• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • nollåtta

Morotscurry med ris och jordnötter.

• Milkina cerka

Hemlagad champinjonsoppa o. ugnspannkaka åt vi idag.

(¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • IdaTörnrosa

till lunch åt jag rester som jag va själv hemma.
    till mellis vart kokt korv med bröd pga. det va hungrigt efter dagens aktiviteter
    till kvällsmat vart det becon och ananas sås med spagetti.
    kvälls fika vart det kladdkaka med grädde och glass...

• Jennifer 060828
    IdaTörnrosa skrev 2010-05-06 20:53:29 följande:
    till lunch åt jag rester som jag va själv hemma. till mellis vart kokt korv med bröd pga. det va hungrigt efter dagens aktivitetertill kvällsmat vart det becon och ananas sås med spagetti. kvälls fika vart det kladdkaka med grädde och glass...
    Är det gott? Bacon med ananassås och spagetti ? Har du recept?
  • IdaTörnrosa
    Jennifer 060828 skrev 2010-05-06 20:58:21 följande:
    Är det gott? Bacon med ananassås och spagetti ? Har du recept?
    det va helt okej. jag stekte tärningsbacon i en stekpanna la sedan dom på ett papper... sen smälte jag lite smör och hälde i lite mjöl i en gryta. blandade ut med havremjölk och lät koka lite tills det vart en lagom tjocksås. kryddade efter smak.. å sen hällde jag i en liten burk ananas som jag delade i små bitar och sedan baconen. rörde om. har ingen aning om vilka mått jag använde  utan körde bara på hov men det gick fort. för det va klart när spagettin va klar. körde med bandspagetti för att få lite mer tjocklek i. Snabb och lätt mat när man inte orkar laga något annat...
  • Jennifer 060828
    IdaTörnrosa skrev 2010-05-06 21:43:24 följande:
    det va helt okej. jag stekte tärningsbacon i en stekpanna la sedan dom på ett papper... sen smälte jag lite smör och hälde i lite mjöl i en gryta. blandade ut med havremjölk och lät koka lite tills det vart en lagom tjocksås. kryddade efter smak.. å sen hällde jag i en liten burk ananas som jag delade i små bitar och sedan baconen. rörde om. har ingen aning om vilka mått jag använde  utan körde bara på hov men det gick fort. för det va klart när spagettin va klar. körde med bandspagetti för att få lite mer tjocklek i. Snabb och lätt mat när man inte orkar laga något annat...
    Ska testa det. Tack :)
  • IdaTörnrosa
    Jennifer 060828 skrev 2010-05-06 22:02:58 följande:
    Ska testa det. Tack :)
    gör det.. så lite så!
  • MalakiW

det blev pasta med lövbiff, matlagningsgrädde, dijonsenap och lök :)

• annahagg

Middag i dag blev Grålles TacoLåda.
    Tack för ett jätte gott recept.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25