• thatisgreat

    BF i början av december -10

    Hoho? några fler plussare där ute?


    Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

    BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • agda8

    Hejsan ! har Bf i slutet av maj ( tror jag ) plussade precis :) 
    Märkt några grav symptom än ?

  • agda8

    Oj , va dumt de blev . skrev fel. slutet av Nov menar jag :D

  • thatisgreat
    agda8 skrev 2010-03-26 08:27:34 följande:
    Hejsan ! har Bf i slutet av maj ( tror jag ) plussade precis :)  Märkt några grav symptom än ?
    Grattis  
    inte ett enda gravsymtom! känner mig precis som vanligt. men så har jag ju inte gått så långt än heller det får i och för sig gärna vara så här hela graviditeten.
    Har du några symtom? är det första barnet?
  • agda8

    Samma här . lr kanske isf lite ömma bröst men inget annat :) ne de e sant . vilken vec e du i ? mm första barnet . har tänkt ringa typ mvc lr nåt idaa men vet inte vad jag ska säga . har du ringt dom redan ?

  • thatisgreat

    Jag har precis gått in i vecka 5 bara väntar på att illamåendet ska komma. Detta är mitt andra barn så jag vet vad jag har att vänta (om jag inte har tur dvs.).


    Jag har inte ringt mvc än, tänkte vänta en vecka till. 
    Sist när jag ringde så sa jag bara "Hej, jag är gravid.." sen hann jag inte mer förrän hon på mvc började ställa massa frågor och bokade in en tid
  • Zaryh

    Jag har Bf 29 nov! Och går snart in i vecka 6. Har än så länge bara molvärk, en förbaskad huvudvärk och ett litet illamående som kommer och går.. Men det blir väl
    värre :D haha..

  • thatisgreat
    Zaryh skrev 2010-03-26 15:41:25 följande:
    Jag har Bf 29 nov! Och går snart in i vecka 6. Har än så länge bara molvärk, en förbaskad huvudvärk och ett litet illamående som kommer och går.. Men det blir väl värre :D haha..
    kul att du hittade hit!  
    på ett sätt vill jag också känna av graviditeten, för just nu känns det som om jag inte vore gravid-alltså precis som vanligt. Men sen tänker jag om är glad så länge det varar!
    den förra graviditeten var TUFF. och nu har jag redan ett litet barn att ta hand om och jag ska jobba hela våren, sommaren och hösten.
    Jag har ingen aning om hur detta ska gå  
    hur har era sambons reagerat på plusset? 
  • ÄlskarMina

    Jag hänger med er!! Plussade just! Tog en billig-sticka-test igår som visade svagt rosa, men jag var rädd att det var ett spökstreck så jag köpte ett cb digital som visade Gravid 1-2
    Har räknat ut att BF blir 5 december!

    Jag gick upp samtidigt som sambon 05.40 för både han och jag ska jobba idag men han skulle åka tidigare. Sprang in och gjorde testet, kom ut och höll testet bakom ryggen.
    Frågade om vilken hand, han tog rätt och fick testet. Kollade koncentrerat och sa: Åhhh, har du en liten i magen? *puss och kram*.
    Han trodde jag hade något otrevligt att berätta om badrummet då vi haft problem med avloppen! Det här var ju bra mkt trevligare!


  • thatisgreat
    ÄlskarMina skrev 2010-03-27 06:19:34 följande:
    Jag hänger med er!! Plussade just! Tog en billig-sticka-test igår som visade svagt rosa, men jag var rädd att det var ett spökstreck så jag köpte ett cb digital som visade Gravid 1-2 Har räknat ut att BF blir 5 december! Jag gick upp samtidigt som sambon 05.40 för både han och jag ska jobba idag men han skulle åka tidigare. Sprang in och gjorde testet, kom ut och höll testet bakom ryggen. Frågade om vilken hand, han tog rätt och fick testet. Kollade koncentrerat och sa: Åhhh, har du en liten i magen? *puss och kram*. Han trodde jag hade något otrevligt att berätta om badrummet då vi haft problem med avloppen! Det här var ju bra mkt trevligare!
    vad roligt med ännu fler!
    grattis till plusset! själv har jag BF 2 december. 
    haha, vad roligt för din sambo! är det första barnet?
  • Mijas Mamma

    Hej hej !! Jag plussade häromdagen och ska ha den 1a december !! Super roligt... Men har åkt på väldigt mycket illamående så det känns inte som jag gör annat än spyr och sover... ;)

Svar på tråden BF i början av december -10