Titti78 skrev 2010-03-27 08:35:13 följande:
Vad använder ni den till?
Värma vatten till vällingen. Visst det går att göra med vattenkokare men då ska man sen hålla på blanda varmt och kallt vatten så det blir lagom. Smidigare att mäta upp rätt mängd och in i micron 39 sekunder så vet jag att det är lagom varmt.
Jag värmer rester till lunchen och även till mellanmål ibland eftersom jag gärna ska äta riktig mat många gånger om dagen.
Vi lagar ofta mat så det räcker iaf 2 dagar och då värmer vi ofta det i micron. Skulle ta mycket längre tid och bli dyrare att behöva värma upp ugnen för att värma t.ex. lasagne, makaronilåda, kycklig och sånt. Visst såser går ju att värma i kastrull men det går inte lika bra med kött och liknande.
Barnen vill ha varma mackor ibland och ska vi bara laga 3-4 st så går det smidigast i micron. Ska hela familjen ha brukar vi dock använda ugnen.
Det händer att barnen vill ha varm oboy och det går också smidigare att värma mjölken i micron än i kastrull samt att det är ingen risk att det bränner i botten eller kokar över. Lagar vi stor sats gör vi det dock på spisen men inte för 1-2 muggar.
Micropopcorn brukar vi också ha ibland. Ja det finns mycket mer.