• Anonym (arg-som-ett-bi)

    Otrogen i ett år! Hur hämnas man?

    Gift i 10 år. Två små barn. Fick reda på att han har haft en relation med en tjej på jobbet i ett år. I ETT HELT ÅR! Bakom min rygg. 2-3 gånger i veckan! Har kastat ut honom, men vill ha hämnd på dem båda. Hur kan man hämnas LAGLIGT?
    Tänkte inte låta barnen komma i kläm och förbjuda honom att träffa dom eller något sånt. Vill bara göra något som svider lite... lagligt förstås... några bra uppslag?

  • Svar på tråden Otrogen i ett år! Hur hämnas man?
  • Anonym

    Varför vill du hämnas? Du kommer bara att må ännu sämre då..
    Du vill ge igen..ta tabbe...såra..kränka.. för det är så du känner dig nu och du vill att de också ska må dåligt som du gör...
    Men vet du... när du börjar må bättre..när du har läkt..då kommer du att må ännu sämre än innan pga vad du gjort..   Det är dina barns far som du älskar och har gett allt och nu sviker han dig så jag förstår impulsen av att vilja ge igen... Men det är inget bra alternativ om man ser på konsekvenserna av det.....

  • Anonym (Grrr)

    Genom att bara vända ryggen o gå vidare? Typ: Adjö ditt urusla kräk, jag har annat att lägga min energi och kärlek på. Risken finns att det äter inifrån annars. Förstår att du är rejält förbannat, jag hade varit galen.

  • lia76

    Fy vilket skit Men sänk dej inte till hans nivå.
    Gå med huvudet högt och var stolt ändå. Du behöver inte hämnas. Det har du redan gjort genom att kasta ut skitstöveln.
    Kämpa på

    Kram på dej!


    (=
  • Bridgett

    Du har lämnat honom och visat att du inte accepterar att behandlas så illa, det räcker. Tänk på dina barn, det är dina barns pappa och för deras skull måste du ha en hyfsad relation till honom även i framtiden.

  • Anonym (arg-som-ett-bi)

    Har försökt gå vidare i 3 månader nu... det är allt jag kan tänka på. De har hållt på i MIN säng. Jag kan knappt sova där utan att må illa. Ändå har jag slängt ut madrasserna, lakan, täcken och köpt nya.
    Jag vet att jag bara borde gå vidare. Jag vet.
    Men, jag vill att det ska svida lite för dom också.

  • Anonym (Been there...)

    Jag vet hur det känns att bli bedragen i ett seriöst förhållande under en längre tid. I mitt fall dessutom med någon i vår gemensamma umgängeskrets som varit hemma hos oss på parmiddagar...

    Jag hade samma tankar, men är idag glad att jag inte slösade energi på det. Jag vände honom och henne ryggen, rakt av bara. Dock var jag ganska trevlig mot båda när han flyttade ut från mig och hem till henne.
    Detta medförde att tjejen i fråga nästan blev besatt av mig istället. Eftersom jag inte gav henne en anledning att hata mig, började hon istället må dåligt. Dessutom började hon ifrågasätta min fd. (som hon bodde med). Om han kunde göra så mot trevliga mig, skulle han göra samma sak med henne?

    Lägg din energi på att läka istället. Det man gör mot andra får man alltid tillbaka på ett eller annat sätt.

    Jag lever idag i ett seriöst förhållande med mannen i mitt liv. Hade min fd. inte bedragit mig hade jag säkert aldrig träffat denna underbara man.

    Ta hand om dig!

  • Anonym (Been there...)

    PS: Det tog mig dock flera år att komma över sveket. Dock inte personerna ;)

  • Anonym (arg-som-ett-bi)

    Jag har faktiskt ingen aning om hur man "går vidare". Jag försöker göra kul grejor med barnen, med kompisar. Göra nya grejor. Prata med folk, gå i terapi.
    Men, jag är helt besatt med det här. Tänker på hur jävligt de betett sej varenda vaken minut. Hur GÖR man för att gå vidare? Jag vill inte blir någon bitter person efter det här, som hatar män...

  • moonchild

    Bättre å ha rent mjöl i påsen än att hämnas och sjunka till samma nivå

Svar på tråden Otrogen i ett år! Hur hämnas man?