-
-
ska vi kanske lägga bf listan i en annan tråd och länka den i ts? Annars kommer vi bara att behöva leta upp listan så fort nya kommer till eller något ska ändras eller kollas. Kanske göra den lite mer utförlig också med tex vår ålder och var vi kommer ifrån??!!!
-
Vul = vaginalt ultraljud kan göras tex för att tidsbestämma fostret ganska tidigt i grav.Sigge2005 skrev 2010-03-31 09:08:04 följande:Annaobebis: ska du boka tid för VUL redan? Förlåt om man är ny i gemet (du väntar ju tredje barnet!) men görs inte det i regel så sent som runt vecka 16-18 någonting? Bara undrar varför du behövde få tid för VUL i tidigt skede!
Rul= rutin ultraljud, det "vanliga" ul runt v 18-20 -
simba: du kan göra vul privat, fråga annars bm när du ringer om inskrivningstid om det finns möjlighet på något vis.
thatisgreat: jag brukar bli ett monster vid mens i vanliga fall så så mycket värre hoppas jag inte att jag blir... Sambon har inte inte sagt något iaf. Fast iofs så tror han inte på sånt med pms och hormon/humörförändringar, han säger att det är nåt tjejer har hittat på för att kunna förklara bort vårt jäkla humör
Vi kommer att ta reda på kön om det går, sist gick det inte att se på rul så vi fick snällt vänta till tul... Kändes knappt lönt då dock i v 32-33.
Ska ni kolla kön? -
jag har bara ringt och bokat vul. Jag tillhör också en av dom som får vul eftersom jag har ätit hormontabletter. Fick tid 19 april, ganska sent men då är det ju helt säkert att allt syns som ska synas iaf. Efter det ringer jag nog bm.
That: vilken vecka är du i 3 maj? Sambon är spanjor och där kollar alla könet, många av våra vänner och släktingar här tyckte vi gjorde helt fel som kollade men spelar roll, man är väl lika nyfiken på vem det är som bott i magen ändå. -
ingen aning men det enda jag tänker är att på det första testet var du kanske i slutet på v 2 och på det andrablev det då 8 dagar senare = 3+. Kan det stämma?Anairda skrev 2010-04-01 07:12:29 följande:Morrn!Idag testade jag med CB digitalt för att se om hormonhalten ökat sen sista jag testade (BIM-2) och visst hade det. på BIM-2 (24/3) fick jag 1-2v på CB och idag BIM+6 (1/4) visade CB digital 3+. Det kan ju inte stämma? Jag borde vara på 2-3v? Vad tror ni det beror på? Har jag räknat fel BF?Hoppas ni är smartare än vad jag är! :)Jag fick mage jättetidigt med första så jag är också lite fundersam på hur jag ska hålla det hemligt.Stoffe76 skrev 2010-03-31 23:11:00 följande:Precis sådär känner jag också, för tidigt för att vara glad! Vill inte känna så, hoppas att veckorna går fort. Vi har inte berättat för någon än, vet inte riktigt när vi skall göra det. Snart blir det nog. Sen tror jag att jag får mage ganska tidigt, eftersom det är andra barnet, så det lär väl avslöja mig.
Vi åker till Spanien 21 maj för att hälsa på sambons släkt, får se om vi kan hålla tyst så längeMina föräldrar får nog veta tidigare, åtminstone om det börjar synas...
Jag bor förresten i Skåne! -
Ja, ditt ägg har kanske fäst tidigt också så då blir det ju nån dag till. Men du borde vara i v 5 nu väl? För det är jag (4+2)Anairda skrev 2010-04-01 07:46:12 följande:Jag vet inte första gången jag testade med CB digitalt var ju 2 dagar innan BIM då kan det vara precis i slutet av vecka 2. Men 3+ innebär mer än 5 veckor gravid jag är inte inne på 5 veckor än men jag vet inte kvittar jag e ju gravid! Det som räknas. Kanske har högre hormonhalt :)
-
ok, men då är skiljer det ju inte sig så många dagar. Det kan ju vara så att att ditt ägg fäste sig snabbt så då har du förmodligen högre hormonhalt i kroppen redan också. Jag beställde ett cb med veckoindikator igår så om den kommer idag ska jag se vilken vecka den säger att jag är i.Anairda skrev 2010-04-01 08:20:20 följande:Jag har gått in i vecka 5. Men CB räknar ju från befruktning och då är jag i vecka 3 först i morgon eller lördag, vilket betyder att CB borde visat 2-3 och inte 3+ vilket betyder att det är mer än 3 veckor sedan befruktningen skedde. -
min visar 2-3, så den stämmer ju bra med min vecka! Men det kan ju öka på bara 1 dag så du hamnade kanske på gränsen.Anairda skrev 2010-04-01 08:36:36 följande:Låter mest troligt. Bra att du också testar då kan vi jämföra eftersom vi är båda i vecka 5
KarinHanna: Var bor du? -
Jag räknar ner dagarna till vul 19/4. Sen är nästa nedräkning rul som borde bli någon gång i början på juli. Jag vill sätta igång och shoppa och fixa men vill gärna ha reda på kön då vi har 30 miljoner kläder efter sonen (har fått ärva efter 3 kompisar) men inte ett enda rosa plagg om det skulle bli en liten tös. jag är inte alls fixerad vid pojk och flicksaker/färger men något rosa borde väl ändå finnas till en flicka=)