Vad ska ni äta i dag 25
Ja rådjur och hjort är gott som sjutton! Och det bästa av allt är att det finns mer rådjur i frysen (min sambo är jägare)
Kassler med ris eller potatis och kall sås.
Tror det får bli baconsås och pasta efter att vi har skjutsat svärmor/farmor till tåget
Rökt lax, potatis och örtagårdssås står på menyn idag. Äldsta sonen har även beställt ärtor.
Samon/pappan jobbar så pojkarna och mormor äter falukorv och makaroner medan jag går på AW och äter Oxfilétournedo med potatisgratäng
Lyxade till det med utelunch idag när vi handlade så jag åt fläsk med löksås och pojkarna korv och pommes. Till middag blir det nåt med köttfärs...
Lasagne och en god sallad, ev råa morötter
Citat från äldsta sonen
"När pappa åker muminbåt kan vi hämta hamburgare från McDonalds - och så kan jag sova i pappas säng"
Så ja det får bli varsitt Happy Meal till sönernas stora lycka och själv tar jag BigMac & co eller QP & co
Pojkarna får äta makaroner och färsbiffar, själv tar jag nåt lätt
Igår blev det makaroner och bacon
Idag får vi nog fixa korv och mos eller nån annan "barnmat". Fast själv är jag sugen på smörgåstårta...
Nåt med kassler
Det blev pizzakassler med ris igår och ikväll har jag lovat killarna McDonalds
Ikväll blev det spaghetti och köttfärsås och imorgon pastagratäng med köttfärs. Praktiskt att göra mycket när man ändå håller på och kladdar
Rislåda eller makaronipudding - båda är klara och bara att värmas då vi är hemma sent efter jobb/dagis och bvc idag
Efter en vecka på Teneriffa blev det bara makaroner och korv igår kväll - till ungarnas stora glädje.
Ikväll vet jag inte vad vi hittar på...
äldsta sonens önskemål om mysmat när inte pappa kommer hem = Fläskfilé, pommes och bea-sås - och icke att förglömma, FANTA att dricka . Vi klämmer in en sallad eller nåt också för nyttighetens skull.
Fredag: Fläskfilé i ugn med potatis och sallad hos mina föräldrar
Lördag: Entrecôte och ugnspotatis, grönsaker och tzaziki hemma i lugn och ro
Söndag: Grillad korv med bröd till lunch (vi eldade ris) och potatis-kasslergratäng (även det hos mina föräldrar)
Måndag: Grillpremiär hos svärmor = entrecôte, klyftpotatis, sallad och aromsmör. Det smakade riktigt bra efter en hel dag med pimpelfiske :)
Ikväll blir det makaroner och falukorv (killarna får blodpudding på dagis och det är ingen större favorit hos dem)