• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Kött- och grönsakssoppa och ostknäcke. Plättar till efterrätt.

• Mumu

Vi jobbar oss vidare i fredagsboken: Ikväll vankas det biff på Italiensk salladsbädd med lantchips. Till det var det nog ett trevligt rödvin. Jag är sjukt sugen på löjrom, men jag haaaaaaar ju ingen hemma!!!!!

• Mumu

Leverans av löjrom ombesörjdes av sambon, så medans vi lagade maten sippade vi prosecco och snackade på löjromskrustader. Och sen var maten supergod också, vilken toppenkokbok det där är! Måste tipsa om den igen: Fredagkväll med mat och vin av Håkan Larsson, rekommenderas varmt!

• Mumu

Rimmad och sjuden torskrygg, vitvinssås, pressad potatis och smörslungad bladspenat.

• Mumu

Najje79, himlars vad gott! Ingefärspäron har jag inte ätit sedan jag var liten...

Vi äter enkel mat ikväll. Kycklingpitor. Marinerad kyckling i pitabröd med guacamole och isbergssallad.

• Mumu

Purjobakad torskrygg med frästa grönsaker och ansjovisskum. En vit bourgogne till det. Senare ikväll tänker jag äta lite lakrits och choklad.

• Mumu

Ikväll har vi barnvakt eftersom dottern efter en halvårslång separationsångestfas för första gången uttryckte att hon ville sova hos mormor och morfar. Så barnfria bara sådär ändå utan anledning! Då blir det plockmat. Felinosalami, favoritosten La Tur, räkor och aioli. Underbart!

• Mumu

Vi tänkte göra pizza här hemma. Barnen vill bara ha tomatsås och ost på sin. Ibland nån skiva salami. Vi tänkte ha bacon, lök och bearnaisesås på vår.

• Mumu

Skittråkig födelsedagsmat, varm korv med bröd. Men det var vad den nyblivna sexåringen önskade och fördelen är ju att det går snabbare än snabbast när det är kalas på gång en vardag.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25