Vad ska ni äta i dag 25
Vi sällar oss till korv-kören och bjöd barnen på korv-spindlar och spaghetti.
Vi sällar oss till korv-kören och bjöd barnen på korv-spindlar och spaghetti.
Vi åt wraps med chilifräst kyckling och avokadosalsa. Gott och fräscht!
Vi fick smörgåstårta på kalas, så lövbiffen vi tänkt får vänta tills imorgon. Istället bakade vi honungsscones och drack te framför tv:n.
Lövbiff fylld med ädelost, soltorkade tomater och lite överbliven färskost med tacosmak. Strips, tomat- och löksallad och bearnaisesås till.
Spaghetti carbonara med grädde, ägg, parmesan och stekt fläsk. Alla andra fuskvarianter kan fara och flyga ... Barnen åt massor!
Jag fick så god mat, lättrimmad och kokt torskrygg (min sambo är expert på att göra fisken så där perfekt tillagad så den smälter i munnen...), potatis, sparris och en fantastisk sherrysås.
Kyckling, ris och currysås. Och i currysåsen har vi alltid nåt sött och fruktigt, typ lite äppelmos eller päronfestis. Det blir jättegott!
Om jag har vitkål hemma kanske jag steker på lite och har till.
Najje, jag älskar ju kål, så jag steker gärna kål i smör och serverar som grönsak till maten. Kålsoppa är också gott. Bara stekt kål (gärna lite sirap med stekningen) och så buljong och kryddor. Med ett gott bröd så är det en riktig måltid.
Vi BRUKAR inte äta tacos, vi brukar göra nåt ur fredagsboken varje fredag (passa på och köp den på bokrean!!!), men ikväll blir det faktiskt tacos istället.
Ikväll blir det kantarellpasta med oxfilé, jag hittade en fin bit gömd och glömd i frysen.