• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Grillad kyckling och grillade grönsaker med pesto och citron. En klick aioli till.

• Mumu

Vi åker bil heeeela dagen idag. Snart är det kaffepaus. Mackor med korv eller skinka, sallad och färskoströra. Sen blir det några timmar till innan jag ska försöka styra lunchen till nåt enkelt snabbmatshak. Donken eller Max duger bra. Till eftermiddagsfikat hade mamma och pappa fixat kaffebröd. Pappa hade stekt krabbelurer.

• Mumu

Igår kväll åt vi hämtpizza och idag åt vi faktiskt resterna av den. Lathelg! Men imorgon gör jag pulled pork av jättekarrén jag har liggandes i kylen som jag hade tänkt göra i ordning idag egentligen.

• Mumu

Tänkte tömma frysen och ta rätt på en del kylvaror som kommer att slängas annars, den här veckan. Skrev en matlista utefter vad vi har hemma. Därför blir det idag pasta med ost- och skinksås, inget vi brukar äta.

• Mumu

Idag blir det fiskgryta med ris. I grytan har jag torsk, rotfrukter, vitt vin, grädde och saffran. Typ.

• Mumu

Kraschad potatis med Västerbotten och dill, entrecote och kantarellsås på nyplockade svampar.

• Mumu

Vi lagade ut vår fredagsbok för första gången sen i våras. Den boken rekommenderas varmt, underbar mat och goda viner till! Fredagkväll med mat och vin av Håkan Larsson. Idag åt vi (ur augustikapitlet, det finns helt klart en vinst med att följa månadernas tips) en gräddig pasta med skogssvamp och jordärtskockor och hade en jättebra chardonnay till. När vi lagar lyssnar vi på matlagningsmusiken som rekommenderas till (länge leve spotify!) .

• Mumu

Igår hängmörad biff med sallad på blandsvamp, tomat, sparris och sallad. Parmesansmör till.

Idag har vi just ätit kycklingpitor med guacamole.

• Mumu

Jag hoppas på att det blir bakad potatis med skagenröra. Barnen vill ha ostsmör och rostbiff till sin potatis. Men det har varit slut på bakpotatisar på vår affär i ett par månader (skörden hos leverantören hade blivit förstörd), så vi får se om mannen lyckas få tag på några på vägen hem. Reservplanen heter rostbiff och potatissallad, inte alls lika lockande...

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25