• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Saga09
    Bubba80 skrev 2011-06-22 11:07:16 följande:

Hej allihopa!!!!

Hur mår ni? Vad gör ni? Kanske har ni semester?

Jag har precis gått på semester och det är helt underbart Är ju världens mysigaste att vara lediga alla tillsammans

Jag har min första semesterdag idag :)
    Härligt med 4 veckors ledighet nu..

Hur har ni andra det med trots nu? Saga är helt hopplös - såfort hon inte får göra som hon vill så vrålar hon något så fruktansvärt och ska lägga sig ner på marken och skrika.. gärna kasta med huvudet också.. man får vara glad att hon inte gjort sig illa..
    Annars tycker jag att det är väldigt mycket NEJ och Mamma här nu.. hon skriker aldrig efter pappa bara mig. Vaknar på nätterna och ropar och vägrar att somna om.

Jättesprallig annars och vägrar sitta stilla - inte mycket som roar tjejen under längre stunder.. läsa böcker går väl ganska bra men annars får man vara påhittig känns det som. Hon klänger överallt och särskilt där hon inte får vara på stolar och sånt..

Nu har hon ju "semester" från dagis med så vi får väl se hur det går.. haha. Jag slutar aldrig att imponeras över hur mycket de kan för att vara så små - hon sjunger sånger med rätt ord, kan räkna till 15, svarar rätt på saker man frågar och häromdagen hade en dagisfröken frågat Saga om allt var bra när de var ute... Nej sa Saga - vad är det då undrar fröken - sten i skon svarar hon.. haha underbart.

Nej nu ska jag dricka kaffe medans hon sover... sover era fortfarande på dagen?
  • MammaAlex

Grattis sephiroth till lilltjejen! (följer din blogg) hoppas ni har massa mys alla fyra nu.

Här är det också mycket trots. Testar oss hela tiden och ändrar sig till exempel när han äter kan han säga att hanär färdig. När bi då ska gå och tvätta händerna vill han äta mer... Smäller gärna till mindre barn som inte kan gå och lyssnar inte när vi säger till. Hoppas det går över snart. Någo som har tips? Det är barn han tycker om han slår på.

Jag har haft envecka semester nu och har 3 veckor kvar. När jag börjat jobba har Alex 2 till så han slipper sammanslagning.

Middag sover han ibland och iblad inte.

Nu skavi åka på kalas i värmen, puh!

• Bubba80

Ja GRATTIS till lilltösen Såg oxå på bloggen Härligt... Hoppas allt är bra med er och att ni har det riktigt bra nu

Här är inte så trotsigt men aktiv till tusen... Men dagarna går ju fort iaf Emil sover fortfarande 1-2 timmar på dagarna o somnar ändå utan problem på kvällen vid 20, så det är riktigt skönt på så vis.

Han pratar dock ej så mycket än, men det kommer mer o mer märker man.

Måste ta hand om maten på spisen nu :) Ta hand om er alla

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bubba80

Nej men vilken sötis Är hon inte ganska lik dig? Hoppas ni mår bra.

• Knubbe12

Sephiroth: Vilken sötskrutt! Hoppas att allt går bra?! Hjärta

Här testas det också en massa, men det är ju som det ska Flört  Tycker att det blivit mycket bättre senaste veckorna. Det gäller att härda ut och vara konsekvent, vilket inte alltid är så lätt...  
    Det mesta fungerar bra nu, det är väl det här med att gå i affärer som är den stora prövningen. Han vill inte sitta i vagn utan gå själv och det är ju ok så länge han inte pillar på allt. Jag bar ut honom till bilen några gånger och åkte hem och sedan dess har det börjat gå bättre. Som tur är de ju ännu så pass små att det bara är att plocka upp dem och knalla iväg Tungan ute 

Dottern var lugn som en filbunke tills hon blev ca 3,5 år och då gjorde hon revolt! Puh...

Arvid sover fortfarande dagtid. Det blir 30 min-2 timmar beroende på vad vi gör under dagen. Sover han inte alls blir eftermiddagen och kvällen jättejobbiga för honom, så då tar vi helllre att han sussar en stund på dagen och är vaken längre på kvällarna. Han somnar oftast mellan 20 och 21.

Radeklev: Kanske känner han sig svartsjuk? Är det släktingars barn som han ger sig på? Har tyvärr inga direkta tips... Gäller väl att få dem att verkligen förstå att andra blir ledsna.   

Kram på er alla! Hoppas att ni har det bra!    {#emotions_dlg.flower}

• MammaAlex

Åh så söt hon är Sephiroth. =)

Det är både släåktingar och kompisars barn, han är noga med att markera för andra att jag är HANS mamma =) Det är dock inte alltid för att jag leker med någon annan som det händer. Hade varit intressant att veta vad han tänker...

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • lupin84

Tim 2 månader

Allt är bra med oss... dagarna går så fort. Tommas har nu semester så vi har 6 veckors ledig ihop =)
    Dock måste vi dränera huset så de jobbas för fullt här... eventuellt även byta tak i aug/sept.

Åh så söt hon är Sephiroth. =) GRATTIS till er!
    Theo 090911 Tim 110423 www.virresblogg.blogspot.com
  • Bubba80

Så fim Tim är Väldigt lik Theo måste jag säga... Går det bra med allt?

Skönt att ni får lite ledigt ihop... men dränering...oj stort projekt Förvånad 

Vi kom precis i hamn med båten för nån timme sen. Barnen sover...äntligen Tufft med en dag ute till havs

Så snart ska jag krypa ner i en renbäddad säng...bästa som finns :)

Kram på er        

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3