Inlägg från: BrödernaBus |Visa alla inlägg
  • BrödernaBus

Vad ska ni äta i dag 25

Mumu skrev 2011-11-25 06:44:40 följande:
    Idag fyller jag år och hela tjocka släkten kommer. Så jag gör vitlökspaj och italiensk paj, sallad, bröd, dressing. Bjuder på nåt gott att dricka och så citrontårta med passionsfrukt.

Grattis!

Vad är vitlökspaj för nåt? Det lät gott :) 
  • BrödernaBus

Måste jag laga mat ikväll så blir det nog biffstoganoff och ris men om vi ska synda och köpa mat så blir det kebab (om sonen får välja) eller thaimat

• BrödernaBus

Igår åt vi hemmagjorda potatisplättar och bacon
    Ikväll syndar sambon och jag med kebab eller nåt annat gott när inte pojkarna är hemma 

• BrödernaBus

Fisk och potatis eller kebab och ris eller kött och klyftpotatis. Det beror på hur pojkarna ätit på dagis.

• BrödernaBus

Det får bli nån köpemat (troligtvis kebab) då jag jobbar till 16, ska hämta pojkarna på dagis och sen hem för att baka inför morgondagens treårskalas Glad. Sonen har beställt smörgåstårta och nåt gott att fika med så smörgåstårtan är beställd och så ska vi baka Silviarutor, mjuk pepparkaka, negerbollar och chokladcigarrer - om vi hinner!!

• BrödernaBus

Ska ställa mig och skära grönsaker och steka köttfärs för det är tacos beställt här ikväll. Själv äter jag en nachotallrik och killarna i familjen får välja mellan nachos, tacotubs eller tortillas.

• BrödernaBus

Lunch: Korv med bröd
    Middag: Fläskfilé och potatisgratäng. Sönerna får potatismos då dem inte gillar gratäng... 

• BrödernaBus

Igår: Hasselbackspotatis, rådjursfilé och rådjursfärsbiffar med sås, sallad och vitlöksbröd. Fruktsallad och glass till efterrätt.
    Idag blev det makaroner och överblivna färsbiffar

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25