• Anonym

Min förlovningsring...

Min sambo har friat till mig, underbart! Men förlovningsringen var inte riktigt min stil om man säger så. Den kostade en hel del och sambon älskar våra ringar. Nu är ju såklart inte ringen det viktigaste utan det är att få gifta mig med just honom{#lang_emotions_heart}.

Är ni nöjda med era ringar om det var er sambo som valde de? Någon som inte heller är nöjd men ändå biter ihop så att säga? Jag vill ju inte såra min sambo...

• Svar på tråden Min förlovningsring...
  • Polly S
    skorpionen80 skrev 2010-03-25 16:00:48 följande:
    Njae, det brukar man inte göra. Man brukar ha två om man är gift. Men alla gör ju så klart som de vill, man kan ju vara gift utan att ha ring också ;)
    jag vet många som inte har dubbla ringar (har en själv, min vigselring är för hög för att ha 2), och gillar man inte förlovningsringen är det ju ett ypperligt tillfälle att byta ut den.
  • Polly S
    Anonym skrev 2010-03-25 15:59:30 följande:
    Är det inte vanligast att ha både förlovningsringen och vigselringen? Kanske missförstod dig, men så har det vart för alla mina bekanta.
    beror kanske på ringdesignen?
    de flesta jag känner var förlovade ett tag först och hade då ganska enkla ringar, för att sen vilja ha mer speciella vigselringar som inte passar ihop med den 1:a.
    har det gått några år tillåter ju oftast ekonomin mer på vigselringen.
  • Puls

Om jag vore du skulle jag säga som det var, fast på ett finkänsligt sätt.

T ex, säga att det är en väldigt fin ring men att den inte känns som att den passar just dig.

Eller något liknande, det är ju du som känner din sambo bäst, men inte ska du gå och bita ihop med något du inte trivs med.

Skulle du inte vilja att han sa något om det vore motsatt?

• Anonym
    Polly S skrev 2010-03-25 16:10:43 följande:
    jag vet många som inte har dubbla ringar (har en själv, min vigselring är för hög för att ha 2), och gillar man inte förlovningsringen är det ju ett ypperligt tillfälle att byta ut den.
    Tycker de flesta väljer en vigselring som passar ihop med förlovningsringen och bär båda två, men då gillar de ju i och för sig förlovningsringen också.
  • Polly S
    Anonym skrev 2010-03-25 16:14:05 följande:
    Tycker de flesta väljer en vigselring som passar ihop med förlovningsringen och bär båda två, men då gillar de ju i och för sig förlovningsringen också.
    ja, där har du nog helt rätt, då har man nog gillat den - har man klassiska ringar är det nog fortfarande vanligast att göra så?
    börjar inse att mina referensramar skiljer sig från andras.
  • Anonym

Min man valde förlovningsringarna själv och jag var väl inte helt nöjd med dom men vad gjorde det när han väckte mig kl:08.08 på nyårsaftonsmorgon 2007 och friade, liggandes brevid mig med en stor vacker röd ros, i den låg ringen och så en vacker frieridikt som slutade med Vill du bli min till sista andetaget? 20080808 vigdes vi, och vigselringarna har jag själv designat(efter bådas önskemål), men jag fick inte se dom förrän i kyrkan nja okej då efter kyrkan och min man hade valt inskripten själv Till sista andetaget och lite mer, (hemligt för er.)
    Ringarna är 8mm tjocka och de kostade tillsammans 18.000:- kr. och alla guldsmycken vi hade efter våra ex såldes till guldsmeden...Så TS, njut och var glad över förlovningsringen men tala om att ni ska välja vigselringarna tillsammans!!

• Anonym (nuckan)

Jag är snart 36 och har aldrig varit förlovad.

Har visserligen varit sambo och skaffat barn men tydligen aldrig kommit så långt som till förlovning.

• Anonym

haha när jag och min gubbe förlovade oss valde han ut ringen själv. Jag anade väl att det var på gång då vi gick och kollade ringar tillsammans, men han valde ut. Sen när den dagen kom fick jag världens chock. Blev så otroligt besviken för han hade valt exakt likadana ringar jag hade med mitt ex :S jag sa ingenting först. Efteråt sa gubben såhär: "Strunta i att ni hade likadana ringar, det här är våra ringar och dom är unika. Det är inte i ringarna kärleken sitter, det är i hjärtat."
    Idag bryr jag mig inte längre :) Nu är vi gifta och har andra ringar :) 

• Soffi83

Även vi valde våra förlovningsringar tillsammans.
    Men vad är vanligast? Att behålla förlovningsringen och lägga till vigselringen, eller bara ha vigselringen?

• Babiedoll

Det var nog jag som valde våra förlovningsringar. Fast min man såg dom såklart innan. (och betalade) När vi sen gifte oss valde vi varsinn ny ring, helt utan likheter till varandras. Jag har både min förlovningsring och vigselring på mig. Min man använder bara sin vigselring eftersom han växt ur förlovningsringen. Annars hade han nog också tänkt ha båda två.

• Anonym
    Soffi83 skrev 2010-03-26 12:31:29 följande:
    Även vi valde våra förlovningsringar tillsammans.Men vad är vanligast? Att behålla förlovningsringen och lägga till vigselringen, eller bara ha vigselringen?
    Vanligast är att man bär båda två.
  • Sir Bubbalots mamma

jag gillade absolut inte min ring först.. tyckte inte alls om stilen..men nu älskar jag den.. för de e min förlovningsring.. så ge de ett tag.. du kan ändra uppfattning

• Sir Bubbalots mamma

och du kan ju alltid säga att du vill välja vigselringen när ni kommer så långt.. hihi de gjorde jag :)

• Anonym

Hade man kunnat välja en ny enkel ring och lägga till vigselringen sedan när man gifter sig eller är det dumt? Jag menar, att man byter ut förlovningsringen som jag har nu till en enkel ring som passar tillsammans med vigselringen sedan. Jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna lägga till en vigselring till den förlovningsringen som jag har nu...

Gud, att man ska bry sig så mycket om en ring egentligen .

• Boudicea

Min man lånade hem två fejk-ringar, typ ringmått från guldaffären och överraskade mig  och sedan valde vi ut var sin ring som vi ville ha. Man ska ju ha den hela livet så det ska kännas helt rätt för båda tyckte vi. Våra är olika breda och min har diamanter. Vi skippade förlovningsring och köpte bara vigselring. Grattis och lycka till!

Svar på tråden Min förlovningsring...