• mayan

BF i början av december -10

Hejsan.
    Jag hoppar in i denna tråden oxå, BF 1 december. Hade dock ett mf i feb i år så man är ju lite nojjig. Men nu har jag gått en vecka längre än sist, fick mf i början av v 5 sist. Jag har berättat för två vänner plus sambo, har nog inte förstått själv eller så vågar jag inte riktigt tro på det själv.
    Kul med några 30+ här inne själv är jag en 78a.
    Som fler har gjort insåg jag att jag har massa finnar, har inte kopplat det till graviditeten tidigare men nu förstår jag!!
    Annars har jag haft svagt illa mående vissa dagar och värk och spänningar i magen.

• mayan

Kul att det är fler än jag som är sugna på att börja shoppa till bebis. Jag vågar inte riktigt ännu men snart så har jag nog allt tänkt köpa något litet. Googlade dock barnvagnar första dagen jag visste att jag var gravid. Hur tidigt kan man egentligen köpa vagn?
    Känner inte av så många symptom ännu, spänner och drar i magen, svagt ömma bröst och lite illa mående ibland. Fast nu när jag skriver så kommer jag på att jag blir väldigt trött på em och att jag kan bli riktigt irriterade.
    Min mamma fyller snart år, eller i början av maj, så tänkte jag berätta. Svårt att vänta dock, samtidigt njuter jag av att bära runt på denna hemlighet. Tids nog kommer det vara svårt att dölja.

Annaobebis jag var test missbrukare första veckan, fem test på typ fyra dagar. Nu har jag lagt av även om jag är väldigt sugen i mellanåt!!{#lang_emotions_smile}

Glad påsk alla!

• mayan

Så spännande med allas tider för besök hos barnmorskan. Jag har inte ringt för tid ännu, tror inte att jag på riktigt själv förstår att jag är gravid. Fick precis som dig Majmamman ett missfall förra månaden och det gör väl att man inte riktigt vågar ta in det faktum att man är gravid igen.
    Igår hade jag ställt in mig på att köpa ett litet klädesplagg men det gick inte, kändes som jag befann mig på helt fel avdelning!
    Vi har bara berättat det för varsina vänner, men eftersom att min mamma fyller år snart så tänker jag att vi ska berätta det för henne då. Eftersom hon är så duktig på att sticka så blir det nog ett paket med garn till henne från hennes barnbarn.

Nej nu måste jag nog ta mig mod till att ringa mvc!!

• mayan

Nu har jag lagt till mig på bf listan, så spännande det kommer att bli att pricka av en efter en som får barn!
    Kommer att bli kul att se vilka som får på beräknad dag, vilka som får tidigare och vilka som får vänta.
    Längtar verkligen till våren och sommaren, men som jag längtar till vintern för en gångs skull!
    Hoppas att alla mår bra! 

• mayan

Tisseltassel jag hoppas verkligen att det har gått bra för dig idag och att allt är som det ska.

Thatisgreat, jag är övertygad om att det är en flicka jag har, var det innan jag blev gravid oxå. Fast jag skulle tycka det var mycket kul med en liten pojk. Ja vi får se vad det blir, spännande.

Jag mår illa när jag blir hungrig, sen mår jag illa när jag väl äter men sedan går det över. Måste nog erkänna att jag mår rätt bra förutom den grymma trötthet som kommer över en när man minst anar. Jag pluggar så det är skönt att kunna vara hemma största delen av tiden. Imorgon blir det dock jobb och jag längtar inte!

• mayan

Här har illamåendet oxå börjat ta fart! Är i v 7+4 och jag har tänkt att jag nog inte kommer må så dåligt, men nu nu jäklar!!
    Kan knappt äta någon mat, mår illa om jag inte äter dessutom. Knaprar kex, nyponsoppa och frukt. Har inte behövt spy ännu men är rädd att det ska bli värre.
    Jag blir ibland så sugen på vissa saker men sen när jag väl ska äta tar det stopp.

Tips på vad att äta??

• mayan

Hej Thatisgreat, jag har inte heller gjort något VUL. Jag tror jag skulle få göra det om jag vill eftersom jag fick missfall förra månaden. Ska i alla fall på hälsosamtal nu på ons och får se vad hon säger. Jag är ju dock säker på när jag fick äl så jag tror inte jag kommer att vilja göra ett vul. Dessutom är jag sååå trött att jag inte längre orkar oroa mig. Jag väljer att lita på min kropp.

• mayan

Jag har en liten fråga. Jag har varit på hälsosamtal nu och eftersom min senaste "mens" var ett väldigt tidigt missfall så ville barnmorskan att jag skulle göra ett vul för att veta exakt vilken vecka jag var i. Nu undrar jag hur det går till om det är så att min sambo vill vara med och titta. Gillar liksom inte att fläka ut mig i gyn stolen och tror jag skulle tycka det vore ännu jobbigare om sambo ska delta. Ha ha en dum grej kanske för jag räknar eller jag vet ju att han kommer delta under förlossningen. Men ja, hur funkar det när sambon vill vara med??{#lang_emotions_smile}

• mayan

Tack för svaren. Jag tycker ju inte det är jobbigt att min sambo ser något där nere. Det är mer känslan av att någon annan ska gröta när sambo sitter brevid!! Jag tror det var en manlig gyn som skulle göra det, fast jag vet inte, nåja det löser sig. Återkommer med resultat på måndag em! Trevlig Valborg alla!

• mayan

Idag var jag på ul, de hade ingen gyn stol så han sa att vi prövar med vanligt ul först. Å det funkade alldeles utmärkt. Fick med tre bilder hem med en liten plutt med armar och ben på. Mycket märkligt, men fantastiskt. Jag har inte hunnit smälta det ännu, kommer nog ta ett tag. Är i v 9+4 nu.
    Jag kan inte längre äta potatis, helt skumt. Sen har jag fått dille på att äta kräm. Som tur är så blir jag inte så sugen på sötsaker, alltid nåt positivt!

• mayan

Tröttheten börjar försvinna, illamåendet borta men NU Nu jävlar har jag grymmaste halsbrännan. Hur kul är det då??!! Det får mig att nästan spy ibland och idag råkade jag äta kryddad stekt mat och här sitter jag och ångrar mig djupt!!
    Skriver inte så ofta här men jag brukar vara inne och läsa dagligen. Det är skönt att höra att det är fler än jag som inte kännt något inför graviditeten, ett tag var jag helt apatisk och det känns som vad som helst kunnat hända utan att jag reagerat.
    Jag går idag in i v 13 och nu känner jag livslusten komma tillbaka. Hoppas nu bara att halsbrännan försvinner!!

Svar på tråden BF i början av december -10