Vad ska ni äta i dag 25
igår åt vi lövbiff och pommes å sås.
idag blir det hemmagjorda köttbullar frågan är vad vi ska ha till potatis eller "blöta"makaroner.
igår åt vi lövbiff och pommes å sås.
idag blir det hemmagjorda köttbullar frågan är vad vi ska ha till potatis eller "blöta"makaroner.
funderar på köttfärslimpa med en massa gosaker i, å potatis å sås, till det lingon å grönsaker.
har en stor bit karré som måste till redas idag... så jag får väl försöka mig på att dela denna bit i mindre bitar å sen steka dessa. sedan blir det att servera detta med koktpotatis, sås, sallad och lingonsylt. sen får vi se om vi kommer på någon god efterrätt också eller om vi skippar detta idag.
igår åt vi pasta med skinksås.
så till lunch idag blir det rester utav det.
ikväll blir det tacos med en massa olika tillbehör.
köttkorv med hemmagjord potatismos å senap
hemmagjorda biffar med potatis eller potatismos med kokta sommargrönsaker.
har ingen ork. så det blir att slänga in lite pommes i ugnen å steka upp lite kebab och servera med lite såser.... hoppas att det går hem bara.
ska testa ett pizzakitt.. hoppas att det går att äta. har slängt på lite fetaost, svamp, ananas, skinka och ost. hade tänkt mig lite rödlök å lite annat men orkade inte hålla på längre å det tjatas så hemskt här att det är hungrigt så det fick va. hoppas att det går att äta ändå!
efter en jätte sen frukost så blir det nu en matlåda med korvstoganoff å ris sedan igår. sen blir det nog bara macka å te eller oboy lite senare.