• silhuett

Ej urkopplingsbar airbag??

Jag tittade på konsumentverkets hemsida, på fakta om den bil vi funderar på att köpa.
    Där stod det att airbagen i passagerarsätet ej var urkopplingsbar.
    Vad innebär detta? Att den ej går att koppla ur tillfälligt, eller att den ej går att plocka ur bilen överhuvudtaget?

• Svar på tråden Ej urkopplingsbar airbag??
  • silhuett

Hmm, ja.. Vi får fundera vidare på saken. Kanske kan man även ringa till nån bilhandlare och fråga om det verkligen inte går att ta bort kudden.

• silhuett

Okej! Den bil vi funderar på är en minibuss som har 2 fåtöljer i mellansätet och en 3-sitssoffa längst bak. Vart sätter man då lämpligast en 1,5-åring samt en nyfödd?

• silhuett

Ja, vi tänkte köpa en Chrysler Voyager, årsmodell 96 eller nyare.
    Men det stod på konsumentverkets hemsida att den inte gick att koppla ur (i alla fall inte på årsmodell 96)..

• silhuett

cookiemonster:

Vad himla klantigt!

Men det är ju betryggande att det bara handlade om det fallet..
    Jag tror nog jag skulle våga ha bebisen fram om kudden var urkopplad, risken är nog större att vi skulle bli distraherade och oroliga över att ha barnen därbak

• silhuett

Lantisen:

Okej! Tror inte vi kommer ha råd att köpa en såpass ny modell, vad tror du om modellerna 96-98?
    Får väl ringa och fråga.. Det går inte att göra det på en vanligt bilverkstad, måste det vara just en för Chrysler??

• silhuett

lolltroll:

Det är inte bara sånna saker.
    Vår 1,5-åring t.ex. kan bli ganska uttråkad, och om han då har möjlighet att se en när man sitter i bilen så kan man ju roa honom lite mer.

Svar på tråden Ej urkopplingsbar airbag??