Inlägg från: Annaobebis |Visa alla inlägg
  • Annaobebis

BF i början av december -10

Stoffe76 - BF 02/12/2010 (2:a barnet, första -06)
    thatisgreat - BF 02/12/2010 (2:a barnet, första -09)
    linn78 - BF 4/12/2010 (2:a barnet, första-08)
    Karin Hanna - BF 05/12/2010 (första barnet)
    Leyabeyer - BF 05/12/2010 (första barnet)
    ÄlskarNova - BF 05/12/2010 (andra barnet, första -04)
    NhjärtaD- BF 05/12/2010 (tredje barnet, första-06, andra-09)
    LillSnurr82- BF 09/12/2010 (första barnet)
    AnnaoBebis- BF 07/12/2010 (tredje barnet, första -07, andra-09)

HEJ!

Plussade förra veckan, men idag riktigt starkt! Hoppas detta går vägen. Inte så mkt symtom än, lite illamående nu och då. Inte så mkt mer trötthet heller faktiskt, såså. Inte ont i brösten.. hade inte de förra ggr heller.. så de stressar mig inte. Hoppas få må bra iom att jag spydde fr v8 till v 40 med dottern!

Ska boka tid till VUL för att säkerställa tiden, då den är lite oklar.

Kramar!!

• Annaobebis

Simba: Jag får göra VUL här på sjukhuset före v 12 pga av att jag haft 1MA och 1mf, då faller man automatiskt i den kategorin Och jag tackar inte nej
    Så i den förra graviditeten fick jag första i v 7, sedan i vecka 9 och sen i v 12. Men tror nog det bara blir ett denna ggr.

• Annaobebis

Kul med flera som ska få tredje och som har -09:or

• Annaobebis

Hej hej!!

Idag bokade jag VUL, fick tid den 20 April. Känns väldigt snart måste jag säga, men samtidigt jättenervös.
    Känner mig bara lite yr och ev. lite mer trött... blir orolig när man inte mår skit Fast de är ju rätt tidigt än,  4+4 eller 4+1. Eller ngt ditåt ivf
    Svårt att konsentrear sig på ngt annat än att leta symtom..

Glad Påsk på er Alla!!
    Och ja.. Mijas Mamma.. hur gick det?

• Annaobebis

Hejsan Alla... Hoppas ni har en fin Påsk!

Ni kommer snart att märka att jag är otroligt nojjig och testmissbrukare.. idag tog jag ytterligare ett test med veckoindikator, den visade på 2-3. Borde betyda grav. vecka 4-5 va? Jag ska enl. mina beräkningar gå in i vecka 6 imorgon eller ngn dag fram till Onsdag.. hänger ni med Så då borde den ju stämma..
    Varför jag testat så mkt är för att jag tycker jag mår "för bra".. lite yrsel, lite lite illamående ibland och svullen x 1000 över magen, vill från att dricka massor m kaffe/dag så vill jag numera knappt ha mitt morgonkaffe.. that's it. Brösten, ja dom känns inte alls...

Hoppas ni andra mår fint... nu blir de lite stugliv och eldning och korvgrillning på mina föräldrars stuga, ska se om påskharen varit dit också Och om jag ska klämma ut "hemligheten" till mina föräldrar!

• Annaobebis

DoktorAnna: Jag har tid till VUL pga av ett MA -en graviditet som slutat i v6 men som upptäcktes först i v10. Och pga ett Mf. Då får man automatiskt gå och kontrollera tidigt i graviditeten att allt är så som de ska vara.
    Här går vi på inskrivning runt vecka 8-10 ungefär.

Så jag bokar nog inskrivningstiden först om jag ser att de ser bra ut den 20 April

• Annaobebis

Halloj!

Hur mår ni alla?
    Trött är jag, men kan ha med min förkylning att göra. Troligtvis en streptocock infektion... kanon orolig över att de ska påverka graviditeten på ngt sätt, men de borde inte göra det. Får svar på halsodlingen imorgon så får se då om de blir antibiotika eller ej.
    Lite illamående ibland... men inte konstant.

