-04-16 11:51:33 följande:
    Oj, snö!? Här har vi strålande sol och blåst. Visst är det inte så långt från Västerås du bor Sephiroth?
    Äsch, den smälter bort. :P

Nej vi har ungefär lika långt till västerås om du bodde i Heby. Ca 4 mil härifrån.
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-16 12:32:50 följande:
    Ja, precis. Vi har ungefär 6 mil till västerås. Det är inte så långt!
    Nej det är det verkligen inte. :-P Nästan så vi är grannar. Bara tio mil emellan. *s*
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-04-16 19:19:46 följande:
    Jag kokar bulgurn i Grönsaksbuljong och sedan har jag smulad fetaost, ruccola, minitomater och rödlok i. Idag lyxade jag till det med gurka och rädisor med. Var så grymt gott. Jag åt supersakta bara för att maten inte skulle ta slut ;) Blev dessutom vin till.  Riktigt gott det med. Johannes Egberts "Piesporter Mickelsberg" Kostade typ 30 kr flaskan i Tyskland när maken var där så som tur var köpte han 6 flaskor. Hade nästan varit värt att ha en box med till sommaren. =) Idag har babygymmet använts ordentligt=) Eftersom Alex inte är så sugen på att sitta upp så har han kunnat ligga ner och leka. Står Loke med fötter och händer i golvet? Det gör Alexander.  Han har ju fortfarande inte greppat det där med att händerna måste förflyttas med
    Fötter och händer i golvet? Du menar inte händer och knän? :-S
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-04-16 20:01:06 följande:
    Nej jag menar fötter och händer.... Han reser sig först på knäna och händerna och sedan (om han är barfota och inte glider) så ställer han sig på fötterna istället för knäna. Ska försöka ta en bild på det en dag... =)
    Haha, coolt. :D Loke ställer sig inte i krypläge ännu, men han har börjat försöka i veckan. Det går iiinte bra hittills. *s*
  • Sephiroth

eh, de e ju små ãnnu. vips börjar de ju bara med nâgot helt av sig själva. ;) trodde inte loke skulle ta sig fram sa snabbt redan :s ursäkta stilen, surfar på ps3an. natt tjejer sov gott

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-16 22:37:08 följande:
    Jag behöver lite tips/hjälp av er... Jag ska bli gudmor/fadder åt min bästa väns son. Behöver tips på present. Vill gärna att det ska vara nåt speciellt... =)
    Vad tror du om något smycke med namn på eller så?
  • Sephiroth
    elvis skrev 2010-04-17 15:54:58 följande:
    Hey! Är det fritt att haka på fastän lite sent? Har oxå ett barn född 09/09
    Wilkommen bei Septemberbarn. Eller hur faen man säger. ^^
  • Sephiroth
    pamsa skrev 2010-04-17 23:35:34 följande:
    Hej på er tjejor! Försöker läsa ikapp här, ooo vad våra små växer!!! Har haft fullt upp, med både roliga saker som har hänt och tråkigheter :/ Förstår ni att våra små är/blir sju månader snart...heeelt otroligt... Min lillskrutt kan fortfarande inte krypa men hon är helt galen i sin gåstol. Där går det undan ;) Nu är hon förkyld igen, det värsta är att hon får kruppen tillbaka varje gång...  Bubba: Min kompis skrev ett brev till hennes gudson och överlämna den. Hon skrev på kuveret "OBS, öppnas på 18-årsdagen", lite roligt och personligt :). Vet inte vad du har tänkt dig men kika in påwww.kristallshopen.nu/. Mycket finfina saker där:) Sephirot: Så himla duktig liten kille du har!! Heja Heja! Vilken fart!! Saga snurrar mest runt när jag lägger henne på magen...hahahaha...det kommer väl när det kommer:) Nu är det dags att sova här hemma. Hoppas alla har en trevlig lördag!
    Roligt att höra från dig igen. =) Har funderat på vart du har tagit vägen.

Idag blir Loke sju månader! Så då passar vi på att gratta Alexander! Hipp hipp hurraaa!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-19 08:32:56 följande:
    Ni som har slutat amma: Hur blir det efter? Blir det så att brösten spänner eller hur är det? Hur gör man? Jag ammade sista gången igårkväll och då sög han typ 10 sekunder, jag tror itne ens det han komma nnågon mjölk.
    Usch, största nackdelen med att sluta amma måste vara tomma fula bröst. SUCK!

Jag har för mig att någon frågade vad jag kör för diet, och att jag glömde svara. Nu kör jag kombinerad kur med allevo. Körde ren kur mån-fredag förra veckan, så åt jag ett mål per dag i helgen. Funderar på att äta mat med karln när han kommer hem och köra resten av dagen ren diet. Så tråkigt att inte äta alls på flera veckor. :-s
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3