-
Hittade kronärtskocka så vi äter det innan pannkakorna. Smör och flingsalt till såklart. Senare på kvällen ska vi doppa gurkstavar och morötter i dipp också.nollåtta skrev 2010-08-20 09:40:55 följande:Pannkakor, bär, glass och grädde.
-
Igår åt vi tortellinipanna.
Ikväll äter vi pot-au-feu med kyckling. Bröd till. Hittade receptet i Buffé, ska bli spännande att se hur det smakar. Ananaspaj med gräddglass till dessert blir det också. -
Pasta med soltorkad tomat, basilika och kyckling.
-
Pannbiff med lök och kokt potatis, inlagd gurka till.
-
Lax med tomat och basilikatäcke, ris och sallad till
-
Paella blir det till middag, med ett gott bröd och kanske lite aioli till. Tror det blir en snaskpåse i soffan efter dottern somnat också
-
Det vart ingen paella till middag, jag och maken tryckte i oss varsin tunnbrödrulle med steppsallad när dottern åt sen lunch så vi orkade ingen ordentlig middag på det. Lägg till varsitt wienerbröd ocksånollåtta skrev 2010-08-28 12:31:45 följande:Paella blir det till middag, med ett gott bröd och kanske lite aioli till. Tror det blir en snaskpåse i soffan efter dottern somnat också
Dottern fick gröt och smörgås till kvällsmat, det händer typ aldrig och vi ska äta varsin räkmacka om några timmar. -
Jag efterlyser ett recept på en fiskrätt med tomat och dill tror jag det var. Kommer inte ihåg hur det tillagades, men det var gott iallafall
Kan det ha varit Mumus recept från början?
Ikväll ska vi grilla för sista gången, det blir plock för alla smaker. Tzayspett, grillat kött, sallad med melon och fetaost, vitlöksbröd och olika röror till. Blir nåt smarr till dessert också, det ryktas om blåbärspaj med vaniljvisp. -
JaaaKoppkaka skrev 2010-08-29 11:47:27 följande:Kan det vara detta?
"Mumu skrev 2010-01-20 18:18:45 följande:Världens enklaste fisk, men ändå väldigt god. Jag lägger massor av fryst dill i botten på en form, sen ett fiskblock ovanpå. Kryddar med citronpeppar och salt och så häller jag en tetra krossade tomater runtomkring och så in i ugnen. Kokt potatis, sallad och en klick naturell fraiche till. "Letade i tråden men måste ha missat det! Tack!
-
Tomatkokt matvete, sesamnuggets och en kall youghurtsås.