• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • idamarja

hallå igen, nu har vi återuppstått eller något sådant, n-j har varit sjuk hit o dit o allt har verkligen gått i ett. orkar inte gå tillbaks i läsa, så ja fortsätter härifrån :) ser att lupin fått sin bebis, grattis grattis! en kille antar jag av namnet :) har sephirot fått ännu?

n-j sover mest med oss, lägger honom i egen säng men han kryper upp till oss varje natt, men det e okej för oss, hans pappa tycker det e hemskt att han ska behöva sova ensam :)
    annars går det framåt men han kan ju inte prata, vi håller på en del m stödtecken, o dt går okej, men han e otroligt tydlig i sitt kropps-språk, o han försöker säga allt möjligt o vi lär ju oss vad olika ljud betyder. däremot äter inte n-j dessmer ännu heller, han äter som en kråka verkligen o måste få matdropp varje natt, han väger inte fullt 8,5 kg, o är väl ca 74 cm,
    men han e pigg som bara den, o trotsig! slänger saker o härjar, men jag e ändå glad att han orkar med det, det e ju sundhetstecken trots allt :)

• Sephiroth

Här är det ca två månader kvar tills bäbis. Det går segt och jag har nog åkt på det mesta man kan under en graviditet, förutom havandeskapsförgiftning och diabetes. ;) Loke babblar massor nu och han använder sig av över hundra ord räknade jag igår. Två och treordsmeningar kommer det titt som tätt. Så roligt! Han kallar sig själv för Utte. :) Ett helt streck hade han minskat på längden och även på vikten, vilket är lite konstigt, men han är fortfarande normallång iaf! 85,5 cm sist och vägde 13,5 kilo. Några fler med syskon på g nu? :)

• Knubbe12

Utte, så gulligt! Arvid såg ett foto av Loke på FB och då sa han "Avvi!". "Nä, det där är inte Arvid, det är Loke". "Åååh...Kjoke!"

Här är det också treordsmeningar nu, allt går i en rasande fart tycker jag. I förrgår gjorde han en vurpa från soffan och ramlade framstupa med munnen i vardagsrumsbordet. Som tur var sitter framtänderna kvar, men han fick en rejäl fläskläpp och slog upp  ett ganska stort sår i överläppen.

Inga syskon på gång ännu, men vi är faktiskt lite sugna...Tungan ute

• Bubba80

Här jobbar man  nu igen och det är sååå mycket man måste ta in igen med detta tunga yrke... bläääää
    inget för en småbarnsförälder egentligen.

Emil babblar faktiskt inte så jättemycket, men är ju väldigt motoriskt ist, som han alltid varit. Men det roliga är att han förstår vad man säger och svarar med nickningar eller skakningar på huvudet. Men vad jag längtar att han börjar prata mer Men det brukar komma rätt så mycket mer tal när dom börjat på dagis har jag för mig?

Inga syskon här än heller på g... men så sugen jag är

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sephiroth

Kjoke, haha vad sött. :) Loke säger Utte om de flesta bäbisar sen vi tittat på bilder på honom som liten. :det är lite småirriterande ätt han kallar gubbar för morfar dock. ;) samma när han ser en Volvo så säger han offa. Hur pratar Arvid när han gör meningar? Loke gör som ett litet mellanrum mellan orden, men det försvinner väl det med. :P Han blir 20mån imörn. Då tycker jag ni sätter igång med ett litet syskon. ;) Hahahah.

• Knubbe12

"Mamma bi stå däj" sa Arvid i morse när vi tittade ut på gården. Sedan har han snappat upp en hel del meningar som han bara kastar ur sig hips vips, t ex "Pang i bygget!" Nu bygger han lego ( "Avvi bygger högt torn"). Inget direkt mellanrum mellan orden, alltså ingen lång paus. He he he. Arvid kallar nästan alla äldre kvinnor för mojmoj.Han sjunger en massa också, hela sånger. Innan vi ska äta drar han "matramsan" de säger på hans förskola Tungan ute Allt kom liksom på en gång när det gäller språket. Det varierar ju så oerhört. En del är ju tysta superlänge och sedan kommer allt.

Ja... tänk om det gick att säkerställa att det bara blir ett barn, då hade vi kanske satt igång...Flört Så mysigt med en liten. Har svårt att tänka mig att aldrig få uppleva det igen...

• Saga09

Saga pratar också i 3 ords meningar nu... mamma sitter där.. pappa sitter där... Saga leka dagis osv..
    Fast Saga blir såklart typ Kaga för S funkar ju sådär.. *s*

När Saga ser kort på andra bebisar säger hon först beeeeeebis och sen oftast Saga eller Ikak.. haha Isak är hennes kusin... väldigt gulligt..

Jaaaa syskon... jag hoppas det blir det men vi har sagt att vi ska vänta till nästa år med att börja försöka så... jag hoppas starkt på en vår bebis 2013 men vi får väl se hur det går :)

• Bubba80

Hej allihopa!!!!

Hur mår ni? Vad gör ni? Kanske har ni semester?

Jag har precis gått på semester och det är helt underbart Är ju världens mysigaste att vara lediga alla tillsammans

Sephiroth: Hur går det för dig? Hur mår du? Nått nytt? Håller du på och boar för fullt kanske? Nu är det inte långt kvar iaf

• Sephiroth

Här mås det upp och ner. Sista veckorna är såå långa och tråkiga. Har snart boat om hela lägenheten dock. ;) Nästa fredag ska jag kräva mig en.hinnsvepning och hoppas på att det fungerar. Håll tummarna!

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2011-06-22 19:20:17 följande:
    Här mås det upp och ner. Sista veckorna är såå långa och tråkiga. Har snart boat om hela lägenheten dock. ;) Nästa fredag ska jag kräva mig en.hinnsvepning och hoppas på att det fungerar. Håll tummarna!
    Klart vi håller tummarna Vi hoppas ju på bebis snart juuu...
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3