• gelemamman

    Laholmare, välkomna hit!

    Hej!
    Tänkte försöka mig på en samlingstråd för oss i Laholms kommun.
    Kan vara roligt och få kontakt med andra här i samma kommun, gravida, föräldrar eller bara vanliga människor!
    Hoppas det lyckas och att vi blir ett härligt laholmar gäng!

  • Svar på tråden Laholmare, välkomna hit!
  • gelemamman

    Jag börjar med att berätta lite om mig.
    Bor på en gård i Linghult som ligger strax utanför Mästocka.
    Har en Adam som är 3 år och väntar en liten som är beräknad till början på juni.

    Tanken med den här tråden är att lära känna andra i samma kommun (själv är jag inflyttad och kan räkna vännerna i laholm på en hand).
    Tänkte också vi kan tipsa om roliga saker som händer eller roliga platser att besöka i Laholm. Känner dåligt till Laholms utbud.

    Kan ju börja med att tipsa om det enda jag vet händer i Laholm nu, cirkusen i Mellbystrand, påskdagen och annandag påsk.
    Biljetterna säljs på Maxi och har man ica kort kan man köpa 5 st biljetter till en tredljedel av ordinarie pris.
    Jag och sonen var faktiskt på detta förra året och det var verkligen prisvärt och roligt.

    {#lang_emotions_flower}

  • Theta

    Hejsan hejsan :)

    Tack för tipset om tråden, kan vara roligt att lära känna lite mer folk här i trakten.

    Becky heter jag, 21 år gammal och bor i Vallberga tillsammans med sambon sen mitten av januari. Vi har BF på vårt första barn imorgon :D Men jag tror att jag kommer gå över ett par dagar, för inga känningar här inte ;)

    Är tidigare från Hässleholm, och sambon från Kristianstad. Hur vi hamnade här är en helt annan och lång historia :P

    Fick en extra bebis nu i veckan i form av en liten kisemise, han är världens tönt, så han fick det tuffa namnet Nemsis i hopp om att det skulle skrämma bort den elaka katten som prylar honom hela tiden :)

    Intressen för min sida är böcker, musik, garagehäng, vännerna, familjen & det gamla vanliga. Har 2 kusiner i Halmstad som har familjer själva, så blir att man umgås med dem en del nu.

  • lilla systeryster

    Hejsan.

    Jeanette heter ja. Född och uppvuxen i Veinge och bor kvar i Veinge (skit så tråkigt det låter) med sambo och tre barn Axel 5,5 år, Tage 3 år och Siri 20 dagar.

    Vardagen nu är att ta hand om barnen och åka på Axels vecko aktiviteter simskola och fotboll.

  • gelemamman

    kul med två till iallafall =)
    hoppas vi blir ett gäng...
    jeanette du är ju en av dom fåräknade laholmar kompisar jag har. =D
    vi får försöka sprida forumet till andra laholmare vi känner på familjeliv, jag har försökt men efter ett par, tre gb inlägg så spamar man ju tydligen...

    becky, ett stort lycka till idag! spännande... =)

  • englarum2008

    Hej Jennie heter jag. Bor i Veinge jag med o växte även upp där. Har två barn. Varav ett utav barnen är en liten ängel. Bor tillsammans med min man Mattias o min dotter Livia på snart 15 månader. Kul med egen tråd ;O). /Jennie

  • bebissmurf

    Hejsan Tack för tipset :) Sabina heter jag och jag bor i laholm tillsammans med min sambo och min lilla flicka på 15 månader. Väntar barn igen och bf är räknad till den 6/6 så vi får väl se :) Vi är nyinflyttade till laholm sen i januari och bodde tidigare i helsingborg :)

    Har väl inte något sådär intresse mer än familjen <3 Längtar så sjukt efter sommaren då man kan vara ute i trädgården lite med barnen :)

  • Theta

    Ingen bebis här ännu :( Blääää vad detta är tråkigt. Nu har man ju väntat så länge så länge, så väljer den lille fisen att stanna kvar längre. Menar, har inte så mycket utrymme, så det borde vara rätt så tråkigt att ligga på samma ställe så länge ;P Haha..

    Roligt att det är lite fler som hittat hit :)

  • gelemamman

    skoj med några till som hittat ja.

    bebissmurf: jag har bf 7/6 med andra barnet, kul med så nära. längtar också så efter sommaren... hoppas verkligen det blir en fin sommar nu, känns som att det är välbehövligt efter denna vintern!

    smuk: hoppas det händer nåt snart... om man tycker graviditeten är dryg så är det verkligen ingenting med hur dryga dagarna känns efter bf. vet ni vad det är för en liten då?

  • lilla systeryster

    smuk: Hur många dagar har du gått över? Jag gick över 2 dagar med Siri och eftersom dem två andra kom dagen före och på beräknad bf så hade ja räknat med den 5:e mars o inte den 8:e. Hade helt gett upp hoppet och trodde bebisen inrett magen som en etta med catering när hon valde att komma ut. Men så segt det var från jul ungefär, ont överallt o klumpig o otymplig e man. Nä usch det var defenitivt sista graviditeten.

    BVC idag få se hur stor tjejen e nu. Sen hade det varit bra om ja kom iväg o handla lite också, men lättare sagt än gjort att tima in m amning o dagishämtning. :P

  • molinca

    Hej! Tack för inbjudan! :)

    Maria heter jag, bor i Laholm tillsammans med min man och vår dotter Olivia som blir 2 år i juni. Hon har inte börjat på dagis ännu så jag är fortfarande hemma med henne på dagarna.
    Annars håller vi på mycket med huset som renoveras, och jag tycker det är hur skönt som helst nu när våren är här så man kan göra ordning i trädgården.
    Är inte heller från Laholm från början, flyttade hit från Sunne (Värmland) i sept -03, träffade min man i Sunne men han kommer härifrån, han var bara där på besök. :)

Svar på tråden Laholmare, välkomna hit!