• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Köttfärslimpa fylld med Philadelphia med chevré och grillad paprika, kokt potatis och brunsås.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    mandala skrev 2010-09-28 07:53:39 följande:
    Idag tänkte jag göra nötfärsenchiladas, stekta majskolvar m smak av chili o honung, gräddfil till.
    Hur gör du majskolvarna? Det lät jättegott!

Här får det bli enkelt. En pastasås med kassler, purjo, ajvar m.m. Ja, och så pasta till förstås.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Panerad torsk, kokt potatis eller mos och remouladsås.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Kalvgryta med sötpotatis, palsternacka, lök m.m. En rejäl skvätt gott rött vin i såsen får det blir. Får man inte ha det i glaset för tillfället får man njuta av det på annat sätt.

Ska försöka få ihop en äpplepaj till efterrätt också. Vi har så mycket äpplen att göra av med.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Entrecôte, klyftpotatis, bea och kokta majskolvar.

Jag tyckte nog att jag såg en förpackning Ben & Jerrys i frysen tidigare så jag gissar att maken har tänkt sig att vi ska äta det senare.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Kalvgrytan i fredags blev det mycket av. Räckte både till en bytta i frysen och till söndagsmiddag idag. Tur att den blev god.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Köttfärslimpa fylld med lingon, kokt potatis, gräddsås och rårörda lingon. Kokta majskolvar också.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Vi åt lite piroger med sallad med barnen tidigare här ikväll. Nu efter att båda trollen somnat har vi festat loss på färska Smögen-räkor med aioli och ett gott bröd. Någon efterrätt har maken visst plockat hem från Hallen också. Fredagar brukar vara riktigt trevliga.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25