• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • Tinkerbelle

Vi ska grilla innan regnet kommer Tänkte testa den nya "snurrade" korven och den gotländska potatissalladen med ramslök och tyffel. Ska bli spännande, återkommer med hur gott det var.

Till detta blir det grillade majskolvar och en god sallad med bla rädisor.

• Ejin
    annahagg skrev 2010-05-07 16:38:34 följande:
    Har i dag ätit Pizza.Här kommer receptet på Grålles Tacolåda:Klart att du kan få receptet .Grålles tacolådaca 500 g köttfärs1 påse taco kryddmix200 g philadelhiaost2 dl créme fraicheca 200-200 g riven ost (jag använder tacoost)ev. krossade nachochipsStek färsen och ha i kryddpåsen. Blanda créme fraiche och philadelphiaost och bre ut i en ugnsform. Häll på färsen, strö ev. över chipsen och riven ost. In i ugnen 225 g ca 15 min (fin färg på osten). Servera med tex. en sallad, guacamole, vitlökssås, sallad, hackad lök och nachochips.Lycka till!
    har just slängt ihop alltihop och väntar på att det ska bli färdigt i ugnen.. Hopppas det blir gott
  • Grålle

Idag har vi ätit fylld ungsfalu och potatismos.

• wonkiz

Vi gjorde iordning en hel färsk kyckling som vi "grillade" i ugnen. Till det så gjorde jag egna potatisklyftor men även moröter som jag kryddade och hällde på olja och in i ugnen. En vitllökssås till gjord på creme fraiche vitlök och grillkrydda, till detta en stor sallad =) kalsa gott och så enkelt det sköter sig självt i ugnen nästan.

• MalakiW

lunch - pastasallad med lax och avacado, middag - räkmacka. Det går i räkan och laxens tecken idag!

• Mumu

Senare ikväll blir det räkmacka med ägg och en sås på dill, majo och gräddfil.

Bäst just nu: HIMYM
  • Night Angel

Hade tur och fick gratis smarrig pizza idag..skönt att slippa hem o stressa med middag idag...

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Matanza

Till lunch idag blir det rester från gårdagens middag; världens godaste köttfärssoppa med potatis och morötter med smak av timjan och citron.

Till kvällsmat ska jag testa göra wallenbergare på lax.....med potatismos, ärtor och lite skirat smör....

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25