Bindor efter förlossning
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Sno från BB, ta även de där nättrosorna om du inte vill riskera att förstöra dina egna trosor, dessutom sitter de bra med binda.
Jag gjorde misstaget att köpa för många stora bindor och har nu över( anvönder inte bindor i vanliga fall)
jisses recept för att få tena.... det är ju lite tragiskt... tänk om man läcker urin men skäms så mkt att man inte vill gå till läkare...
ska in till apoteket och inhandla lite deluxe-bindor nån dag så jag har det hemma, tror inte min sambo vill inhandla sånt
han vägrade då åka och handla hemorojdsalva *fniss*
*haha* ja jag har aldrig fått min man att gå å köpa sånt...
CoolJen: Här har de inga bindor på BB!!
Jag blödde i 6-8 veckor med båda barnen. Sen kom mensen tillbaka ganska omgående, så jag hade nytta av alla jättebindor jag hade köpt på mig.
Ekorren.
Måste bara tipsa om euroshoppers bindor - 9.90 för ett paket. Funkade finfint för mig med den största varianten när vi kommit hem, sedan har jag haft den mindre några veckor. Tycker inte om bindor alls, men när man nu måste så vägrar jag i alla fall lägga ut mer pengar än nödvändigt på det...
Nu snart sex veckor efteråt verkar det gett sig - jippi!
Ska man köpa tjocka bindor till i början, eller kan man använda tunna?
Jag antar att det är olika, men jag hade så lite mens innan jag blev gravid, så jag vet inte riktigt hur exempelvis Always nattbindor ser ut...
Jag rekommenderar apotekets största. Dem var superbra tycker jag. tro mig. Det kommer att behövas. den första tiden. mjuka o skönaockså. Måste säga att vanliga tunna allways funkar inte. Det har ingenting med vilken blödningmängd man har innan..
Hej hopp!
Jag trodde inte att jag skulle få lite avslag för att jag hade lite mens innan, utan menade bara att jag inte har någon erfarenhet av hur de "större" bindorna ser ut...
Va???
blir det sånt efter förlossningen???
. Hade ingen aning om det...
Bläää vad äckligt...
Tack så mycket för alla svar....har nog kommit på vilka jag ska ha efter förlossningen.
Hur länge blöder man mycket?
en vecka? två? eller är det väldigt olika?
var på apoteket... bindskrällena var slut... dessutom lät dom inte särskilt stora... hur stora ska dom största vara eg? har dom dom dolt bakom disken
?