• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Ikväll äter vi kycklingpita med guacamole, gud vad gott det ska bli!

• Mumu

Räkor, massor av räkor! Aioli och gräddfilsröra, surdegsbaguette till.

Bäst just nu: Älskade sommar!
  • Mumu

Igår hade vi en plocktallrik med massor av goda charkuterier, stekt panerad ost, aubergineröra, inlagda tomater, vitlöksbröd, baguette, sallad och syrlig dressing. Ikväll vet jag inte vad det blir, vi sitter i bilen på väg till stugan och hoppas det finns mat klar när vi kommer dit. Annars får det bli nån snabbmat ikväll när vi kommer hem igen, vi ska bara dit och hämta barnen.

• Mumu

Till lunch wraps med kyckling, bacon, avocado och färskostrelish. Vi tar med och käkar på vägen, vi ska bila hela dagen. Vi tar också med en termos med hett vatten och korv till barnen som nog hellre vill ha det. De får välja.

• Mumu

Till lunch åt vi grillspett och sallad på Kolmården, riktigt bra mat för att vara på en park, jag tycker det brukar vara så sunkig mat på såna ställen annars. Nu ikväll åt vi en sen middag på underbara Novotel i Göteborg. Jag åt grillat majskycklingbröst, sallad, klyftpotatis och en pepparsås med riktigt mycket sting, det var mums!

• Mumu

Efter en vecka på resande fot med restaurangmat för hela slanten så önskade sig kidsen tacos, så det blev det. Choklad till efterrätt eftersom vi vann en jättechoklad på nöjespark.

• Mumu

Lövbiffsgryta med grönsaker och vitlöksost. Pasta och sallad till.

• Mumu

Jag vet inte vad vi får, vi är bjudna hem till grannarna ikväll. Grillat kanske? Och så hoppas jag på gott vin till, för det vill jag ha!

• Mumu

Ikväll har vi gäster. Först blir det välkomstdrink och wasabiknappar och wasabinötter. Sen grillbuffé med citronmarinerad kycklingfilé på spett, vitlöksspäckad helgrillad fläskfilé, ingefärsmarinerade skinkspett, potatisklyftor, sallad med bla melon och feta, sås med vispad creme fraiche och soltorkade tomater/oliver, mangosås, hemrörd bearnaisesås, grillade grönsaker, foccacia och honungssmör. Åh vad gott det ska bli! Och så vin och öl till såklart.

• Mumu

vivianne, det räcker och blir över, så kom du!

Lunch ja... Undrar vad man ska hitta på då... Nåt snabbt medans vi pysslar i köket lär det bli.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25