Mijas Mamma: Hoppas allt är bra och ang. blödningen kan de ju mkt väl vara så att de är pga sköra slemhinnor + cellprov som är orsaken. Fråga imorgon... när skulle du göra nytt VUL förresten? KRAM

• Annaobebis

Lillsnurr: Man har ju lite lägre hormoner på dagen, du borde ha väntat till imorgon bitti
    Jag gjorde ett i lördags, hade ÄL 17/3 och på mig visade den 2-3. MEN vi ska komma ihåg att man ju inte kan lita till 100% på dom... köp ett till och kontrollera på morgonen!!

• Annaobebis

Hejsan Alla!
    Busfrö10.. hoppas allt går bra m dina prover!!
    Nanda.. jag mår också nästan alldeles för bra :-S Kanske liiite mer trött, däremot lite yrsel och ibland lite lite illamående. Mådde jättebra m sonen, så hoppas allt är bra ändå.

Ni.. ngn här som tagit CB med veckoindikator? Jag tog ett i Lördags och de visade 2-3 vilket stämde m mina räkningar. V 5+0 idag (tror jag) Idag tog jag ett till och de visar fortafarnde 2-3, borde de inte ha visat 3+? Eller är de bara när man gått över 5+0? Sen kan man förstås inte lite till 100% på den men men.
    Ivf jag tog upp och kollade hur strecken såg ut inuti testet Då hade jag 1 väldigt blått streck för "gravid" och 2 lika väldigt blåa streck för tiden.
    I lördags hade jag 1 väldigt blått streck + ett mkt ljust streck för tiden, så de tycks ju som att HCG ändå ökar?? MEN, ni som tagit och fått 3+.. har ni kontrollerat era streck, har de varit 2 eller 3 då?
    Förstår ni alls detta svammel ??

Har en sjuk tjej här hemma som spyr och bajsar, ska ta hand om henne nu, eller hon vaknar väl snart. Vill verkligen inte ha magsjuka om det nu är det.

Förresten... är det ngn här i tråden som har allergiska barn? Mina är mjölk, ägg, soya och latexallergiska... undrar hur de ska sluta för nr 3...
    Kramar till Er!

• Annaobebis

Tisseltassel: Lycka till !!! MYS!!

• Annaobebis

stoffe76: Jag är snittad m första. Andra förlossningen satt igång själv men de va aldrig riktigta värkar att prata om så jag fick värkstimulerande dropp och de gick jättebra!!

• Annaobebis

Hejsan Alla.. inte igår jag skrev precis. Grattis till alla nyplussare och stor kram till er alla som de gått på tok för.
    Jag ska själv på VUL imorgon på fm och är såååå nervös. Jag mår illa nu och då, kanske inte alla dagar, men ivf varannan. Trött och yr, samt molvärk, men tycker den avtagit. Så nervös är bara förnamnet.

Linn78... Grattis, vilken chock, eller hade du det i bakhuvudet ngnstans ?

Rapporterar imorgon hur det gått.. nu väntar jag in mannen som jag skickade ut på salmiaks beställning

• Annaobebis

ÄlskarNova: Grattis till ett lyckat VUL!!! Hoppas de går lika bra för mig idag.
    Måste fråga... hur har du och hur mår du? Haft mkt symtom??

• Annaobebis

Nyss hemkommen igen fr läkaren... Gick jättebra, eett hjärta som tickade på och han fick de till v 7+2. Jag trodde jag var 6+6, så man vann ju ngr dagar tom. Nåja, de hinner flytta tillbaka ännu Nytt VUL om 3veckor.

Lite egoinlägg, men from nu ska jag bli bättre på att skriva mer regelbundet, ha en fin dag!!

Svar på tråden BF i början av december -10