Vad ska ni äta i dag 25

Förresten, vill man göra egen kebab (kanske inte passar till just kebabgryta, men i alla fall till kebab i pitabröd) så tycker jag att det godaste, men omständligaste, sättet är att krydda köttfärs (förr i tiden hade jag bla spiskummin och vitlök, nu skulle jag nog köpa färdig kebabkrydda tror jag) och ha i nån matsked vatten och arbeta färsen mjuk. Sen lägger man typ en matsked färs mellan två bitar smörgåspapper och kavlar ut tunt, drar bort det ena papperet och steker med färssidan neråt på hög värme. Det andra papperet krullar upp sig så man kan dra bort det också och steka färsen på andra sidan. När man har stekt upp hela satsen med färs på det sättet så strimlar man färsen i breda strimlor och DÅ har man gjort egen kebab som är mycket bättre än den där frysta!
Vi råkade dra igång en storstädning här hemma idag, som blev till en julutkastning när vi upptäckte att granen hade gett upp. Så lunch blev rester, oxfilé för oss vuxna och barnen ville hellre ha pannkaka, så det fick de eftersom det fanns färdiga i kylen. Ikväll äter vi gnocchi med bacon, champinjoner, bladspenat och pinjenötter (om vi har nötter hemma).
Är på Yasuragi, så jag har precis kommit tillbaka efter en god middag. Gyoza, ankdumplings, flankstek och hasselnötsbrulee stod på menyn. Allt fantastiskt tillagat som vanligt!
Det blev varma mackor med kantarellstuvning och till det frästa grönsaker med lite hoisinsås. Gott!
Raggmunk med bacon, lingonsylt och vitkålssallad. När jag orkar resa på mig...