Inlägg från: IdaTörnrosa |Visa alla inlägg
  • IdaTörnrosa

Vad ska ni äta i dag 25

stekta karréskivor med potatis å sås och kokta grönsaker. å har jag orken kanske det blir rårivna morötter också.

• IdaTörnrosa

det vart köttgrya å ris å en massa god sallad.

• IdaTörnrosa

det vart kokt korv med bröd bara. då vi åt sen frukost.

• IdaTörnrosa

lunch vart det korvstroganoff å ris med majs.
    kvällsmat hade jag tänkt grilla  några köttbitar å servara pommes å tsatsiki till men klockan sprang iväg så jag orkade inte ställa mig vid grillen utan det det vart nyponsoppa å smoothie eller man fick välja utav det å sen vart det bara vanlig macka till det. men det gick i det med.

• IdaTörnrosa

vi grillade lite kött å till det serverade vi pommes å tsatsiki å lite majs.

• IdaTörnrosa
    Ziitoo skrev 2011-04-04 19:23:34 följande:
    Vad gott!
    Ja det va riktigt gott förutom att jag nog grillade köttbitarna lite förlänge då det inte hände något ibörjan å sen när jag gick in för att bara kolla pommesen å börja med såsen så gick det så fruktanvärt snabbt. men gott va det ändå. Blir nog kanske att grilla kyckling eller lax i kväll.
  • IdaTörnrosa
    Ziitoo skrev 2011-04-05 10:15:35 följande:
    Sånt som kan hända ^^
    Men MUMS för grillad kyckling eller lax. Ska man ta och fråga päronen om man får komma hem till dom och grilla i helgen kanske =D Länge sen jag åt grillat på riktigt.
    det går så fort att grilla å inte blir det någon jobbig stekpanna heller att diska. gallret brukar jag bara elda av nu som det börjar bli gammal. blir nog att skaffa en ny grill till sommaren. så skönt att bo i en lägenhet på trädgård där man får grilla så mycket man vill. älskar grillat. bara att hålla tummarna att det inte blir regn ikväll här hos oss å att ni får fint väder i helgen så att ni kan grilla då!
  • IdaTörnrosa

har precis avnjutit lite grillade laxpaket. grillad majs, potatis och kallsås. super gott kan jag lova.

• IdaTörnrosa

köpta köttbullar å hemmagjord potatismos vart det ikväll.

• IdaTörnrosa

lunch fick vi köttbullar å potatis, sås å grönsaker hos mamma. nu ikväll va de meningen att vi skulle grilla men vinden är för kraftig. så vi fick steka köttet inne i stället å servera det med pommes å sås å grönsallad

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25