• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Åh, vad alla ska äta gott ikväll! Här är alla utom treåringen jätteförkylda och trötta så vi får se vad vi orkar fixa.

• Ela
    Ela skrev 2011-02-19 13:44:59 följande:
    Åh, vad alla ska äta gott ikväll! Här är alla utom treåringen jätteförkylda och trötta så vi får se vad vi orkar fixa.
    Äh, vi beställde online. Japanskt - både några varmrätter och sushi så att det ska räcka till antingen lunch eller middag imorgon också.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Färsk tortellini med vtlöksfrästa cocktailtomater och parmaskinka.

Så mycket bättre...
  • Ela

Potatis- och svartrotsgratäng, köttfärsbiffar med rivna rödbetor i och haricots verts.

Så mycket bättre...
  • Ela

Fisksoppa. Och så plockar jag upp något gott bröd till när jag ger mig ut på promenad i solen om en stund.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tänkte göra en tacopaj ikväll. Lite gräddfil och en avocadosallad till den.

Så mycket bättre...
  • Ela

Panerad torsk, kokt potatis, en gräddfilssås och små kokta broccoli- och blomkålsbuketter.

Så mycket bättre...
  • Ela

Idag blir det lasagne. Köpt vilket inte hör till vanligheten men vi fick ett erbjudande om en bjässelasagne för 25 pix som jag inte kunde motstå. Det passade rätt bra idag när mina bihålor håller på att sprängas. Får se hur den smakar.

• Ela
    Mumu skrev 2011-03-02 09:30:46 följande:
    Vi fick också ett sånt där supererbjudande för ett tag sen och köpte nån färdig lasagne. Och jag måste säga att den var riktigt okej, även om konsistensen lämnade lite övrigt att önska och det inte går att jämföra med en hamlagad lasagne.

Vad äter vi idag då..? Hm, måste kolla listan och återkomma, tror jag ... Till lunch blir det i alla fall en enkel hamburgare i bröd, för vi har hamburgerbröd som måste ätas upp. 
    Kanske samma? Erbjudande från Vi - Familjen Dafgårds frysta? För den här var också ok (om än rätt smaklös), men nästan rinnande. Man skulle tro att det blev billigare för dem att stoppa i mer pasta. Vi fortsätter nog dock med vår hemgjorda men jag sparade formen för att göra dubbel sats nästa gång och frysa in.

Idag äter vi fläskkotletter och en puré på palstenackor, rotselleri och potatis.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Makens bror är på genomresa och bjuds då givetvis på middag. Det blir färsk pasta med strimlad biff i gorgonzolasås. Till efterrätt blir det glass med pecannötter och kola som jag ska försöka göra i Kitchen Aid:en. Har precis köpt glasstillbehöret. Tungan ute

Så mycket bättre...
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25