Bindor efter förlossning
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Jag köpte apotekets nattbindor, funkade bra, fast ibörjan behöver man närmast blöjor, körde då med BBs eftersom vi fick ligga kvar några dagar.
jag anväde apotekets nattbinda super. De räckte. I början var BBs blöj-bindor med sexiga nättrosor ett måste...skönt med ngt som inte skaver där kan jag säga....
Man blöder rätt rejält...o det är klumpar o slem o annat trevligt...
Det jobbigaste med att ha bindor är om man dessutom är sydd! Ibland fastnar de ¤&%/#% stygnen i ytskiktet på bindan. Fy f***n vad ont det kan göra!
Ekorren.
usch, det låter ju bara så äckligt måste jag säga..men men, det går ju över:) Får bli storhandling på apoteket nån vecka innan med andra ord...
vart hittar man tenas "bindor"?
apoteket har säker dem. jag vet inte - låg på bb så länge att jag kunde nästan sluta med bindor helt innan jag åkte hem
fy gröne va äckligt d var i början! som att ha en tårta mellan benen... med både gele och grädde... jag fick städa dass varenda gång jag kissat - såg ut som ett smärre slagfält därinne efteråt...
Wellah, det finns på apoteket men de som finns där verkar vara rätt små..men gå in på tenas hemsida www.tena.nu så kan man beställa gratisprov på större..det tänkt eja giaf utnyttja sen när det närmar sig förlossning. Annars måste man tydligen få dessa på recept??
Always nattbindor hade jag. Fast på BB behövdes de omtalade "blöjorna", men vilken dröm det var när man kunde börja använda Always nattbindor
Egentligen är ju alla råden både bra och dåliga här eftersom avslaget är så totalt olika från person till person. Men jag drar väl min version också. För mig räckte det bra med Apotekets varianter. Först den tjocka, långa bindan i några dagar och senare de tunna med vingar. Mitt avslag var i princip helt borta efter bara 2 veckor så jag hade det klart lindrigare än genomsnittet.
Men, köp ett mindre paket av någon rejäl variant och ta det sedan därifrån och se vad just DU behöver. Köp inte på dig en massa olika sorters bindor i storpack för säkerhetsskull. Du kanske inte alls har så mycket avslag. Själv gjorde jag nämligen det misstaget just för att jag trodde på alla som sa att man kommer att blöda så ooootroooligt mycket och att det skulle hålla på såååå länge. Så där satt jag med ett berg av onödigt inköpta bindor 3 v efter förlossningen...
Lycka till!
Apotekets största! Billigast.