• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Mumu skrev 2011-01-17 16:53:13 följande:
    Hmm... Skulle egentligen ha gjort fiskbiffar, men jag platsrationaliserade ju upp matberedaren på vinden till förmån för min nya assistent som har all möjliga funktioner - förutom just knivfunktionen som en matberedare har. Så dumt! Kanske får bli panerad fisk istället då, och i så fall till sambons stora förtjusning. Potatis, grönsaker och en kall sås blir det till i vilket fall.
    ...eller så är man inte aaaaalls sugen på fisk, så man tar avsaknaden av matberedare som en ursäkt och skickar sambon efter kebab istället . Och så kokar man fisken till katten som blir lycklig i flera dagar.
    Bäst just nu: Yasuragi
  • Mumu
    Tinkerbelle skrev 2011-01-18 11:31:45 följande:
    Vi ska äta antingen rostad tomatsoppa eller palsternackssoppa med ett gott nybakat "pizzabröd" till. Hemgjord Rocky Road Glass till efterrätt louisespis.blogspot.com/2011/01/ljus-rocky-ro...
    *svimmar lite*

Nu vet jag precis vad jag ska göra nästa gång jag ska unna mig något extra gott och mindre nyttigt!

Här hemma har vi ätit panengkyckling idag. Gott gott! 
  • Mumu

Jag har en plåt i ugnen med tunt skivad morot, kålrot och palsternacka och så ordentligt kryddat. När det är en liten stund kvar så slänger jag med lite oliver också. Till det tänkte jag ha starka korvar och en kall sås på gräddfil och senap. 

• Mumu

Blomkåls- och broccoligratäng med rökt skinka.

• Mumu

Pizza. Lite halvslött, vi tar ett färdigt pizzakit och bara slänger på fyllning. Men jag har i alla fall gjort egen pizzasallad till.

• Mumu

Snaaaart snart blir det nybakta tekakor med massor av smör på... Senare ikväll gör vi stekt fläskfilé i sås på creme bonjour, blomkålspuré med lite philadelphiaost i och så sparris.

• Mumu

Fisk. Jag märker att vi nästan alltid äter fisk på måndagar? Idag blev det i alla fall pestotorsk med kokta grönsaker och potatis.

• Mumu
    Gurkburk skrev 2011-01-27 11:17:42 följande:
    Sambon lär säkert tycka jag är knäpp, men tänkte mig på att göra en ugnspannkaka toppad med tomater, ost och oregano. Ska bli spännande...
    Det är jättegott ju!

Vi åt så JÄKLA misslyckad mat! Babootie. Vi har ätit det förr och då var det jättegott, men idag hade jag i ren nötfärs istället för blandfärs (tänkte inte på det ens eftersom vi nästan alltid kör ren nötfärs till allt) och då blev det en alldeles kompakt och torr köttfärskaka. Jag som har svårt för köttfärs i ugn överhuvudtaget tyckte det var blä, så ikväll blir det tekaka och en stor kopp te som påfyllning i magen.
  • Mumu

Kräftsoppa och västerbottenquesadilla står på menyn. Barnen har beställt popcorn, så det blir väl det senare ikväll då.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25