Vad ska ni äta i dag 25
Sushi!
Sushi!
Det verkar vara hämtmatshelg hos oss den här helgen. Pad Thai blev det idag.
Vi ska till grannarna och fika sen eftermiddag. Bra att hålla sig i huset för då kan jag slänga in kycklingklubbor, potatis och palsternacka i ugnen under tiden och springa upp och titta till det någon gång bara. Fetaostkräm till.
Vegetarisk lasagne.
Kreolsk gryta med ris. Färsk papaya med lime till efterrätt.
Vi hade ett paket chorizo i kylen som höll på att gå ut och en massa tomater som sjöng på sista versen så det fick bli pasta med en sås med chorizo, hackade tomater, vitlök, cf och örtkryddor. Lite pepprig ruccola till så blev det helt ok.
Hej Fiolina!
Idag blir det kycklingwok (strimlad kycklingfilé, morot, rödkål, purjolök och vitlök i soya, oystersås och sweetchili) med jasminris.
Panerad torsk, potatismos och stuvad spenat.
Klassisk fredagsmat i det här hushållet. Entrecôte, pommes och chilibea. Sallad till givetvis. Snabbt och enkelt - men gott.
Jag har typ tappat matlusten helt och har svårt att få i mig något vettigt alls. Men eftersom jag är sjukskriven och hemma hela dagarna försöker jag i vart fall laga något till familjen så kanske jag lyckas peta i mig något jag med.
Idag blir det ugnsbakade pumpaklyftor och rödbetor med smulad feta över och lövbiff till det.