• Anonym

Min förlovningsring...

Min sambo har friat till mig, underbart! Men förlovningsringen var inte riktigt min stil om man säger så. Den kostade en hel del och sambon älskar våra ringar. Nu är ju såklart inte ringen det viktigaste utan det är att få gifta mig med just honom{#lang_emotions_heart}.

Är ni nöjda med era ringar om det var er sambo som valde de? Någon som inte heller är nöjd men ändå biter ihop så att säga? Jag vill ju inte såra min sambo...

• Svar på tråden Min förlovningsring...
  • Birgitta2

Vi valde våra tillsammans.

• LillTussen

Vi kollade ut ringarna tillsammans. Och valde tillsammans.

• Anonym

Både och vi tittade på ringar innan och hittade några ringar som var fina sedan överraskade han mig med att köpa dem och välja datum. Får man fråga hur ringen ser ut inte för att det riktigt har med saken att göra men är nyfiken.

• Anonym

Vi valde också ut tillsammans. Det är ju det bästa så båda gillar dem
    Om man inte är lite gammaldags och killen överasskningsfriar med ring vilket är jätteromantiskt

• Polly S

förlovningsringen byts ju mot vigselringen, var med och välj den tillsammans med honom!
    och grattis!

• LillTussen
    Polly S skrev 2010-03-25 15:57:35 följande:
    förlovningsringen byts ju mot vigselringen, var med och välj den tillsammans med honom! och grattis!
    Byts? Jag har både förlovningsring och vigselring på mitt finger.
  • Anonym
    förlovningsringen byts ju mot vigselringen, var med och välj den tillsammans med honom! och grattis!
    Är det inte vanligast att ha både förlovningsringen och vigselringen?
    Kanske missförstod dig, men så har det vart för alla mina bekanta.
  • Anonym (lånering)

Min man friade som en riktig överraskning och hade löst problemet med lånering, de flest smyckesbutiker verkar visst erbjuda denna tjänst.

Det var kanon, ja fick en ring på fingret och ett par dagar efter lämnade vi tillbaka dom samtidigt som vi beställde våra riktiga ringar.

Nu är ju det lite för sent i ert fall, tipsar mest om det om någon annan läser som ska fria :)

Vad gäller dig TS tycker jag du ska berätta för honom vad du känner, det är något du ska bära resten av ditt liv och kunna titta på med ren glädje. Jag tror han kommer förstå dig. Äktenskap handlar om kompremisser ;)

• skorpionen80
    Njae, det brukar man inte göra. Man brukar ha två om man är gift. Men alla gör ju så klart som de vill, man kan ju vara gift utan att ha ring också ;)
  • strumpan10

Jag tycker nog att du kan vara ärlig och säga att du önskar göra några ändringar på ringen så det ska kännas helt rätt för dig! Du verkar ju ha en toppen-kille som överraskade dig såhär, så det kan han säkert ta!

Lycka till och GRATTIS!
Svar på tråden Min förlovningsring...