Vad ska ni äta i dag 25
Våfflor önskade födelsedagsbarnet. Jag åt min med gräddfil, rödlök och rom. Då blir våffla mumma! Men det var tidigt, så senare ikväll hämtar vi en pizza, tror jag.
Våfflor önskade födelsedagsbarnet. Jag åt min med gräddfil, rödlök och rom. Då blir våffla mumma! Men det var tidigt, så senare ikväll hämtar vi en pizza, tror jag.
Hmmm... Glömt att ta fram kycklingfiléer ur frysen. Får bli pasta med korvsås istället. Det blir en man-tager-vad-man-haver-sås med alla möjliga slattar och rester i. Korvslantar, tärnad salami, majs, lök, paprika, det som är kvar i tre olika creme bonjour-burkar och lite grädde och kryddor. Kan aldrig bli fel!
Räkor i massor! Till det hemmagjorda röror; majonnäs, limeaioli, chili- och tabascoaioli, romröra, västerbottenpaj och baguette. Till det ett gott vitt vin.
Hysteriskt trött efter att varit borta hela dagen och dessutom hamnat i själslig stress efter att ha blivit inlåst mellan bommar på en skogsväg när vi skulle hämta både vårt och ett annat barn på kalas, så ikväll gav jag bara upp och böjde mig för latmasken - MAX blev det!
Underbara färsbiffar med bl.a. Rödvin och vitlök i. Och så en peppar- och dragonsås till, med massor av blandsvamp i. Klyftpotatis och ett glas rött till det. Och så marängsviss till efterrätt.
Plankstek med rostas, duschessepotatis, färskostfyllda champinjoner, ostgratinerad tomat, sparris och hemrörd bearnaise.
Jag och sambon var iväg och åt brunch idag. Vi blev mätta. Barnen åt hos sin mormor och morfar och ville bara ha smörgås och choklad nu på kvällen, så okej då. Mätta på allt gott de fått hos mormor och morfar, kan jag tro. Vi har plockat svamp idag också, så senare blir det kanske varm macka med svampstuvning om vi orkar.
Pizza med bresaola, rostade pinjenötter, mozzarella, ruccola, inlagda körsbärstomater och olivolja. Muuuuuuuuums!
Lunch blev jordärtskockssoppa med toast (cantadou och skinka) och senare ikväll blir det marinerad kyckling i pitabröd med guacamole och isbergssallad. Kycklingen marinerad i sweet chili och soja och steks också med marinaden tills den kokat in och bildar en lite karamelliserad yta, så himla gott!